Pick-up Renault Alaskan sa predstavuje už aj oficiálne

Prvý pick-up z dielne Renaultu dostal pod kapotu prepĺňaný dieselový štvorvalec s objemom 2,3 litra.

Renault Alaskan(Zdroj: Renault)

To, ako bude vyzerať prvý pick-up z dielne Renaultu, naznačoval nielen rovnomenný koncept z minulého roka, ale aj amatérska snímka, ktorá sa v uplynulých dňoch šírila internetom. Finálna podoba Renaultu Alaskan, ktorý si môžeme prehliadnuť už aj prostredníctvom oficiálnych fotografií, preto nie je veľkým prekvapením.

Snímky vznikli v Kolumbii a má to svoj opodstatnený dôvod. Práve v tejto krajine sa úžitkový automobil začne predávať najskôr. Nasledovať budú ostatné trhy v Latinskej Amerike, až potom zamieri aj do Európy. O výrobu sa postarajú závody v Mexiku, Španielsku a Argentíne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzska automobilka zatiaľ o novom jednotonovom pick-upe veľa detailov neprezradila, sľubuje však výborné jazdné vlastnosti podporené nezávislým päťprvkovým zavesením zadných kolies.

Faktom je, že Alaskan technicky vychádza z Nissanu Navarra NP300, disponuje svetlou výškou 230 mm a utiahne príves ťažký 3,5 tony. Vnútri môžeme počítať so 7-palcovým dotykovým displejom, ktorý okrem iného umožní s pomocou štyroch kamier pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy.

Pod kapotou nájdeme dieselový štvorvalec 2,3 l dCi. V Nissane Navarra tento prepĺňaný motor produkuje 120 kW a 403 Nm v rozsahu 1500 – 2500 ot./min, resp. vo verzii biturbo 140 kW a 450 Nm. Agregát spolupracuje buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou.

To, ako sa Alaskan uchytí, ukážu najbližšie roky, no je tu predpoklad, že s predajnosťou by problémy mať nemusel. Veď ľahké úžitkové vozidlá sa tešia nemalej obľube.

V roku 2015 sa ich celosvetovo predalo 15 miliónov, z čoho viac ako tretina boli pick-upy. Zostáva už len presadiť sa medzi konkurenciou, ktorú v tomto prípade predstavuje Mitsubishi L200, Ford Ranger či Volkswagen Amarok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 218
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 999
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 510
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 519
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 016
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 521
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 055
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 209
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 963
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 957

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Brancov začali riešiť po rokoch, pozrie sa na nich prokuratúra

Minister obrany Gajdoš čaká, čo na polovojenskú organizáciu povie Generálna prokuratúra. Potom chce zmenu zákonov

ŠPORT

Írsky expert: Saganovi po zmene systému nemá kto konkurovať

Podľa žurnalistu je Slovák najlepším cyklistom sveta.

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.