Toyota odhalila interiér nového crossoveru C-HR

Do očí padne asymetrická stredová konzola či 8-palcový dotykový displej vytŕčajúci z palubnej dosky.

Toyota C-HR(Zdroj: Toyota)

Crossover Toyota C-HR (Coupe – High Rider) sme spoznali najprv v podobe konceptu na parížskom autosalóne v roku 2014. Tento rok v Ženeve sme už mali tú česť so sériovou verziou, avšak ešte bez prístupu do interiéru.

Kabína, tohto na prvý pohľad vyzývavého vozidla, tak zostávala tajomstvom, ktoré sa automobilka rozhodla odhaliť až v týchto dňoch. A hoci vo vnútri už Toyota na prvý pohľad taká odvážna ako pri dizajne exteriéru nebola, originalita a ucelenosť konečnému výsledku podľa nás nechýba. 

Výrazným prvkom interiéru je farebná línia tiahnuca sa od jedných dverí k druhým naprieč celou palubnou doskou lemujúc 8-palcový dotykový displej modernizovaného multimediálneho systému.

Do očí padne aj asymetrická stredová konzola naklonená k vodičovi a umožňujúca pohodlnejší prístup k ovládacím prvkom. Crossover ďalej dostal nové sedadlá s výrazným bočným vedením. Interiér bude dostupný v troch farebných vyhotoveniach – tmavošedom, čierno-modrom a čierno-hnedom.

V základnej výbave automobilu nechýba balíček Toyota Safety Sense zahŕňajúci prednárazový systém s rozpoznávaním chodcov, adaptívny tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu a automatické diaľkové svetlá. Voliteľnou technológiou je rozpoznávanie dopravných značiek.

Za príplatok sa budúci majitelia môžu tešiť aj na vyhrievané sedadlá, parkovacieho asistenta, audio systém JBL s deviatimi reproduktormi, 18-palcové kolesá či dvojfarebnú metalízu karosérie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Toyota predstaví konkurenta pre Nissan Qashqai

Pripomeňme, že novinka stojí na modulárnej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture) a je dlhá 4360 mm, široká 1795 mm a vysoká 1555 mm. Jej rázvor dosahuje 2640 mm a kufor má objem 370 litrov.

Vrcholom ponuky z hľadiska motorizácie je hybridné pohonné ústrojenstvo s celkovým výkonom 90 kW a kombinovanou spotrebou 3,7 l/100 km. Tvorí ho 1,8-litrový atmosférický motor s tepelnou účinnosťou na úrovni 40 percent, elektromotor a prevodovka e-CVT, ktorá bude silu posielať na predné kolesá.

Pod kapotu sa pozrie tiež zážihový 1,2-litrový turbomotor, ktorý zažil premiéru v modeli Auris. Jednotka produkuje výkon 85 kW a maximálny krútiaci moment 185 Nm. Na sto kilometrov spotrebuje 5,7 litra paliva.

Agregát spolupracuje buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. V druhom prípade možno počítať aj s pohonom všetkých kolies. Do Ukrajiny a krajín Kaukazu má namierené verzia s dvojlitrovým motorom (110 kW, 193 Nm) a prevodovkou CVT.

Predpredaj C-HR v Európe začne v septembri, prvé kusy sa k zákazníkom dostanú do konca roka. V rámci portfólia automobilky sa zaradí medzi modely Auris TS a RAV4. Ambíciou Toyoty je ročne v Európe predať viac ako 100-tisíc exemplárov crossoveru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 413
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 953
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 815
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 907
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 688
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 426
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 383
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 325
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 109
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 979

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.