Peugeot 1007 - prvá jazda

Peugeot 1007 nabúral tradičný systém označovania modelov tejto značky a namiesto jednej, má dve nuly. Jedna nula navyše znamená viac komfortu, viac bezpečnosti a elektricky posúvateľné dvere. Luxusné malé auto sme vyskúšali v preplnených uliciach mesta a


na horských cestách v okolí španielskej Valencie.

Sézam otvor sa!
Pohľad na žiarivé farby karosérie a jej netradičnú koncepciu nás v spomienkach priviedol až do roku 2002, kedy Peugeot predstavil štúdiu malého mestského automobilu s elektrickými posuvnými dverami a priliehavým názvom Sézame. Aj v sériovom prevedení prototypu Sézame sú dominantným prvkom karosérie elektromechanické posuvné dvere. Na vlastnej koži sme sa presvedčili o výhodách tohto riešenia zvlášť pri nedostatku miesta na parkovanie. Otvorené dvere zaberajú iba minimálny priestor a cez veľký otvor sa do interiéru ľahko nastupuje aj v rade stojacich automobilov. Navyše dvere možno otvoriť a zatvoriť diaľkovým ovládaním, tlačidlami na palubnej doske alebo klasicky kľučkou. Vzhľadom na celkovú dĺžku auta 3,73 m a triedu, do ktorej Peugeot 1007 patrí, je vnútorný priestor veľmi slušný. Samozrejme priestor vzadu je úplne závislý na výške vpredu sediacich osôb a polohe zadných sedadiel. Zadné sedadlá sú totiž samostatne posúvateľné v pozdĺžnom smere (o 23 cm) a od ich polohy závisí veľkosť batožinového priestoru od 178 po 364 l. Nakladanie nákupu do kufra komplikuje vysoká nakladacia hrana a plató, ktoré si treba pri vkladaní väčšej tašky jednou rukou zodvihnúť. Zadné sedadlá možno podľa potreby sklopiť a vytvoriť tak výrazne väčší vnútorný priestor. Ak ani to nestačí, dá sa ešte sklopiť operadlo spolujazdcovho sedadla.

Farby podľa nálady
Tmavomodrý interiér zdobí niekoľko chromovaných doplnkov a 12 rôznych farebných dekorácií. Každá vymeniteľná farebná súprava sa skladá z osemnástich kusov, ktoré si majiteľ môže dokúpiť a svojpomocne meniť podľa nálady, prípadne podľa ročného obdobia. Posádku chráni tuhá karoséria a sedem airbagov, vrátane kolenného vankúša. Použité materiály, dielenské spracovanie a riešenie niektorých detailov prevýšilo naše očakávania. Nepotešil nás však výhľad šikmo dopredu kvôli zdvojenému prednému stĺpiku. V ponuke sú zatiaľ tri motory, z toho dva benzínové 1,4 (54kW) a 1,6 (80 kW) a jeden naftový 1,4 HDi (50kW). Najsilnejší motor 1,6 sa montuje výlučne s automatizovanou prevodovkou „2 tronic“, ktorá sa dodáva aj s benzínovým motorom 1,4i. Z trojice motorov nás asi najviac oslovil naftový motor s dobrým ťahom v nízkych otáčkach. Malé imidžové vozidlo s posúvateľnými dverami, siedmimi airbagmi, ABS, ESP a rozsiahlou luxusnou výbavou rozhodne nepatrí k najlacnejším autám na trhu, ale v uliciach mesta dokáže nahradiť komfortný automobil pri zachovaní predností malého auta.

 

Peugeot 1007 má na danú triedu  výborný podvozok a slušné vedenie stopy aj vo vyšších rýchlostiach. Luxusná nákupná taška môže mať zabudovaný navigačný systém, telefón, parkovacie senzory alebo klimatizáciu. 

 

Koncepcia posuvných dverí je síce drahá, ale pre mestský automobil veľmi praktická, hlavne pokiaľ ide o pohodlie nastupovania a jednoduchú obsluhu.

 

 

 

 

 

Interiér má 18 ľahko vymeniteľných častí, ktoré existujú v 12 farebných odtieňoch. Jediným negatívom karosérie je zhoršený výhľad šikmo dopredu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 765
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 933
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 282
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 960
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 847
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 204
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 645
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 829
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 701
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v jednej z akcioviek s finančníkom Siekelom, ktorý je považovaný za sponzora SNS.

SVET

Na trhoch v Štrasburgu zahynuli štyria ľudia, strelec uniká

Prokuratúra vyšetruje streľbu ako teroristický čin.

Dobré ráno

Dobré ráno: V Británii je chaos, brexit sa zasekol

Ako vládni poslanci prestali odporovať vládu.

Neprehliadnite tiež

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.