Revolučné kolesá umožňujú pohyb auta do boku

S otáčaním na mieste a pohybom do boku bude manévrovanie a parkovanie jednoduchšie.

(Zdroj: youtube.com)

Kombinácia veľkého auta, malého priestoru na pozdĺžne zaparkovanie a neskúseného šoféra vytvorí v lepšom prípade komické situácie. Vodičov chce pred strápnením ochrániť kanadský vynálezca.

S riešením pre tých, ktorí majú s parkovaním problém, prišiel Kanaďan William Liddiard. Vymyslel totiž kolesá, schopné jazdiť do všetkých smerov. Teda nielen dopredu a dozadu, ale aj do boku.

Auto sa tak môže posúvať bokom, ale aj točiť na mieste. Túto schopnosť nemá vďaka možnosti extrémne natočiť kolesá volantom, ani vďaka kolesám guľového tvaru.

Článok pokračuje pod video reklamou

Navyše vynález môže fungovať prakticky s akýmkoľvek vozidlom. Vo videu Liddiard demonštroval ich schopnosti na starej Toyote Echo. V porovnaní s inými kolesami, schopnými jazdiť do všetkých strán, nevyžaduje táto technológia žiadne špeciálne úpravy auta.

Prečítajte si tiež: Takto bude vyzerať pneumatika budúcnosti

Vynálezca o pneumatikách tvrdí, že môžu mať všetky dôležité prvky porovnateľné so štandartnými pneumatikami – vzor, lamely aj zloženie gumy.

“Toto bola skúška prototypu, na ukážku toho, že (kolesá) fungujú. Reálne kolesá budú prepracované tak, aby splnili požiadavky aplikácie“, napísal o svojom vynáleze Liddiard. O tom, ako sa kolesá ovládajú, sme sa nedozvedeli nič konkrétne. Vo videu môžete vidieť iba osobu na sedadle spolujazdca, ktorá zrejme diaľkovým ovládaním mení smer pohybu auta.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 220
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 113
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 422
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 082
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 768
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 861
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 766
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 438
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 238
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 821

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalí šéfovia i rodinní príslušníci. Kto sú policajní pridelenci?

Marian Slobodník by ako šéf polície podľa premiéra Pellegriniho vzbudzoval pochybnosti. Obával sa prepojení na Bašternáka.

SVET

Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase

Trump sa má rozhodnúť, čo si myslí o referende na Ukrajine.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Nábor agentov aj získavanie informácii. To sú Noční vlci

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.