Revolučné kolesá umožňujú pohyb auta do boku

S otáčaním na mieste a pohybom do boku bude manévrovanie a parkovanie jednoduchšie.

(Zdroj: youtube.com)

Kombinácia veľkého auta, malého priestoru na pozdĺžne zaparkovanie a neskúseného šoféra vytvorí v lepšom prípade komické situácie. Vodičov chce pred strápnením ochrániť kanadský vynálezca.

S riešením pre tých, ktorí majú s parkovaním problém, prišiel Kanaďan William Liddiard. Vymyslel totiž kolesá, schopné jazdiť do všetkých smerov. Teda nielen dopredu a dozadu, ale aj do boku.

Auto sa tak môže posúvať bokom, ale aj točiť na mieste. Túto schopnosť nemá vďaka možnosti extrémne natočiť kolesá volantom, ani vďaka kolesám guľového tvaru.

Navyše vynález môže fungovať prakticky s akýmkoľvek vozidlom. Vo videu Liddiard demonštroval ich schopnosti na starej Toyote Echo. V porovnaní s inými kolesami, schopnými jazdiť do všetkých strán, nevyžaduje táto technológia žiadne špeciálne úpravy auta.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Takto bude vyzerať pneumatika budúcnosti

Vynálezca o pneumatikách tvrdí, že môžu mať všetky dôležité prvky porovnateľné so štandartnými pneumatikami – vzor, lamely aj zloženie gumy.

“Toto bola skúška prototypu, na ukážku toho, že (kolesá) fungujú. Reálne kolesá budú prepracované tak, aby splnili požiadavky aplikácie“, napísal o svojom vynáleze Liddiard. O tom, ako sa kolesá ovládajú, sme sa nedozvedeli nič konkrétne. Vo videu môžete vidieť iba osobu na sedadle spolujazdca, ktorá zrejme diaľkovým ovládaním mení smer pohybu auta.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.