Trnavský Citroen C3 dizajnom prekonáva väčší Cactus

Odvaha Francúzom nechýbala ani pri tvorbe dizajnu tretej generácie modelu C3. Boli sme pri jeho odhalení.

Mestský Citroen získal na robustnosti, ukazuje sa to najmä pri pohľade spredu.(Zdroj: Citroen)

Citroen vždy vedel zaujať netradičnými riešeniami a hlavne dizajnom. Posledná veľká revolúcia prišla s modelom C4 Cactus. Ním chcela francúzska značka nadviazať na ľudový Citroen 2CV, známy pod menom “Kačica“.

Vtedy sa mu to nie celkom podarilo, najmä pokiaľ hovoríme o cene. Žiadne ultra lacné vozidlo na spôsob Dacie sa nekonalo. Cactus však zaujal netradičným dizajnom a rovnako netradičnými riešeniami. Veľa z neho zdedil aj menší model C3. Teda jeho práve predstavená tretia generácia.

Zvonku sa to prejavilo napríklad upraveným prvkom Airbump (k dispozícii je za príplatok). Ide o jednoduché riešenie na predchádzanie poškodenia karosérie pri otváraní dverí v úzkych priestoroch parkovacích miest.

Vzduchom plnené plastové vankúše bez viditeľného poškodenia zvládnu úder dverami od vedľa zaparkovaného auta. Oproti Cactusu je tento prvok menej rušivý, citlivejšie zapracovaný do dizajnu auta. Airbump je nižší a celkovo zaberá výrazne menej plochy pri zachovaní funkčnosti.

Opticky výrazne narástol

Malý Citroen sa v porovnaní s predchodcom opticky nafúkol a pôsobí robustnejšie z každého pohľadu. Najvýraznejšie však spredu. Aj keď je tretia generácia C3 na pohľad výrazne väčšia, stále si zachovala kompaktné rozmery s dĺžkou tesne pod štyri metre.

Znak Citroenu – šípy - sú prepojené prostredníctvom dvojitých ramien s dennými LED svetlami. Francúzi tým chceli zdôrazniť šírku vozidla. Model C3 opticky nafukujú aj obrovské predné blatníky s priemerom až 640 mm. Tie môžu mať na želanie aj plastovú ochranu a mohutnému vozidlu dodajú populárny charakter crossovera.

Dojem “plávajúcej“ strechy navodzujú tmavé A-stĺpiky. Tá patrí spolu so smerom dozadu stúpajúcou spodnou hranou bočných okien k obľúbeným dizajnovým riešeniam automobiliek. V praxi to naozaj vytvára dobrý dojem pri pohľade zvonku, ale vnútri to zhoršuje výhľad najmä deťom a menej svetla robí interiér na pocit menší.

Pri posadení na zadné sedadlo musíme konštatovať, že stúpajúca línia okien len minimálne zhoršuje výhľad. Citroen sa vo svojej tlačovej správe pochválil najlepším miestom na nohy v segmente. Nám to tak naživo nepripadalo. Ak je najlepší, tak len o chlp.

Interiér zdedil po Citroene C4 Cactus

Vo vnútri má menšia C3 ešte viac spoločných prvkov s modelom Cactus. Najviac do očí bije palubná doska, ktorá možno nie je úplne rovnaká, ale nesie sa vo veľmi podobnom štýle.

Na dverách tradičné plastové madlá tiež nahradilo retro látkové riešenie. Rovnaké ostali aj sedadlá. My ich prirovnávame k pohodlným kreslám, ale nie každému vyhovujú, najmä pri snahe o dynamickú jazdu. Jednoducho sú viac pohodlné ako športovo ladené, ale k tomuto autu to podľa nás pasuje.

Aj keď sa to môže zdať ako krok späť, digitálne zobrazovanie rýchlosti a otáčok nahradilo analógové a na prvý dojem pôsobí lepšie. Pri výbere farieb, dekórov a materiálov vo vnútri sa dizajnéri inšpirovali svetom nábytku a cestovania. Žiadne výrazné odlíšenie od modelu Cactus sme v tomto prípade necítili.

Citroen C3 má prilákať mladých

Vo vnútri aj vonku ponúka model C3 výrazne rozdielne farebné štýly. Rovnaké auto sa tak môže odlíšiť podľa vkusu záujemcov. Prispieť k tomu majú dvojfarebné riešenia.

Strecha, zrkadlá a niektoré ďalšie časti vozidla môžu byť lakované v jednej farbe a zvyšok v auta v ďalšej kontrastnej farbe. Auto tak mení svoj štýl od konzervatívnej sivej myšky až po mladistvo pôsobiace vozidlo.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48H5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48H5 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  3. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  4. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 658
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 287
  3. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 561
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 408
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana 2 063
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 778
  7. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 646
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 041
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 004
  10. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!? 824

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Choma stíha tri funkcie naraz, zakázať to nikto nechce

Opozícia chce viac ako tri roky zakázať súbeh rôznych volených funkcií. Podporu zatiaľ nenašla, pokus plánuje zopakovať v decembri.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.