Volkswagen tvrdí, že informácie o emisných testoch zverejnil včas

Automobilka neporušila pravidlá o informovaní trhu, tvrdí členka správnej rady.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

HANOVER, BRATISLAVA. - Regulačný úrad skúma, či Volkswagen zverejnil informácie o nesprávnych emisných testoch včas. "VW zostáva presvedčený, že si splnil povinnosti voči kapitálovému trhu," povedala členka správnej rady VW Christine Hohmann-Dennhardtová akcionárom firmy na stredajšom valnom zhromaždení.

Manažment Volkswagenu sa na valnom zhromaždení ospravedlnil za emisný škandál v snahe upokojiť akcionárov a sľúbil zmenu, aby vyviedol automobilku z jej najhoršej podnikateľskej krízy. "Úprimne ľutujeme, že škandál emisií dieselových motorov vrhá tieň na túto skvelú spoločnosť," povedal na valnom zhromaždení v Hanoveri predseda dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch.

Pre podozrenie z účasti na podvodoch súvisiacich s emisným škandálom už prokuratúra v Braunschweigu vyšetruje 17 bývalých zamestnancov koncernu vrátane členov nižšieho manažmentu. Podnet na začatie vyšetrovania dal federálny úrad dohľadu nad finančnými trhmi.

V septembri minulého roka nemecký koncern Volkswagen priznal, že do svojich vozidiel inštaloval softvér umožňujúci zatajiť skutočné množstvo vypúšťaných emisií. Neskôr nemecká automobilka oznámila, že tento softvér maskujúci skutočné množstvá emisií môže mať približne 11 mil. áut vo svete.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 437
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 771
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 657
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 601
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 316
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 224
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 842
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 537
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 528
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 336

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Spoločnosti si je schopná zvoliť kohokoľvek.

Neprehliadnite tiež

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.