Výška registračného poplatku bude ďalej závisieť od výkonu motora, rozhodli poslanci

Poslanci hlasovaním odmietli návrh na zavedenie pevnej výšky poplatku za prvý zápis držiteľa motorového vozidla.

Ilustračné foto.(Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Výška správnych poplatkov za prvý zápis držiteľa motorového vozidla bude odstupňovaná podľa výkonu motora. Poslanci Národnej rady SR dnes nepodporili návrh novely zákona, ktorý to mal zmeniť. Poslanci z SaS navrhovali zrušenie diferencovania výšky registračného poplatku.

V súčasnosti sa výška poplatku líši od 33 € (80 kW čiže 107 koní) až po 2 997 € (nad 245 kW čiže 340 koní). Poplatok za prvý zápis držiteľa elektromobilu je 33 € bez ohľadu na výkon.

Návrh zmeny v zákone o správnych poplatkoch mal zrušiť pásma pre spoplatňovanie prvého zápisu držiteľa motorového vozidla. "Doterajšia úprava diferencuje správne poplatky v závislosti od výkonu motora. Máme za to, že prvý zápis držiteľa motorového vozidla je administratívny úkon rovnaký pre všetky druhy áut bez ohľadu na výkon motora a niet dôvodu na takto odstupňované spoplatňovanie," napísali poslanci v dôvodovej správe k návrhu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Platíme priveľa za zaregistrovanie auta. Bruselu sa to nepáči

Poslanci teda chceli, aby bol poplatok stanovený výhradne na princípe administratívnych nákladov spojených s úkonom registrácie vozidla - bez ohľadu na výkon motora auta alebo iných technických údajov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 392
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 629
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 567
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 243
  5. Kam do tepla v januári? 1 867
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 805
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 657
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 625
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 484
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 924

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.