Toyota odhalila interiér nového crossoveru C-HR

Do očí padne asymetrická stredová konzola či 8-palcový dotykový displej vytŕčajúci z palubnej dosky.

Toyota C-HR(Zdroj: Toyota)

Crossover Toyota C-HR (Coupe – High Rider) sme spoznali najprv v podobe konceptu na parížskom autosalóne v roku 2014. Tento rok v Ženeve sme už mali tú česť so sériovou verziou, avšak ešte bez prístupu do interiéru.

Kabína, tohto na prvý pohľad vyzývavého vozidla, tak zostávala tajomstvom, ktoré sa automobilka rozhodla odhaliť až v týchto dňoch. A hoci vo vnútri už Toyota na prvý pohľad taká odvážna ako pri dizajne exteriéru nebola, originalita a ucelenosť konečnému výsledku podľa nás nechýba. 

Výrazným prvkom interiéru je farebná línia tiahnuca sa od jedných dverí k druhým naprieč celou palubnou doskou lemujúc 8-palcový dotykový displej modernizovaného multimediálneho systému.

Do očí padne aj asymetrická stredová konzola naklonená k vodičovi a umožňujúca pohodlnejší prístup k ovládacím prvkom. Crossover ďalej dostal nové sedadlá s výrazným bočným vedením. Interiér bude dostupný v troch farebných vyhotoveniach – tmavošedom, čierno-modrom a čierno-hnedom.

V základnej výbave automobilu nechýba balíček Toyota Safety Sense zahŕňajúci prednárazový systém s rozpoznávaním chodcov, adaptívny tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu a automatické diaľkové svetlá. Voliteľnou technológiou je rozpoznávanie dopravných značiek.

Za príplatok sa budúci majitelia môžu tešiť aj na vyhrievané sedadlá, parkovacieho asistenta, audio systém JBL s deviatimi reproduktormi, 18-palcové kolesá či dvojfarebnú metalízu karosérie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Toyota predstaví konkurenta pre Nissan Qashqai

Pripomeňme, že novinka stojí na modulárnej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture) a je dlhá 4360 mm, široká 1795 mm a vysoká 1555 mm. Jej rázvor dosahuje 2640 mm a kufor má objem 370 litrov.

Vrcholom ponuky z hľadiska motorizácie je hybridné pohonné ústrojenstvo s celkovým výkonom 90 kW a kombinovanou spotrebou 3,7 l/100 km. Tvorí ho 1,8-litrový atmosférický motor s tepelnou účinnosťou na úrovni 40 percent, elektromotor a prevodovka e-CVT, ktorá bude silu posielať na predné kolesá.

Pod kapotu sa pozrie tiež zážihový 1,2-litrový turbomotor, ktorý zažil premiéru v modeli Auris. Jednotka produkuje výkon 85 kW a maximálny krútiaci moment 185 Nm. Na sto kilometrov spotrebuje 5,7 litra paliva.

Agregát spolupracuje buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. V druhom prípade možno počítať aj s pohonom všetkých kolies. Do Ukrajiny a krajín Kaukazu má namierené verzia s dvojlitrovým motorom (110 kW, 193 Nm) a prevodovkou CVT.

Predpredaj C-HR v Európe začne v septembri, prvé kusy sa k zákazníkom dostanú do konca roka. V rámci portfólia automobilky sa zaradí medzi modely Auris TS a RAV4. Ambíciou Toyoty je ročne v Európe predať viac ako 100-tisíc exemplárov crossoveru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 732
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 742
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 201
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 040
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 838
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 673
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 525
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 462
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 360
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 241

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

DOMOV

Plavčan by mohol ešte pred odchodom otočiť zopár miliónov eur

Pred uzatvorením je tender na centrálny internet.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

DOMOV

V SNS vyčkávajú na Danka a mlčia, viaže ich zákaz zhora

Danko nezvládol situáciu, SNS na vstup do koalície nemala.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.

BMW predstavilo roadster Z4 v takmer sériovej podobe

Oproti predchodcovi bude výkonnejší a luxusnejší.