Martinský závod Volkswagen Slovakia vyrobil 400 miliónov komponentov

Jubilejným vyrobeným dielom je teleso diferenciálu, do vozidiel s hybridným pohonom GTE.

Ilustračné, závod VW v Bratislave(Zdroj: Volkswagen)

MARTIN. Martinský závod spoločnosti Volkswagen Slovakia dnes vyrobil 400-miliónty komponent - teleso diferenciálu, ktoré sa používa do vozidiel s hybridným pohonom s označením GTE. Informovala o tom hovorkyňa spoločnosti Lucia Kovarovič Makayová.

Doplnila, že martinskému závodu sa podarilo vyrobiť 400 miliónov komponentov za 16 rokov od vzniku, pričom najdynamickejšie v počte vyrobených kusov boli posledné tri roky. "Pracovníci závodu Martin vyrobili štvrtú stovku miliónov komponentov v rekordnom čase - za necelé tri roky. Sú na to právom hrdí a ja som hrdý na náš tím. Nie sú to však len počty kusov, ktoré robia tento výkon takým výnimočným," uviedol vedúci martinského závodu Thomas Gossmann.

Závod v Martine založili v roku 2000. "S takmer 1000 zamestnancami patrí k najväčším zamestnávateľom v turčianskom regióne. Vyrába komponenty pre prevodovky ako sú telesá diferenciálu, synchrónne krúžky, prírubové hriadele, kužeľové krúžky, hnacie a unášacie hriadele a kryty prevodoviek. Pre podvozky sa v Martine vyrábajú brzdové kotúče a kĺbové hriadele. Komponenty z martinského závodu sa montujú do vozidiel značiek Volkswagen, Audi, Seat, Škoda a Porsche. Viac ako 93 % produkcie smeruje na export do celého sveta, 7 % putuje do bratislavského závodu Volkswagen Slovakia," dodala hovorkyňa spoločnosti.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 vyše 4,5 milióna vozidiel. "Zamestnáva viac ako 10.800 ľudí. V závode v Bratislave vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky, v Martine komponenty pre prevodovky, v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska a v Stupave produkuje zariadenia používané pri výrobe vozidiel," uzavrela Kovarovič Makayová.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 473
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 784
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 657
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 623
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 277
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 224
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 845
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 538
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 518
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 334

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Spoločnosti si je schopná zvoliť kohokoľvek.

Neprehliadnite tiež

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.