Výška registračného poplatku bude ďalej závisieť od výkonu motora, rozhodli poslanci

Poslanci hlasovaním odmietli návrh na zavedenie pevnej výšky poplatku za prvý zápis držiteľa motorového vozidla.

Ilustračné foto.(Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Výška správnych poplatkov za prvý zápis držiteľa motorového vozidla bude odstupňovaná podľa výkonu motora. Poslanci Národnej rady SR dnes nepodporili návrh novely zákona, ktorý to mal zmeniť. Poslanci z SaS navrhovali zrušenie diferencovania výšky registračného poplatku.

V súčasnosti sa výška poplatku líši od 33 € (80 kW čiže 107 koní) až po 2 997 € (nad 245 kW čiže 340 koní). Poplatok za prvý zápis držiteľa elektromobilu je 33 € bez ohľadu na výkon.

Návrh zmeny v zákone o správnych poplatkoch mal zrušiť pásma pre spoplatňovanie prvého zápisu držiteľa motorového vozidla. "Doterajšia úprava diferencuje správne poplatky v závislosti od výkonu motora. Máme za to, že prvý zápis držiteľa motorového vozidla je administratívny úkon rovnaký pre všetky druhy áut bez ohľadu na výkon motora a niet dôvodu na takto odstupňované spoplatňovanie," napísali poslanci v dôvodovej správe k návrhu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Platíme priveľa za zaregistrovanie auta. Bruselu sa to nepáči

Poslanci teda chceli, aby bol poplatok stanovený výhradne na princípe administratívnych nákladov spojených s úkonom registrácie vozidla - bez ohľadu na výkon motora auta alebo iných technických údajov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 11 105
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 174
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 983
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 108
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 290
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 850
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 690
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 534
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 404
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 222

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Republiku krstili šampanským, ale mnohí rýchlo vytriezveli

V prvých mesiacoch života musela Slovenská republika čeliť novým výzvam, ale zápasila aj so starými problémami.

DOMOV

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.