Nové Porsche Panamera je najrýchlejším sériovým dieselom

Naftový osemvalec spraví z Panamery najrýchlejšie sériové dieselové auto na svete.

Porsche Panamera 4S(Zdroj: Porsche)

Audi A8, BMW radu 7 či nedávno modernizované Maserati Quattroporte sa musia mať na pozore. Porsche totiž v Berlíne predstavilo druhú generáciu modelu Panamera. A hoci ide na prvý pohľad o štvordverový fastback, konkurenciou má byť najmä pre tradičné luxusné sedany.

Novinka stojí na platforme MSB z dielne Porsche, ktorá má podopierať napríklad aj budúce modely Bentley. Oproti súčasnej Panamere je o 34 mm dlhšia, 6 mm širšia a 5 mm vyššia (5049 mm/1937 mm/1423 mm). Rázvor narástol o 30 mm na aktuálnych 2950 mm.

Veľkorysejší je taktiež batožinový priestor so základným objemom 495 l, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 1304 l. Veko batožinového priestoru podobne ako kapota, strecha a blatníky sú z hliníka. Nová Panamera tak napriek väčším rozmerom a bohatšej výbave váži približne rovnako ako predchodca.

Pri vstupe na trh bude fastback dostupný v dvoch benzínových verziách 4S a Turbo, a prvýkrát aj ako diesel s osemvalcom pod kapotou. Každý z variantov dostane pohon všetkých kolies s variabilným delením krútiaceho momentu a novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Modernizované Maserati Quattroporte je vďaka lepšej aerodynamike rýchlejšie

Panamera Turbo poháňa dvakrát prepĺňaný osemvalec 4,0 l s výkonom 404 kW (550 k) pri 5750 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 770 Nm dostupným medzi 1960 a 4500 otáčkami. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 306 km/h.

Pre dosiahnutie úspornejšej jazdy disponuje funkciou deaktivácie polovice valcov. Kombinovaná spotreba meraná metodikou NEDC sa aj vďaka tomu znížila na 9,3 l/100 km.

Šesťvalec 2,9 l biturbo produkujúci 324 kW (440 k) a 550 Nm v rozsahu 1750 a 5500 ot./min je pripravený pre verziu 4S. Tá sa na 100 km/h rozbehne za 4,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 289 km/h. Porsche v tomto prípade sľubuje spotrebu 8,1 l/100 km.

O pohon Panamera 4S Diesel sa postará osemvalec s dvoma turbodúchadlami produkujúci 310 kW pri 3500 otáčkach a 850 Nm medzi 1000 a 3250 otáčkami. Maximálne sa rozbehne na 285 km/h, čo podľa Porsche znamená, že ide o najrýchlejšie sériové dieselové auto na svete. Stovku dá za 4,3 s a na sto kilometrov spotrebuje priemerne 6,7 litra nafty.

Nezostane však len pri týchto motorizáciách. V budúcom roku ich doplnia základné verzie s pohonom zadných kolies. Počíta sa tiež s variantom GTS a S Hybrid.

Vlastnosti podvozku vylepší trojkomorové vzduchové odpruženie v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi či príplatkovým natáčaním zadných kolies.Tie sú podľa jednotlivých verzií 19- alebo 20-palcové. V ponuke nebudú chýbať ani príplatkové 21-palcové kolesá.

Nová Panamera preberá dizajnový jazyk modelu 911. Vizuálne ju majú rozširovať nasávacie otvory tvarované do písmena A. Prepracovaná bola dlhá predná kapota a línia strechy nad zadnými sedadlami klesla o 20 mm. O špičkové osvetlenie sa postarajú LED svetlomety s 84 obrazovými bodmi, o optimálnu aerodynamiku zas vysúvací zadný spojler.

Vnútri nájdeme prístrojovú dosku s dvoma 7-palcovými displejmi medzi ktorými si svoje miesto našiel analógový otáčkomer, odkazujúci na Porsche 356 A z roku 1955.

Stredovej konzole dominuje 12,3-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému PCM. Porsche sľubuje intuitívne používateľské rozhranie podobné smartfónomtabletom. Klasické ovládacie prvky vo veľkej miere nahradili dotykové plochy, týka sa to napríklad výduchov ventilácie.

Komu by sa málilo základné vybavenie Panamery, môže siahnuť po štvorzónovej klimatizácii, panoramatickej streche, masážnych sedadlách, ambientnom osvetlení či audio systéme Burmester.

Z bezpečnostných technológií zaujme semi-autonómne riadenie InnoDrive s adaptívnym tempomatom. InnoDrive využíva navigačné technológie a skúma cestu 3 km pred aktuálnou polohou vozidla, čomu prispôsobuje výkon motora. Ďalším inovatívnym prvkom je systém nočného videnia využívajúci termálnu kameru pre detekciu ľudí a zvierat.

Novú limuzínu už je možné objednávať. Ceny stanovené pre nemecký trh hovoria, že verzia 4S stojí 113-tisíc eur, diesel 117-tisíc eur a na Turbo si treba pripraviť minimálne 153-tisíc eur.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  2. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  3. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  5. Kŕčové žily: nepekné a nebezpečné
  6. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  7. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  8. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  9. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  10. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 392
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 826
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 809
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 754
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 567
  6. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 256
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 191
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 154
  9. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 561
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 2 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nacionalistický kňaz pomáha šíriť propagandu ĽSNS

Ján Košiar, ktorý otvorene podporuje kotlebovcov, píše pre časopis Zväzu protikomunistického odboja. Magazín platí ministerstvo vnútra.

KOMENTÁRE

Antifašisti ani antikomunisti to nepochopili

Neexistuje sloboda len pre jednu vybranú skupinu.

EKONOMIKA

Volkswagen: Odborári dostali to, čo sme im núkali pred štrajkom

Na jar ponúkal Volkswagen zvýšenie platov o 12 percent.

KOMENTÁRE

Domáci násilník Danko

Reči, akože „nesystémové strany nevedia riadiť štát“, sú z úst „systémovej“ SNS dokonalou fraškou.

Neprehliadnite tiež

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.