Toyota odhalila interiér nového crossoveru C-HR

Do očí padne asymetrická stredová konzola či 8-palcový dotykový displej vytŕčajúci z palubnej dosky.

Toyota C-HR(Zdroj: Toyota)

Crossover Toyota C-HR (Coupe – High Rider) sme spoznali najprv v podobe konceptu na parížskom autosalóne v roku 2014. Tento rok v Ženeve sme už mali tú česť so sériovou verziou, avšak ešte bez prístupu do interiéru.

Kabína, tohto na prvý pohľad vyzývavého vozidla, tak zostávala tajomstvom, ktoré sa automobilka rozhodla odhaliť až v týchto dňoch. A hoci vo vnútri už Toyota na prvý pohľad taká odvážna ako pri dizajne exteriéru nebola, originalita a ucelenosť konečnému výsledku podľa nás nechýba. 

Výrazným prvkom interiéru je farebná línia tiahnuca sa od jedných dverí k druhým naprieč celou palubnou doskou lemujúc 8-palcový dotykový displej modernizovaného multimediálneho systému.

Do očí padne aj asymetrická stredová konzola naklonená k vodičovi a umožňujúca pohodlnejší prístup k ovládacím prvkom. Crossover ďalej dostal nové sedadlá s výrazným bočným vedením. Interiér bude dostupný v troch farebných vyhotoveniach – tmavošedom, čierno-modrom a čierno-hnedom.

V základnej výbave automobilu nechýba balíček Toyota Safety Sense zahŕňajúci prednárazový systém s rozpoznávaním chodcov, adaptívny tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu a automatické diaľkové svetlá. Voliteľnou technológiou je rozpoznávanie dopravných značiek.

Za príplatok sa budúci majitelia môžu tešiť aj na vyhrievané sedadlá, parkovacieho asistenta, audio systém JBL s deviatimi reproduktormi, 18-palcové kolesá či dvojfarebnú metalízu karosérie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Toyota predstaví konkurenta pre Nissan Qashqai

Pripomeňme, že novinka stojí na modulárnej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture) a je dlhá 4360 mm, široká 1795 mm a vysoká 1555 mm. Jej rázvor dosahuje 2640 mm a kufor má objem 370 litrov.

Vrcholom ponuky z hľadiska motorizácie je hybridné pohonné ústrojenstvo s celkovým výkonom 90 kW a kombinovanou spotrebou 3,7 l/100 km. Tvorí ho 1,8-litrový atmosférický motor s tepelnou účinnosťou na úrovni 40 percent, elektromotor a prevodovka e-CVT, ktorá bude silu posielať na predné kolesá.

Pod kapotu sa pozrie tiež zážihový 1,2-litrový turbomotor, ktorý zažil premiéru v modeli Auris. Jednotka produkuje výkon 85 kW a maximálny krútiaci moment 185 Nm. Na sto kilometrov spotrebuje 5,7 litra paliva.

Agregát spolupracuje buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. V druhom prípade možno počítať aj s pohonom všetkých kolies. Do Ukrajiny a krajín Kaukazu má namierené verzia s dvojlitrovým motorom (110 kW, 193 Nm) a prevodovkou CVT.

Predpredaj C-HR v Európe začne v septembri, prvé kusy sa k zákazníkom dostanú do konca roka. V rámci portfólia automobilky sa zaradí medzi modely Auris TS a RAV4. Ambíciou Toyoty je ročne v Európe predať viac ako 100-tisíc exemplárov crossoveru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 238
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 972
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 014
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 293
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 244
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 728
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 345
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 546
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 816
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 651

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop