Martinský závod Volkswagen Slovakia vyrobil 400 miliónov komponentov

Jubilejným vyrobeným dielom je teleso diferenciálu, do vozidiel s hybridným pohonom GTE.

Ilustračné, závod VW v Bratislave(Zdroj: Volkswagen)

MARTIN. Martinský závod spoločnosti Volkswagen Slovakia dnes vyrobil 400-miliónty komponent - teleso diferenciálu, ktoré sa používa do vozidiel s hybridným pohonom s označením GTE. Informovala o tom hovorkyňa spoločnosti Lucia Kovarovič Makayová.

Doplnila, že martinskému závodu sa podarilo vyrobiť 400 miliónov komponentov za 16 rokov od vzniku, pričom najdynamickejšie v počte vyrobených kusov boli posledné tri roky. "Pracovníci závodu Martin vyrobili štvrtú stovku miliónov komponentov v rekordnom čase - za necelé tri roky. Sú na to právom hrdí a ja som hrdý na náš tím. Nie sú to však len počty kusov, ktoré robia tento výkon takým výnimočným," uviedol vedúci martinského závodu Thomas Gossmann.

Závod v Martine založili v roku 2000. "S takmer 1000 zamestnancami patrí k najväčším zamestnávateľom v turčianskom regióne. Vyrába komponenty pre prevodovky ako sú telesá diferenciálu, synchrónne krúžky, prírubové hriadele, kužeľové krúžky, hnacie a unášacie hriadele a kryty prevodoviek. Pre podvozky sa v Martine vyrábajú brzdové kotúče a kĺbové hriadele. Komponenty z martinského závodu sa montujú do vozidiel značiek Volkswagen, Audi, Seat, Škoda a Porsche. Viac ako 93 % produkcie smeruje na export do celého sveta, 7 % putuje do bratislavského závodu Volkswagen Slovakia," dodala hovorkyňa spoločnosti.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 vyše 4,5 milióna vozidiel. "Zamestnáva viac ako 10.800 ľudí. V závode v Bratislave vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky, v Martine komponenty pre prevodovky, v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska a v Stupave produkuje zariadenia používané pri výrobe vozidiel," uzavrela Kovarovič Makayová.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.