SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Nové Porsche Panamera je najrýchlejším sériovým dieselom

Naftový osemvalec spraví z Panamery najrýchlejšie sériové dieselové auto na svete.

Porsche Panamera 4SPorsche Panamera 4S (Zdroj: Porsche)

Audi A8, BMW radu 7 či nedávno modernizované Maserati Quattroporte sa musia mať na pozore. Porsche totiž v Berlíne predstavilo druhú generáciu modelu Panamera. A hoci ide na prvý pohľad o štvordverový fastback, konkurenciou má byť najmä pre tradičné luxusné sedany.

Novinka stojí na platforme MSB z dielne Porsche, ktorá má podopierať napríklad aj budúce modely Bentley. Oproti súčasnej Panamere je o 34 mm dlhšia, 6 mm širšia a 5 mm vyššia (5049 mm/1937 mm/1423 mm). Rázvor narástol o 30 mm na aktuálnych 2950 mm.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Veľkorysejší je taktiež batožinový priestor so základným objemom 495 l, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 1304 l. Veko batožinového priestoru podobne ako kapota, strecha a blatníky sú z hliníka. Nová Panamera tak napriek väčším rozmerom a bohatšej výbave váži približne rovnako ako predchodca.

Pri vstupe na trh bude fastback dostupný v dvoch benzínových verziách 4S a Turbo, a prvýkrát aj ako diesel s osemvalcom pod kapotou. Každý z variantov dostane pohon všetkých kolies s variabilným delením krútiaceho momentu a novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK.

Prečítajte si tiež: Modernizované Maserati Quattroporte je vďaka lepšej aerodynamike rýchlejšie Čítajte 

Panamera Turbo poháňa dvakrát prepĺňaný osemvalec 4,0 l s výkonom 404 kW (550 k) pri 5750 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 770 Nm dostupným medzi 1960 a 4500 otáčkami. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 306 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre dosiahnutie úspornejšej jazdy disponuje funkciou deaktivácie polovice valcov. Kombinovaná spotreba meraná metodikou NEDC sa aj vďaka tomu znížila na 9,3 l/100 km.

Šesťvalec 2,9 l biturbo produkujúci 324 kW (440 k) a 550 Nm v rozsahu 1750 a 5500 ot./min je pripravený pre verziu 4S. Tá sa na 100 km/h rozbehne za 4,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 289 km/h. Porsche v tomto prípade sľubuje spotrebu 8,1 l/100 km.

Načítavam video...

O pohon Panamera 4S Diesel sa postará osemvalec s dvoma turbodúchadlami produkujúci 310 kW pri 3500 otáčkach a 850 Nm medzi 1000 a 3250 otáčkami. Maximálne sa rozbehne na 285 km/h, čo podľa Porsche znamená, že ide o najrýchlejšie sériové dieselové auto na svete. Stovku dá za 4,3 s a na sto kilometrov spotrebuje priemerne 6,7 litra nafty.

Skryť Vypnúť reklamu

Nezostane však len pri týchto motorizáciách. V budúcom roku ich doplnia základné verzie s pohonom zadných kolies. Počíta sa tiež s variantom GTS a S Hybrid.

Vlastnosti podvozku vylepší trojkomorové vzduchové odpruženie v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi či príplatkovým natáčaním zadných kolies.Tie sú podľa jednotlivých verzií 19- alebo 20-palcové. V ponuke nebudú chýbať ani príplatkové 21-palcové kolesá.

Nová Panamera preberá dizajnový jazyk modelu 911. Vizuálne ju majú rozširovať nasávacie otvory tvarované do písmena A. Prepracovaná bola dlhá predná kapota a línia strechy nad zadnými sedadlami klesla o 20 mm. O špičkové osvetlenie sa postarajú LED svetlomety s 84 obrazovými bodmi, o optimálnu aerodynamiku zas vysúvací zadný spojler.

Vnútri nájdeme prístrojovú dosku s dvoma 7-palcovými displejmi medzi ktorými si svoje miesto našiel analógový otáčkomer, odkazujúci na Porsche 356 A z roku 1955.

Skryť Vypnúť reklamu

Stredovej konzole dominuje 12,3-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému PCM. Porsche sľubuje intuitívne používateľské rozhranie podobné smartfónom a tabletom. Klasické ovládacie prvky vo veľkej miere nahradili dotykové plochy, týka sa to napríklad výduchov ventilácie.

Komu by sa málilo základné vybavenie Panamery, môže siahnuť po štvorzónovej klimatizácii, panoramatickej streche, masážnych sedadlách, ambientnom osvetlení či audio systéme Burmester.

Z bezpečnostných technológií zaujme semi-autonómne riadenie InnoDrive s adaptívnym tempomatom. InnoDrive využíva navigačné technológie a skúma cestu 3 km pred aktuálnou polohou vozidla, čomu prispôsobuje výkon motora. Ďalším inovatívnym prvkom je systém nočného videnia využívajúci termálnu kameru pre detekciu ľudí a zvierat.

Skryť Vypnúť reklamu

Novú limuzínu už je možné objednávať. Ceny stanovené pre nemecký trh hovoria, že verzia 4S stojí 113-tisíc eur, diesel 117-tisíc eur a na Turbo si treba pripraviť minimálne 153-tisíc eur.

Načítavam video...

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 380
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 15 225
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 096
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 091
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 542
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 663
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 605
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 584
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 326
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 177
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Porsche

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Píše iniciatíva Veda pomáha

Za zlepšenie môžeme my. Vytrvajme (vyhlásenie vedcov)

Otvorenie škôl okamžite, ako to situácia umožní, považujeme za najvyššiu dlhodobú prioritu po záchrane životov.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Polo Harlekin

Američan predával ojazdené Subaru, odkúpil ho samotný výrobca

Nájazd takmer 350-tisíc kilometrov na aute nepoznať.

Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.

Nenápadný Citroen C4 sa vracia ako imidžové kupé-SUV (test)

Podarené auto brzdí slabšia ponuka motorov.

Citroën C4