Koncern Volkswagen ohlásil mohutnú elektrickú ofenzívu len nedávno. Je to reakciou na emisný problém. Na jednej strane sa tým koncern vysporiada s prekračovaním produkcie priamych emisií svojimi modelmi a na druhej strane zlepší svoj “eko“ imidž medzi zákazníkmi.
Nová stratégia ovplyvní aj českú značku Škoda. Príklon k elektrickému pohonu naznačuje plánované predstavenie hybridnej pohonnej jednotky. Svoje miesto najskôr nájde v útrobách Škody Superb a o niečo neskôr doplní paletu pohonných jednotiek aj v prípade SUV Kodiaq. Podľa plánov sa tak má stať v roku 2019.
Zmysel dáva elektrické SUV
Koncern pracuje aj na novej platforme pre elektromobily a Škoda je súčasťou tímu. Informáciu priniesol portál autocar.co.uk, vychádzajúc z rozhovoru so šéfom Škody, Bernhardom Maierom.
Vždy je výhodnejšie postaviť nový elektromobil, ako prerobiť jeden z aktuálnych modelov na elektriku. Potvrdil to aj Duncam Movassaghi, šéf značky pre Veľkú Britániu.
„Elektromobily budú v dohľadnej budúcnosti drahšie (v porovnaní s naftovými a benzínovými autami), takže zmysel dáva výroba prémiových vozidiel ako SUV“, citoval portál autocar-co.uk Duncana Movassaghiho.
Technický pokrok takmer vždy prichádzal prostredníctvom drahších vozidiel, či už sa jedná o asistenčné systémy, alebo semiautonómne riadenie. Tesla tiež zabodovala autom, ktoré patrí do kategórie drahších.
Technológia musí zlacnieť
V prípade vozidla Model S dokázala stlačiť cenu elektromobilu tak, aby dokázala konkurovať podobným autám s konvenčným motorom. U áut za 10-tisíc eur to ešte nie je možné. Logickým krokom Škody je preto výroba predpokladaného nového elektrického SUV.
Do áut ako Fabia a Octavia sa dostane elektrický pohon neskôr. Technológia musí ešte zlacnieť, aby sa oplatila montovať do tejto kategórie áut. Pomôcť im môžu najmä vládne dotácie.
Ešte predtým príde nový Yeti s konvenčným pohonom. Fotky testovacieho vozidla už kolujú internetom, ale konečná podoba môže byť odlišná.

Stratégia 2025, teda plán rozvoja koncernu a Škody pre nasledujúce roky, reaguje na aktuálnu situáciu nielen čo sa emisií týka. Do úvahy berie aj stagnáciu ruského trhu. Škoda sa preto zameria na nové trhy.
„Momentálne sme na 102 trhoch sveta, ale plánujeme expandovať na celkovo 120 trhov do konca roku 2025“, povedal Maier. Nové možnosti bude automobilka hľadať najmä v Južnej Amerike a Afrike.
Svoju paletu vozidiel chce výrazne rozšíriť aj na čínskom trhu. Bez nového SUV to nepôjde. Podľa Maiera by sa jeden z nových modelov, plánovaných pre čínsky trh, mohol dostať aj do Európy.