Siemens nad diaľnicu namontoval troleje, budú poháňať elektrické kamióny

Elektrifikovaná diaľnica by mala pomôcť švédskej doprave zbaviť sa závislosti na fosílnych palivách do roku 2030.

(Zdroj: Scania, Siemens)

ŠTOKHOLM, BRATISLAVA. Siemens začína vo Švédsku testovať eHighway čiže trolejové vedenie nad diaľnicou. Z trolejov môžu čerpať energiu špeciálne upravené kamióny s hybridným pohonom. 

Aktuálne sú troleje natiahnuté nad dvojkilometrovým úsekom diaľnice E16 a využívať ich môže len niekoľko špeciálne upravených kamiónov Scania. Toto testovanie potrvá dva roky; ak bude úspešné, technológia eHighway by mohla pomôcť splniť cieľ, ktorý si Švédsko vytýčilo - do roku 2030 zbaviť dopravu v krajine závislosti na fosílnych palivách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľkou výhodou elektrifikovaných diaľníc je ekonomická úspora. Cena za kilometer prejazdený pod trolejami je asi štvrtinová. Na každých stotisíc kilometrov, ktoré na elektrinu z trolejí prejde 40-tonový kamión, ušetrí na palive asi 20 000 eur.

Elektrický pohon z trolejov má asi 80-percentnú účinnosť, pričom účinnosť spaľovacích motorov sa pohybuje okolo 25 percent. S trolejovým pohonom môžu kamióny jazdiť rýchlosťou až 90 km/h.

Ak kamióny vyjdú spod elektrického vedenia, napríklad pri predbiehaní, konštrukcia podobná tej na električke sa zatiahne a kamión začne poháňať dieselový motor. 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  4. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  5. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  6. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  7. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  8. Kreditná karta – áno alebo nie
  9. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  10. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 511
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 449
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 218
  4. Kreditná karta – áno alebo nie 8 014
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 712
  6. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 300
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 244
  8. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 228
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 573
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 961

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Matúša Krčmárika

Turecko v Európe? Môžeme to definitívne vzdať

Erdogan si neposilnil moc, aby sa jej vzdal.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Liek existoval, aj tak ho takmer nechali umrieť

Príbeh, ktorý opisuje slovenské zdravotníctvo.

PLUS

Trojky vznikli náhodou. Experiment zmenil celý basketbal

Hráči trojkový oblúk odmietali.

DOMOV

Exekučnú amnestiu plánuje Gál uplatniť budúci rok

Andrej Danko spomína aj ďalší generálny pardon v Sociálnej poisťovni.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.