Trnavský Citroen C3 dizajnom prekonáva väčší Cactus

Odvaha Francúzom nechýbala ani pri tvorbe dizajnu tretej generácie modelu C3. Boli sme pri jeho odhalení.

Mestský Citroen získal na robustnosti, ukazuje sa to najmä pri pohľade spredu.(Zdroj: Citroen)

Citroen vždy vedel zaujať netradičnými riešeniami a hlavne dizajnom. Posledná veľká revolúcia prišla s modelom C4 Cactus. Ním chcela francúzska značka nadviazať na ľudový Citroen 2CV, známy pod menom “Kačica“.

Vtedy sa mu to nie celkom podarilo, najmä pokiaľ hovoríme o cene. Žiadne ultra lacné vozidlo na spôsob Dacie sa nekonalo. Cactus však zaujal netradičným dizajnom a rovnako netradičnými riešeniami. Veľa z neho zdedil aj menší model C3. Teda jeho práve predstavená tretia generácia.

Zvonku sa to prejavilo napríklad upraveným prvkom Airbump (k dispozícii je za príplatok). Ide o jednoduché riešenie na predchádzanie poškodenia karosérie pri otváraní dverí v úzkych priestoroch parkovacích miest.

Vzduchom plnené plastové vankúše bez viditeľného poškodenia zvládnu úder dverami od vedľa zaparkovaného auta. Oproti Cactusu je tento prvok menej rušivý, citlivejšie zapracovaný do dizajnu auta. Airbump je nižší a celkovo zaberá výrazne menej plochy pri zachovaní funkčnosti.

Opticky výrazne narástol

Malý Citroen sa v porovnaní s predchodcom opticky nafúkol a pôsobí robustnejšie z každého pohľadu. Najvýraznejšie však spredu. Aj keď je tretia generácia C3 na pohľad výrazne väčšia, stále si zachovala kompaktné rozmery s dĺžkou tesne pod štyri metre.

Znak Citroenu – šípy - sú prepojené prostredníctvom dvojitých ramien s dennými LED svetlami. Francúzi tým chceli zdôrazniť šírku vozidla. Model C3 opticky nafukujú aj obrovské predné blatníky s priemerom až 640 mm. Tie môžu mať na želanie aj plastovú ochranu a mohutnému vozidlu dodajú populárny charakter crossovera.

Dojem “plávajúcej“ strechy navodzujú tmavé A-stĺpiky. Tá patrí spolu so smerom dozadu stúpajúcou spodnou hranou bočných okien k obľúbeným dizajnovým riešeniam automobiliek. V praxi to naozaj vytvára dobrý dojem pri pohľade zvonku, ale vnútri to zhoršuje výhľad najmä deťom a menej svetla robí interiér na pocit menší.

Pri posadení na zadné sedadlo musíme konštatovať, že stúpajúca línia okien len minimálne zhoršuje výhľad. Citroen sa vo svojej tlačovej správe pochválil najlepším miestom na nohy v segmente. Nám to tak naživo nepripadalo. Ak je najlepší, tak len o chlp.

Interiér zdedil po Citroene C4 Cactus

Vo vnútri má menšia C3 ešte viac spoločných prvkov s modelom Cactus. Najviac do očí bije palubná doska, ktorá možno nie je úplne rovnaká, ale nesie sa vo veľmi podobnom štýle.

Na dverách tradičné plastové madlá tiež nahradilo retro látkové riešenie. Rovnaké ostali aj sedadlá. My ich prirovnávame k pohodlným kreslám, ale nie každému vyhovujú, najmä pri snahe o dynamickú jazdu. Jednoducho sú viac pohodlné ako športovo ladené, ale k tomuto autu to podľa nás pasuje.

Aj keď sa to môže zdať ako krok späť, digitálne zobrazovanie rýchlosti a otáčok nahradilo analógové a na prvý dojem pôsobí lepšie. Pri výbere farieb, dekórov a materiálov vo vnútri sa dizajnéri inšpirovali svetom nábytku a cestovania. Žiadne výrazné odlíšenie od modelu Cactus sme v tomto prípade necítili.

Citroen C3 má prilákať mladých

Vo vnútri aj vonku ponúka model C3 výrazne rozdielne farebné štýly. Rovnaké auto sa tak môže odlíšiť podľa vkusu záujemcov. Prispieť k tomu majú dvojfarebné riešenia.

Strecha, zrkadlá a niektoré ďalšie časti vozidla môžu byť lakované v jednej farbe a zvyšok v auta v ďalšej kontrastnej farbe. Auto tak mení svoj štýl od konzervatívnej sivej myšky až po mladistvo pôsobiace vozidlo.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48H5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48H5 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 4 529
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 160
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 482
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 469
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 964
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 375
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 194
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 907
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 824
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 529

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa za Smer Jana Laššáková tvrdí, že Maďarič na sneme strany hovoril čiastočne aj z jej srdca.

EKONOMIKA

Šramko: Zásadná reforma? Naposledy pred piatimi rokmi

Vláda v rozpočte vytvára rezervy v stovkách miliónov eur.

Neprehliadnite tiež

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.