Nové Porsche Panamera je najrýchlejším sériovým dieselom

Naftový osemvalec spraví z Panamery najrýchlejšie sériové dieselové auto na svete.

Porsche Panamera 4S(Zdroj: Porsche)

Audi A8, BMW radu 7 či nedávno modernizované Maserati Quattroporte sa musia mať na pozore. Porsche totiž v Berlíne predstavilo druhú generáciu modelu Panamera. A hoci ide na prvý pohľad o štvordverový fastback, konkurenciou má byť najmä pre tradičné luxusné sedany.

Novinka stojí na platforme MSB z dielne Porsche, ktorá má podopierať napríklad aj budúce modely Bentley. Oproti súčasnej Panamere je o 34 mm dlhšia, 6 mm širšia a 5 mm vyššia (5049 mm/1937 mm/1423 mm). Rázvor narástol o 30 mm na aktuálnych 2950 mm.

Veľkorysejší je taktiež batožinový priestor so základným objemom 495 l, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 1304 l. Veko batožinového priestoru podobne ako kapota, strecha a blatníky sú z hliníka. Nová Panamera tak napriek väčším rozmerom a bohatšej výbave váži približne rovnako ako predchodca.

Pri vstupe na trh bude fastback dostupný v dvoch benzínových verziách 4S a Turbo, a prvýkrát aj ako diesel s osemvalcom pod kapotou. Každý z variantov dostane pohon všetkých kolies s variabilným delením krútiaceho momentu a novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Modernizované Maserati Quattroporte je vďaka lepšej aerodynamike rýchlejšie

Panamera Turbo poháňa dvakrát prepĺňaný osemvalec 4,0 l s výkonom 404 kW (550 k) pri 5750 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 770 Nm dostupným medzi 1960 a 4500 otáčkami. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 306 km/h.

Pre dosiahnutie úspornejšej jazdy disponuje funkciou deaktivácie polovice valcov. Kombinovaná spotreba meraná metodikou NEDC sa aj vďaka tomu znížila na 9,3 l/100 km.

Šesťvalec 2,9 l biturbo produkujúci 324 kW (440 k) a 550 Nm v rozsahu 1750 a 5500 ot./min je pripravený pre verziu 4S. Tá sa na 100 km/h rozbehne za 4,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 289 km/h. Porsche v tomto prípade sľubuje spotrebu 8,1 l/100 km.

O pohon Panamera 4S Diesel sa postará osemvalec s dvoma turbodúchadlami produkujúci 310 kW pri 3500 otáčkach a 850 Nm medzi 1000 a 3250 otáčkami. Maximálne sa rozbehne na 285 km/h, čo podľa Porsche znamená, že ide o najrýchlejšie sériové dieselové auto na svete. Stovku dá za 4,3 s a na sto kilometrov spotrebuje priemerne 6,7 litra nafty.

Nezostane však len pri týchto motorizáciách. V budúcom roku ich doplnia základné verzie s pohonom zadných kolies. Počíta sa tiež s variantom GTS a S Hybrid.

Vlastnosti podvozku vylepší trojkomorové vzduchové odpruženie v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi či príplatkovým natáčaním zadných kolies.Tie sú podľa jednotlivých verzií 19- alebo 20-palcové. V ponuke nebudú chýbať ani príplatkové 21-palcové kolesá.

Nová Panamera preberá dizajnový jazyk modelu 911. Vizuálne ju majú rozširovať nasávacie otvory tvarované do písmena A. Prepracovaná bola dlhá predná kapota a línia strechy nad zadnými sedadlami klesla o 20 mm. O špičkové osvetlenie sa postarajú LED svetlomety s 84 obrazovými bodmi, o optimálnu aerodynamiku zas vysúvací zadný spojler.

Vnútri nájdeme prístrojovú dosku s dvoma 7-palcovými displejmi medzi ktorými si svoje miesto našiel analógový otáčkomer, odkazujúci na Porsche 356 A z roku 1955.

Stredovej konzole dominuje 12,3-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému PCM. Porsche sľubuje intuitívne používateľské rozhranie podobné smartfónomtabletom. Klasické ovládacie prvky vo veľkej miere nahradili dotykové plochy, týka sa to napríklad výduchov ventilácie.

Komu by sa málilo základné vybavenie Panamery, môže siahnuť po štvorzónovej klimatizácii, panoramatickej streche, masážnych sedadlách, ambientnom osvetlení či audio systéme Burmester.

Z bezpečnostných technológií zaujme semi-autonómne riadenie InnoDrive s adaptívnym tempomatom. InnoDrive využíva navigačné technológie a skúma cestu 3 km pred aktuálnou polohou vozidla, čomu prispôsobuje výkon motora. Ďalším inovatívnym prvkom je systém nočného videnia využívajúci termálnu kameru pre detekciu ľudí a zvierat.

Novú limuzínu už je možné objednávať. Ceny stanovené pre nemecký trh hovoria, že verzia 4S stojí 113-tisíc eur, diesel 117-tisíc eur a na Turbo si treba pripraviť minimálne 153-tisíc eur.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 17 315
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 614
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 3 394
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 993
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 184
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 059
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 055
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 816
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 326
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 188

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Valach: Ak Petrovi niekto nepomáha a potom ho prešprintuje, divák to vidí

Dva roky za sebou priviedol Ján Valach ako tréner mužskej reprezentácie Petra Sagana k titulu majstra sveta.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

KULTÚRA

Argentínsky kritik pre SME: Slováci, zostaňte takí, akí ste

Prestížne americké médiá chvália Učiteľku.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.