Pick-up Renault Alaskan sa predstavuje už aj oficiálne

Prvý pick-up z dielne Renaultu dostal pod kapotu prepĺňaný dieselový štvorvalec s objemom 2,3 litra.

Renault Alaskan(Zdroj: Renault)

To, ako bude vyzerať prvý pick-up z dielne Renaultu, naznačoval nielen rovnomenný koncept z minulého roka, ale aj amatérska snímka, ktorá sa v uplynulých dňoch šírila internetom. Finálna podoba Renaultu Alaskan, ktorý si môžeme prehliadnuť už aj prostredníctvom oficiálnych fotografií, preto nie je veľkým prekvapením.

Snímky vznikli v Kolumbii a má to svoj opodstatnený dôvod. Práve v tejto krajine sa úžitkový automobil začne predávať najskôr. Nasledovať budú ostatné trhy v Latinskej Amerike, až potom zamieri aj do Európy. O výrobu sa postarajú závody v Mexiku, Španielsku a Argentíne.

Francúzska automobilka zatiaľ o novom jednotonovom pick-upe veľa detailov neprezradila, sľubuje však výborné jazdné vlastnosti podporené nezávislým päťprvkovým zavesením zadných kolies.

Faktom je, že Alaskan technicky vychádza z Nissanu Navarra NP300, disponuje svetlou výškou 230 mm a utiahne príves ťažký 3,5 tony. Vnútri môžeme počítať so 7-palcovým dotykovým displejom, ktorý okrem iného umožní s pomocou štyroch kamier pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy.

Pod kapotou nájdeme dieselový štvorvalec 2,3 l dCi. V Nissane Navarra tento prepĺňaný motor produkuje 120 kW a 403 Nm v rozsahu 1500 – 2500 ot./min, resp. vo verzii biturbo 140 kW a 450 Nm. Agregát spolupracuje buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou.

To, ako sa Alaskan uchytí, ukážu najbližšie roky, no je tu predpoklad, že s predajnosťou by problémy mať nemusel. Veď ľahké úžitkové vozidlá sa tešia nemalej obľube.

V roku 2015 sa ich celosvetovo predalo 15 miliónov, z čoho viac ako tretina boli pick-upy. Zostáva už len presadiť sa medzi konkurenciou, ktorú v tomto prípade predstavuje Mitsubishi L200, Ford Ranger či Volkswagen Amarok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 644
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 333
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 191
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 828
  6. Kam do tepla v januári? 1 714
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 372
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 125
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 011
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.