Písal sa 27. máj 1942, keď česko-slovenskí výsadkári Jozef Gabčík a Jan Kubiš spáchali atentát na vysokého nacistického pohlavára a Ríšskeho protektora Reinharda Heydricha. Následkom zranení podľahol Heydrich o týždeň, 4.6. 1942. V rozpore s predpismi nebol jeho kabriolet Mercedes-Benz 320 opancierovaný.
O 21 rokov sa rovnaký kabriolet našiel v ruinách za opusteným ovocným sadom. Dlhé obdobie potom strávil v drevenej garáži. K súčasnému majiteľovi sa dostal Mercede-Benz 320 Cabriolet B v roku 1980.
Renovácia trvala dlhých 11 rokov a vyžiadala si 6500 hodín prác. Pri snahe o získanie náhradných dielov kontaktoval majiteľ priamo automobilku Mercedes. Tá však odpovedala, že nemá žiadne náhradné diely a toto vozidlo nebolo nikdy predané na súkromné účely.
Vo výbave vozidla boli popolníky, škrabka na topánky zabudovaná v nástupných schodíkoch, vykurovanie kabíny s funkciou rozmrazovania čelného skla a tienidlami. Toto bolo na tú dobu veľmi neštandardné výbavenie.
Viaceré opravené poškodenia sa našli na pravej strane auta. Hriadeľ zadného kolesa bol ohnutý. To korešponduje s historickými faktami, práve k tomuto kolesu hodil Jan Kubiš počas atentátu granát.

Auto podrobili vyšetrovaniu a skúmaniu televízni reportéri, novinári a historici. Všetci prišli k záveru, že autá sú identické. Chýba však priamy dôkaz, z historických záznamov sa nepodarilo zistiť číslo karosérie Heydrichovho auta.
V roku 1938 sa vyrobilo iba 34 kusov tohto vozidla s desiatimi rôznymi prevedeniami karosérie. Iba jeden kabriolet B bol poslaný do Mannheimu s cieľom domontovania špecifickej výbavy, ktorú môžeme nájsť v opravenom veteráne a v minulosti aj v Heydrichovom aute.
Bez priameho dôkazu nemožno na 100 percent potvrdiť, že ide o jedno a to isté auto. Všetky podobnosti, indície a hlavne veľmi nízky počet vyrobených kusov však naznačujú, že v tomto prípade sa naozaj predáva Heydrichovo auto. Na stránke lauritzlauritzen.com si môžete pozrieť viaceré podobnosti, na ktoré majiteľ upozorňuje.
Nové auto malo v roku 1938 hodnotu 9900 ríšskych mariek. Po zrenovovaní svietil na tachometri údaj 61 024 najazdených kilometrov. V súčasnosti je to o 112-tisíc viac.
O pohon sa stará šesťvalec s objemom 3,4l. Maximálny výkon 78 koní umožňuje rozbehnúť toto vyše dvojtonové auto na rýchlosť 140 km/h.
Nádrž s objemom 98 litrov sa môže na dnešné pomery zdať veľká, ale vozidlo prejde v priemere 6,25 km na jeden liter paliva, čo je v prepočte spotreba 16 l/100 km.
Po renovácii účinkoval tento veterán vo viacerých filmoch. Aukcia na vozidlo už prebieha a potrvá do 25.6., v čase písania článku mala najvyššia ponuka hodnotu 1 575 000 eur dánskych korún (približne 211 800 eur).