SME
reklama

Najúspornejšie slovenské vozidlo prejde na jeden liter 783 kilometrov

Dovedna 199 tímov sa bude na maratóne úsporných áut snažiť prejsť čo najdlhšiu vzdialenosť na jeden liter paliva.

Sprava doľava: autá Spojenej školy v Tvrdošíne, Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave, Strojníckej fakulty STU v Bratislave a Strojníckej fakulty TUKE v Košiciach.Sprava doľava: autá Spojenej školy v Tvrdošíne, Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave, Strojníckej fakulty STU v Bratislave a Strojníckej fakulty TUKE v Košiciach. (Zdroj: Michael Kasarda)

BRATISLAVA. Na vytrvalostné preteky úsporných áut Shell Eco-marathon v Londýne sa chystajú tímy mladých inžinierov z 29 krajín Európy. Slovenskú republiku budú reprezentovať hneď tri posádky.

Študenti zo Spojenej školy v Tvrdošín, Slovenskej technickej univerzity v Bratislave a Technickej univerzity v Košiciach dnes ceremoniálne "vyštartovali" za súťažou do Londýna. Tam budú súťažiť v jednoduchej disciplíne - prejsť čo najdlhšiu vzdialenosť na jeden liter paliva alebo jednu kilowatthodinu elektriny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na štart ich prišla podporiť tiež posádka zo Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave. Tí do Londýna tento rok nepocestujú, no zúčastnili sa prípravného podujatia Shell Eco-Marathon Challenger Event v Le Mans.

Držiteľom slovenského rekordu je posádka TUKE s autom s benzínovým motorom a spotrebou 783 kilometrov na liter. Pre porovnanie - svetový rekord v úspornej jazde drží švajčiarsky tím s autom Pac-Car II, ktoré poháňajú vodíkové palivové články. Na ňom dosiahli spotrebu po prepočte 5386 kilometrov na liter benzínu.

Tri slovenské a ďalších 196 európskych posádok sa na štart Eco-marathonu postaví 3. júla. Pretek je súčasťou štvordňového festivalu inovácií Make the Future London a ide už o 31. ročník súťaže, ktorá motivuje mladých inžinierov k neustálemu znižovaniu spotreby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzi konkurenciu slovenského tímu patria napríklad Francúzi s „hodvábnym“ vozidlom, ktorého telo je ľahké ako červený melón; britský tím postavil auto z dreva, ktoré sa dá jednoducho zložiť a prenášať.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 057
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 851
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 604
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 324
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 137
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 172
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 491
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 217
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 416
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 551
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 475
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu