Toyota odhalila interiér nového crossoveru C-HR

Do očí padne asymetrická stredová konzola či 8-palcový dotykový displej vytŕčajúci z palubnej dosky.

Toyota C-HR(Zdroj: Toyota)

Crossover Toyota C-HR (Coupe – High Rider) sme spoznali najprv v podobe konceptu na parížskom autosalóne v roku 2014. Tento rok v Ženeve sme už mali tú česť so sériovou verziou, avšak ešte bez prístupu do interiéru.

Kabína, tohto na prvý pohľad vyzývavého vozidla, tak zostávala tajomstvom, ktoré sa automobilka rozhodla odhaliť až v týchto dňoch. A hoci vo vnútri už Toyota na prvý pohľad taká odvážna ako pri dizajne exteriéru nebola, originalita a ucelenosť konečnému výsledku podľa nás nechýba. 

Výrazným prvkom interiéru je farebná línia tiahnuca sa od jedných dverí k druhým naprieč celou palubnou doskou lemujúc 8-palcový dotykový displej modernizovaného multimediálneho systému.

Do očí padne aj asymetrická stredová konzola naklonená k vodičovi a umožňujúca pohodlnejší prístup k ovládacím prvkom. Crossover ďalej dostal nové sedadlá s výrazným bočným vedením. Interiér bude dostupný v troch farebných vyhotoveniach – tmavošedom, čierno-modrom a čierno-hnedom.

V základnej výbave automobilu nechýba balíček Toyota Safety Sense zahŕňajúci prednárazový systém s rozpoznávaním chodcov, adaptívny tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu a automatické diaľkové svetlá. Voliteľnou technológiou je rozpoznávanie dopravných značiek.

Za príplatok sa budúci majitelia môžu tešiť aj na vyhrievané sedadlá, parkovacieho asistenta, audio systém JBL s deviatimi reproduktormi, 18-palcové kolesá či dvojfarebnú metalízu karosérie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Toyota predstaví konkurenta pre Nissan Qashqai

Pripomeňme, že novinka stojí na modulárnej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture) a je dlhá 4360 mm, široká 1795 mm a vysoká 1555 mm. Jej rázvor dosahuje 2640 mm a kufor má objem 370 litrov.

Vrcholom ponuky z hľadiska motorizácie je hybridné pohonné ústrojenstvo s celkovým výkonom 90 kW a kombinovanou spotrebou 3,7 l/100 km. Tvorí ho 1,8-litrový atmosférický motor s tepelnou účinnosťou na úrovni 40 percent, elektromotor a prevodovka e-CVT, ktorá bude silu posielať na predné kolesá.

Pod kapotu sa pozrie tiež zážihový 1,2-litrový turbomotor, ktorý zažil premiéru v modeli Auris. Jednotka produkuje výkon 85 kW a maximálny krútiaci moment 185 Nm. Na sto kilometrov spotrebuje 5,7 litra paliva.

Agregát spolupracuje buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. V druhom prípade možno počítať aj s pohonom všetkých kolies. Do Ukrajiny a krajín Kaukazu má namierené verzia s dvojlitrovým motorom (110 kW, 193 Nm) a prevodovkou CVT.

Predpredaj C-HR v Európe začne v septembri, prvé kusy sa k zákazníkom dostanú do konca roka. V rámci portfólia automobilky sa zaradí medzi modely Auris TS a RAV4. Ambíciou Toyoty je ročne v Európe predať viac ako 100-tisíc exemplárov crossoveru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 550
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 433
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 241
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 126
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 865
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 633
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 609
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 223
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 961
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 865

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.