SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Trnavský Citroen C3 dizajnom prekonáva väčší Cactus

Odvaha Francúzom nechýbala ani pri tvorbe dizajnu tretej generácie modelu C3. Boli sme pri jeho odhalení.

Mestský Citroen získal na robustnosti, ukazuje sa to najmä pri pohľade spredu.Mestský Citroen získal na robustnosti, ukazuje sa to najmä pri pohľade spredu. (Zdroj: Citroen)

Citroen vždy vedel zaujať netradičnými riešeniami a hlavne dizajnom. Posledná veľká revolúcia prišla s modelom C4 Cactus. Ním chcela francúzska značka nadviazať na ľudový Citroen 2CV, známy pod menom “Kačica“.

Vtedy sa mu to nie celkom podarilo, najmä pokiaľ hovoríme o cene. Žiadne ultra lacné vozidlo na spôsob Dacie sa nekonalo. Cactus však zaujal netradičným dizajnom a rovnako netradičnými riešeniami. Veľa z neho zdedil aj menší model C3. Teda jeho práve predstavená tretia generácia.

Zvonku sa to prejavilo napríklad upraveným prvkom Airbump (k dispozícii je za príplatok). Ide o jednoduché riešenie na predchádzanie poškodenia karosérie pri otváraní dverí v úzkych priestoroch parkovacích miest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vzduchom plnené plastové vankúše bez viditeľného poškodenia zvládnu úder dverami od vedľa zaparkovaného auta. Oproti Cactusu je tento prvok menej rušivý, citlivejšie zapracovaný do dizajnu auta. Airbump je nižší a celkovo zaberá výrazne menej plochy pri zachovaní funkčnosti.

Opticky výrazne narástol

Malý Citroen sa v porovnaní s predchodcom opticky nafúkol a pôsobí robustnejšie z každého pohľadu. Najvýraznejšie však spredu. Aj keď je tretia generácia C3 na pohľad výrazne väčšia, stále si zachovala kompaktné rozmery s dĺžkou tesne pod štyri metre.

Znak Citroenu – šípy - sú prepojené prostredníctvom dvojitých ramien s dennými LED svetlami. Francúzi tým chceli zdôrazniť šírku vozidla. Model C3 opticky nafukujú aj obrovské predné blatníky s priemerom až 640 mm. Tie môžu mať na želanie aj plastovú ochranu a mohutnému vozidlu dodajú populárny charakter crossovera.

SkryťVypnúť reklamu

Dojem “plávajúcej“ strechy navodzujú tmavé A-stĺpiky. Tá patrí spolu so smerom dozadu stúpajúcou spodnou hranou bočných okien k obľúbeným dizajnovým riešeniam automobiliek. V praxi to naozaj vytvára dobrý dojem pri pohľade zvonku, ale vnútri to zhoršuje výhľad najmä deťom a menej svetla robí interiér na pocit menší.

Pri posadení na zadné sedadlo musíme konštatovať, že stúpajúca línia okien len minimálne zhoršuje výhľad. Citroen sa vo svojej tlačovej správe pochválil najlepším miestom na nohy v segmente. Nám to tak naživo nepripadalo. Ak je najlepší, tak len o chlp.

Interiér zdedil po Citroene C4 Cactus

Vo vnútri má menšia C3 ešte viac spoločných prvkov s modelom Cactus. Najviac do očí bije palubná doska, ktorá možno nie je úplne rovnaká, ale nesie sa vo veľmi podobnom štýle.

SkryťVypnúť reklamu

Na dverách tradičné plastové madlá tiež nahradilo retro látkové riešenie. Rovnaké ostali aj sedadlá. My ich prirovnávame k pohodlným kreslám, ale nie každému vyhovujú, najmä pri snahe o dynamickú jazdu. Jednoducho sú viac pohodlné ako športovo ladené, ale k tomuto autu to podľa nás pasuje.

Aj keď sa to môže zdať ako krok späť, digitálne zobrazovanie rýchlosti a otáčok nahradilo analógové a na prvý dojem pôsobí lepšie. Pri výbere farieb, dekórov a materiálov vo vnútri sa dizajnéri inšpirovali svetom nábytku a cestovania. Žiadne výrazné odlíšenie od modelu Cactus sme v tomto prípade necítili.

Citroen C3 má prilákať mladých

Vo vnútri aj vonku ponúka model C3 výrazne rozdielne farebné štýly. Rovnaké auto sa tak môže odlíšiť podľa vkusu záujemcov. Prispieť k tomu majú dvojfarebné riešenia.

SkryťVypnúť reklamu

Strecha, zrkadlá a niektoré ďalšie časti vozidla môžu byť lakované v jednej farbe a zvyšok v auta v ďalšej kontrastnej farbe. Auto tak mení svoj štýl od konzervatívnej sivej myšky až po mladistvo pôsobiace vozidlo.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C48H5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M48H5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  2. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  6. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  7. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  8. Bezbariérové vozidlo
  9. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 724
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 704
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 258
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 421
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 12 109
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 622
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 570
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 482
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 347
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 117
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Samospráva

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Peugeot, Život v meste
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Slovensko má nové denné maximum nakazených (minúta po minúte)

Nakazených koronavírusom na Slovensku je 25 100 osôb. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Premiér Igor Matovič.
Ilustračné foto.
CYNICKÁ OBLUDA

V bubline pritakávačov

Začína byť celkom jasné, koho presne Matovič myslí, keď hovorí o múdrosráčoch.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric