Ak sa čokoľvek pokazí počas prvých troch mesiacov na novom aute, tak dôvera zákazníka v značku klesne. Aj preto sa spoločnosť J.D. Power zamerala na poruchy vozidiel práve v tomto období.
Podobné prieskumy robí už 30 rokov a posledných 27 rokov mu vždy kraľovala jedna z automobiliek, označovaných ako prémiová. Ich nadvládu ukončila Kia. V prieskume sa spoločnosť bližšie pozrela na 33 automobilových značiek, predávaných na americkom trhu a hodnotila ich v ôsmich kategóriách.
Kvalita nových vozidiel sa v porovnaní s minulým rokom celkovo zlepšila o 6 percent. To je najväčší nárast od roku 2009. Iba v prípade 11 značiek bol zaznamenaný pokles kvality.
Prekvapením sa môže zdať víťazstvo automobilky Kia, ale v kontexte minuloročného druhého miesta to rozhodne nie je šokujúce. Prieskumy naznačujú, aký pokrok Kórejci dosiahli za posledných 10-15 rokov. K dobrému hodnoteniu im pomohli najmä modely Sportage, aj Soul. Oba boli najlepšie vo svojom segmente.
Koeficient PP100 vyjadruje počet problémov na 100 áut. Čím je vyšší, tým horšie pre danú automobilku. Do štatistiky sa započítavajú aj drobné problémy.
V prípade Kie bolo zaznamenaných počas prvých troch mesiacov 83 chýb na 100 áut a rating 83 PP100. Na druhom mieste sa umiestnilo Porsche s 84 PP100 a tretí Hyundai má 92 PP100. V tesnom závese nasleduje Toyota a BMW.

Nás najviac zaujal Lexus s ratingom 96 PP100. Na základe toho stále patrí medzi nadpriemerné značky, ale zároveň sa ukazuje, že rating nepoukazuje na závažnosť problémov.
Lexus sa totiž umiestnil medzi najlepšími vo všetkých dôležitých kategóriách. Známku priemerne získal napríklad v kategórii, ktorá hodnotí ovládanie jednotlivých funkcií v aute. Konkrétna funkcia pritom nemusí fungovať zle, len je z pohľadu zákazníka ťažko ovládateľná.
Rovnakú známku získal aj za kategóriu, hodnotiacu problémy s navigáciou, či klimatizáciou. V ostatných, dôležitejších kategóriách patrí medzi najlepších a pre nás je jedným z víťazov. Hodnotenie v jednotlivých kategóriách si môžete pozrieť tu.