Pravidlo zipsu sa oplatí dodržiavať. Obzvlášť ak sú v blízkosti policajti

Niektorých šoférov treba vychovávať aj v praxi.

HARTFORD, BRATISLAVA. S pocitom zadosťučinenia nepochybne odchádzal motorkár a autor tohto videa z miesta činu. Žena na Toyote Corolla, ktorá mu nedala prednosť v zbiehaní dvoch pruhov, na svoju chybu doplatila už po chvíli.

Pri ceste totiž stála policajná hliadka, ktorú motorkár privolal a chcel, aby šoférku Toyoty okamžite pokutoval. Obdivujeme najmä pohotový a korektný prístup policajtov, ktorí išli konflikt hneď vyriešiť.

Zipsové radenie: u nás len nepísané pravidlo

Slovenské zákony neustanovujú všeobecné pravidlo zipsu čiže striedavého radenia do jazdných pruhov. V praxi by to bolo nemožné - dodržiavať pravidlo zipsu je relevantné v nízkych rýchlostiach a pri hustej premávke. Akonáhle sa autá rozbehnú (napr. pri pripájači na diaľnicu), striedavé radenie stráca zmysel.

 

Na niektorých miestach môže byť dopravnou značkou č. C30 upravené striedavé riadenie. Aj keď značka nie je okrúhla a modrá, ide o príkazovú, nie informatívnu značku.

Zároveň však musíme uviesť, že táto značka neupravuje prednosť v jazde, tj. ak k miestu zbiehania prídu naraz autá v oboch pruhoch, táto príkazová značka im nehovorí, ktoré auto má prednosť. Upravuje len povinnosť dodržiavať pravidlo zipsu v tom mieste.

Prednosť pri radení v pruhoch je určená podľa týchto pravidiel:

  • Ak je na ceste neoznačená prekážka, prednosť má auto, ktoré ide v pruhu, v ktorom je prekážka - ak tento dáva znamenie o zmene smeru jazdy.
  • Ak sa k priebežnému pruhu pridáva pripájací pruh, prednosť má auto v priebežnom pruhu.
  • Ak sa dva pruhy zbiehajú a nie je zrejmé, ktorý z nich je pripájací, prednosť má auto v pravom pruhu.

Pripomíname tiež, že ak sa dva pruhy zbiehajú, v prípade hustej premávky je veľmi dôležité sa zaraďovať do priebežného pruhu až na konci zbiehania. Využije sa tým celá plocha vozovky a zbiehanie bude efektívnejšie. Ak premávka až taká hustá nie je, lepšie je vybrať si dve autá, ktoré majú medzi sebou veľký odstup, a zaradiť sa medzi ne.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Aj mravce sa na ceste správajú rozumnejšie ako ľudia

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 747
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 805
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 143
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 299
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 200
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 189
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 016
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 724
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 562
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.