SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Nové Porsche Panamera je najrýchlejším sériovým dieselom

Naftový osemvalec spraví z Panamery najrýchlejšie sériové dieselové auto na svete.

Porsche Panamera 4SPorsche Panamera 4S (Zdroj: Porsche)

Audi A8, BMW radu 7 či nedávno modernizované Maserati Quattroporte sa musia mať na pozore. Porsche totiž v Berlíne predstavilo druhú generáciu modelu Panamera. A hoci ide na prvý pohľad o štvordverový fastback, konkurenciou má byť najmä pre tradičné luxusné sedany.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka stojí na platforme MSB z dielne Porsche, ktorá má podopierať napríklad aj budúce modely Bentley. Oproti súčasnej Panamere je o 34 mm dlhšia, 6 mm širšia a 5 mm vyššia (5049 mm/1937 mm/1423 mm). Rázvor narástol o 30 mm na aktuálnych 2950 mm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Veľkorysejší je taktiež batožinový priestor so základným objemom 495 l, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 1304 l. Veko batožinového priestoru podobne ako kapota, strecha a blatníky sú z hliníka. Nová Panamera tak napriek väčším rozmerom a bohatšej výbave váži približne rovnako ako predchodca.

Pri vstupe na trh bude fastback dostupný v dvoch benzínových verziách 4S a Turbo, a prvýkrát aj ako diesel s osemvalcom pod kapotou. Každý z variantov dostane pohon všetkých kolies s variabilným delením krútiaceho momentu a novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK.

Prečítajte si tiež: Modernizované Maserati Quattroporte je vďaka lepšej aerodynamike rýchlejšie Čítajte 

Panamera Turbo poháňa dvakrát prepĺňaný osemvalec 4,0 l s výkonom 404 kW (550 k) pri 5750 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 770 Nm dostupným medzi 1960 a 4500 otáčkami. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 306 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Pre dosiahnutie úspornejšej jazdy disponuje funkciou deaktivácie polovice valcov. Kombinovaná spotreba meraná metodikou NEDC sa aj vďaka tomu znížila na 9,3 l/100 km.

Šesťvalec 2,9 l biturbo produkujúci 324 kW (440 k) a 550 Nm v rozsahu 1750 a 5500 ot./min je pripravený pre verziu 4S. Tá sa na 100 km/h rozbehne za 4,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 289 km/h. Porsche v tomto prípade sľubuje spotrebu 8,1 l/100 km.

Načítavam video...

O pohon Panamera 4S Diesel sa postará osemvalec s dvoma turbodúchadlami produkujúci 310 kW pri 3500 otáčkach a 850 Nm medzi 1000 a 3250 otáčkami. Maximálne sa rozbehne na 285 km/h, čo podľa Porsche znamená, že ide o najrýchlejšie sériové dieselové auto na svete. Stovku dá za 4,3 s a na sto kilometrov spotrebuje priemerne 6,7 litra nafty.

SkryťVypnúť reklamu

Nezostane však len pri týchto motorizáciách. V budúcom roku ich doplnia základné verzie s pohonom zadných kolies. Počíta sa tiež s variantom GTS a S Hybrid.

Vlastnosti podvozku vylepší trojkomorové vzduchové odpruženie v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi či príplatkovým natáčaním zadných kolies.Tie sú podľa jednotlivých verzií 19- alebo 20-palcové. V ponuke nebudú chýbať ani príplatkové 21-palcové kolesá.

Nová Panamera preberá dizajnový jazyk modelu 911. Vizuálne ju majú rozširovať nasávacie otvory tvarované do písmena A. Prepracovaná bola dlhá predná kapota a línia strechy nad zadnými sedadlami klesla o 20 mm. O špičkové osvetlenie sa postarajú LED svetlomety s 84 obrazovými bodmi, o optimálnu aerodynamiku zas vysúvací zadný spojler.

Vnútri nájdeme prístrojovú dosku s dvoma 7-palcovými displejmi medzi ktorými si svoje miesto našiel analógový otáčkomer, odkazujúci na Porsche 356 A z roku 1955.

SkryťVypnúť reklamu

Stredovej konzole dominuje 12,3-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému PCM. Porsche sľubuje intuitívne používateľské rozhranie podobné smartfónom a tabletom. Klasické ovládacie prvky vo veľkej miere nahradili dotykové plochy, týka sa to napríklad výduchov ventilácie.

Komu by sa málilo základné vybavenie Panamery, môže siahnuť po štvorzónovej klimatizácii, panoramatickej streche, masážnych sedadlách, ambientnom osvetlení či audio systéme Burmester.

Z bezpečnostných technológií zaujme semi-autonómne riadenie InnoDrive s adaptívnym tempomatom. InnoDrive využíva navigačné technológie a skúma cestu 3 km pred aktuálnou polohou vozidla, čomu prispôsobuje výkon motora. Ďalším inovatívnym prvkom je systém nočného videnia využívajúci termálnu kameru pre detekciu ľudí a zvierat.

SkryťVypnúť reklamu

Novú limuzínu už je možné objednávať. Ceny stanovené pre nemecký trh hovoria, že verzia 4S stojí 113-tisíc eur, diesel 117-tisíc eur a na Turbo si treba pripraviť minimálne 153-tisíc eur.

Načítavam video...

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  8. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 689
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 602
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 835
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 975
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 270
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 191
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 092
  8. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 2 842
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


20 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  2. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  3. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  4. Irena Šimuneková: Fotohrátky 17.
  5. Anton Kaiser: Druhá adventná nedeľa
  6. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  7. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  8. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 39 866
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 987
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 814
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 297
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 997
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 910
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 210
  8. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 008
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu