Revolučné kolesá umožňujú pohyb auta do boku

S otáčaním na mieste a pohybom do boku bude manévrovanie a parkovanie jednoduchšie.

(Zdroj: youtube.com)

Kombinácia veľkého auta, malého priestoru na pozdĺžne zaparkovanie a neskúseného šoféra vytvorí v lepšom prípade komické situácie. Vodičov chce pred strápnením ochrániť kanadský vynálezca.

S riešením pre tých, ktorí majú s parkovaním problém, prišiel Kanaďan William Liddiard. Vymyslel totiž kolesá, schopné jazdiť do všetkých smerov. Teda nielen dopredu a dozadu, ale aj do boku.

Auto sa tak môže posúvať bokom, ale aj točiť na mieste. Túto schopnosť nemá vďaka možnosti extrémne natočiť kolesá volantom, ani vďaka kolesám guľového tvaru.

Navyše vynález môže fungovať prakticky s akýmkoľvek vozidlom. Vo videu Liddiard demonštroval ich schopnosti na starej Toyote Echo. V porovnaní s inými kolesami, schopnými jazdiť do všetkých strán, nevyžaduje táto technológia žiadne špeciálne úpravy auta.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Takto bude vyzerať pneumatika budúcnosti

Vynálezca o pneumatikách tvrdí, že môžu mať všetky dôležité prvky porovnateľné so štandartnými pneumatikami – vzor, lamely aj zloženie gumy.

“Toto bola skúška prototypu, na ukážku toho, že (kolesá) fungujú. Reálne kolesá budú prepracované tak, aby splnili požiadavky aplikácie“, napísal o svojom vynáleze Liddiard. O tom, ako sa kolesá ovládajú, sme sa nedozvedeli nič konkrétne. Vo videu môžete vidieť iba osobu na sedadle spolujazdca, ktorá zrejme diaľkovým ovládaním mení smer pohybu auta.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 385
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 330
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 698
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 094
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 683
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 136
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 006
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 902
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 561
  10. Splnený sen 513

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana. Sťahovanie filmov teraz menia za transparentnosť.

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

PLUS

Zázračný návod na úspech bol podvod

Chcete zvýšiť šance pred pohovorom? Už neplatí to, čo kedysi.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.