Martinský závod Volkswagen Slovakia vyrobil 400 miliónov komponentov

Jubilejným vyrobeným dielom je teleso diferenciálu, do vozidiel s hybridným pohonom GTE.

Ilustračné, závod VW v Bratislave(Zdroj: Volkswagen)

MARTIN. Martinský závod spoločnosti Volkswagen Slovakia dnes vyrobil 400-miliónty komponent - teleso diferenciálu, ktoré sa používa do vozidiel s hybridným pohonom s označením GTE. Informovala o tom hovorkyňa spoločnosti Lucia Kovarovič Makayová.

Doplnila, že martinskému závodu sa podarilo vyrobiť 400 miliónov komponentov za 16 rokov od vzniku, pričom najdynamickejšie v počte vyrobených kusov boli posledné tri roky. "Pracovníci závodu Martin vyrobili štvrtú stovku miliónov komponentov v rekordnom čase - za necelé tri roky. Sú na to právom hrdí a ja som hrdý na náš tím. Nie sú to však len počty kusov, ktoré robia tento výkon takým výnimočným," uviedol vedúci martinského závodu Thomas Gossmann.

Závod v Martine založili v roku 2000. "S takmer 1000 zamestnancami patrí k najväčším zamestnávateľom v turčianskom regióne. Vyrába komponenty pre prevodovky ako sú telesá diferenciálu, synchrónne krúžky, prírubové hriadele, kužeľové krúžky, hnacie a unášacie hriadele a kryty prevodoviek. Pre podvozky sa v Martine vyrábajú brzdové kotúče a kĺbové hriadele. Komponenty z martinského závodu sa montujú do vozidiel značiek Volkswagen, Audi, Seat, Škoda a Porsche. Viac ako 93 % produkcie smeruje na export do celého sveta, 7 % putuje do bratislavského závodu Volkswagen Slovakia," dodala hovorkyňa spoločnosti.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 vyše 4,5 milióna vozidiel. "Zamestnáva viac ako 10.800 ľudí. V závode v Bratislave vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky, v Martine komponenty pre prevodovky, v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska a v Stupave produkuje zariadenia používané pri výrobe vozidiel," uzavrela Kovarovič Makayová.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 333
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 521
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 152
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 052
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 425
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 294
  7. Kam do tepla v januári? 2 295
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 895
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 156

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.