SME

Najúspornejšie slovenské vozidlo prejde na jeden liter 783 kilometrov

Dovedna 199 tímov sa bude na maratóne úsporných áut snažiť prejsť čo najdlhšiu vzdialenosť na jeden liter paliva.

Sprava doľava: autá Spojenej školy v Tvrdošíne, Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave, Strojníckej fakulty STU v Bratislave a Strojníckej fakulty TUKE v Košiciach.Sprava doľava: autá Spojenej školy v Tvrdošíne, Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave, Strojníckej fakulty STU v Bratislave a Strojníckej fakulty TUKE v Košiciach. (Zdroj: Michael Kasarda)

BRATISLAVA. Na vytrvalostné preteky úsporných áut Shell Eco-marathon v Londýne sa chystajú tímy mladých inžinierov z 29 krajín Európy. Slovenskú republiku budú reprezentovať hneď tri posádky.

Študenti zo Spojenej školy v Tvrdošín, Slovenskej technickej univerzity v Bratislave a Technickej univerzity v Košiciach dnes ceremoniálne "vyštartovali" za súťažou do Londýna. Tam budú súťažiť v jednoduchej disciplíne - prejsť čo najdlhšiu vzdialenosť na jeden liter paliva alebo jednu kilowatthodinu elektriny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na štart ich prišla podporiť tiež posádka zo Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave. Tí do Londýna tento rok nepocestujú, no zúčastnili sa prípravného podujatia Shell Eco-Marathon Challenger Event v Le Mans.

Držiteľom slovenského rekordu je posádka TUKE s autom s benzínovým motorom a spotrebou 783 kilometrov na liter. Pre porovnanie - svetový rekord v úspornej jazde drží švajčiarsky tím s autom Pac-Car II, ktoré poháňajú vodíkové palivové články. Na ňom dosiahli spotrebu po prepočte 5386 kilometrov na liter benzínu.

Tri slovenské a ďalších 196 európskych posádok sa na štart Eco-marathonu postaví 3. júla. Pretek je súčasťou štvordňového festivalu inovácií Make the Future London a ide už o 31. ročník súťaže, ktorá motivuje mladých inžinierov k neustálemu znižovaniu spotreby.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi konkurenciu slovenského tímu patria napríklad Francúzi s „hodvábnym“ vozidlom, ktorého telo je ľahké ako červený melón; britský tím postavil auto z dreva, ktoré sa dá jednoducho zložiť a prenášať.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu