SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Trnavský Citroen C3 dizajnom prekonáva väčší Cactus

Odvaha Francúzom nechýbala ani pri tvorbe dizajnu tretej generácie modelu C3. Boli sme pri jeho odhalení.

Mestský Citroen získal na robustnosti, ukazuje sa to najmä pri pohľade spredu.Mestský Citroen získal na robustnosti, ukazuje sa to najmä pri pohľade spredu.(Zdroj: Citroen)

Citroen vždy vedel zaujať netradičnými riešeniami a hlavne dizajnom. Posledná veľká revolúcia prišla s modelom C4 Cactus. Ním chcela francúzska značka nadviazať na ľudový Citroen 2CV, známy pod menom “Kačica“.

Vtedy sa mu to nie celkom podarilo, najmä pokiaľ hovoríme o cene. Žiadne ultra lacné vozidlo na spôsob Dacie sa nekonalo. Cactus však zaujal netradičným dizajnom a rovnako netradičnými riešeniami. Veľa z neho zdedil aj menší model C3. Teda jeho práve predstavená tretia generácia.

Zvonku sa to prejavilo napríklad upraveným prvkom Airbump (k dispozícii je za príplatok). Ide o jednoduché riešenie na predchádzanie poškodenia karosérie pri otváraní dverí v úzkych priestoroch parkovacích miest.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vzduchom plnené plastové vankúše bez viditeľného poškodenia zvládnu úder dverami od vedľa zaparkovaného auta. Oproti Cactusu je tento prvok menej rušivý, citlivejšie zapracovaný do dizajnu auta. Airbump je nižší a celkovo zaberá výrazne menej plochy pri zachovaní funkčnosti.

Opticky výrazne narástol

Malý Citroen sa v porovnaní s predchodcom opticky nafúkol a pôsobí robustnejšie z každého pohľadu. Najvýraznejšie však spredu. Aj keď je tretia generácia C3 na pohľad výrazne väčšia, stále si zachovala kompaktné rozmery s dĺžkou tesne pod štyri metre.

Znak Citroenu – šípy - sú prepojené prostredníctvom dvojitých ramien s dennými LED svetlami. Francúzi tým chceli zdôrazniť šírku vozidla. Model C3 opticky nafukujú aj obrovské predné blatníky s priemerom až 640 mm. Tie môžu mať na želanie aj plastovú ochranu a mohutnému vozidlu dodajú populárny charakter crossovera.

Dojem “plávajúcej“ strechy navodzujú tmavé A-stĺpiky. Tá patrí spolu so smerom dozadu stúpajúcou spodnou hranou bočných okien k obľúbeným dizajnovým riešeniam automobiliek. V praxi to naozaj vytvára dobrý dojem pri pohľade zvonku, ale vnútri to zhoršuje výhľad najmä deťom a menej svetla robí interiér na pocit menší.

Pri posadení na zadné sedadlo musíme konštatovať, že stúpajúca línia okien len minimálne zhoršuje výhľad. Citroen sa vo svojej tlačovej správe pochválil najlepším miestom na nohy v segmente. Nám to tak naživo nepripadalo. Ak je najlepší, tak len o chlp.

Interiér zdedil po Citroene C4 Cactus

Vo vnútri má menšia C3 ešte viac spoločných prvkov s modelom Cactus. Najviac do očí bije palubná doska, ktorá možno nie je úplne rovnaká, ale nesie sa vo veľmi podobnom štýle.

Na dverách tradičné plastové madlá tiež nahradilo retro látkové riešenie. Rovnaké ostali aj sedadlá. My ich prirovnávame k pohodlným kreslám, ale nie každému vyhovujú, najmä pri snahe o dynamickú jazdu. Jednoducho sú viac pohodlné ako športovo ladené, ale k tomuto autu to podľa nás pasuje.

Aj keď sa to môže zdať ako krok späť, digitálne zobrazovanie rýchlosti a otáčok nahradilo analógové a na prvý dojem pôsobí lepšie. Pri výbere farieb, dekórov a materiálov vo vnútri sa dizajnéri inšpirovali svetom nábytku a cestovania. Žiadne výrazné odlíšenie od modelu Cactus sme v tomto prípade necítili.

Citroen C3 má prilákať mladých

Vo vnútri aj vonku ponúka model C3 výrazne rozdielne farebné štýly. Rovnaké auto sa tak môže odlíšiť podľa vkusu záujemcov. Prispieť k tomu majú dvojfarebné riešenia.

Strecha, zrkadlá a niektoré ďalšie časti vozidla môžu byť lakované v jednej farbe a zvyšok v auta v ďalšej kontrastnej farbe. Auto tak mení svoj štýl od konzervatívnej sivej myšky až po mladistvo pôsobiace vozidlo.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C48H5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M48H5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 029
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 12 697
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 646
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 009
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 400
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 102
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 032
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 308
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 884
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 799

Téma: Život v meste


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot, Samospráva

Hlavné správy zo Sme.sk

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí

Threema potvrdzuje Kočnerov vplyv na novinárku

Pri Kočnerovi sa opäť ukázala Ruttkayová.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR