Výška registračného poplatku bude ďalej závisieť od výkonu motora, rozhodli poslanci

Poslanci hlasovaním odmietli návrh na zavedenie pevnej výšky poplatku za prvý zápis držiteľa motorového vozidla.

Ilustračné foto.(Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Výška správnych poplatkov za prvý zápis držiteľa motorového vozidla bude odstupňovaná podľa výkonu motora. Poslanci Národnej rady SR dnes nepodporili návrh novely zákona, ktorý to mal zmeniť. Poslanci z SaS navrhovali zrušenie diferencovania výšky registračného poplatku.

V súčasnosti sa výška poplatku líši od 33 € (80 kW čiže 107 koní) až po 2 997 € (nad 245 kW čiže 340 koní). Poplatok za prvý zápis držiteľa elektromobilu je 33 € bez ohľadu na výkon.

Návrh zmeny v zákone o správnych poplatkoch mal zrušiť pásma pre spoplatňovanie prvého zápisu držiteľa motorového vozidla. "Doterajšia úprava diferencuje správne poplatky v závislosti od výkonu motora. Máme za to, že prvý zápis držiteľa motorového vozidla je administratívny úkon rovnaký pre všetky druhy áut bez ohľadu na výkon motora a niet dôvodu na takto odstupňované spoplatňovanie," napísali poslanci v dôvodovej správe k návrhu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Platíme priveľa za zaregistrovanie auta. Bruselu sa to nepáči

Poslanci teda chceli, aby bol poplatok stanovený výhradne na princípe administratívnych nákladov spojených s úkonom registrácie vozidla - bez ohľadu na výkon motora auta alebo iných technických údajov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 745
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 723
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 404
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 017
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 989
  6. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 946
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 734
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 363
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 294
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chcel zachrániť svoj klub. Poprosil o pomoc diktátora

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

ŠPORT

V sledovanom madridskom derby gól nepadol

Atlético Madrid remizovalo s Realom Madrid 0:0.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.