SME

Prvá jazda: BMW M2 sme vyskúšali v daždi na Hungaroringu

BMW M2 je zábavné, vysoký výkon však vyžaduje cit pre auto, najmä v daždi.

(Zdroj: BMW)

Ponuka vyskúšať nové BMW M2 Coupé na maďarskom okruhu sa asi nedá odmietnuť, aspoň nám sa to nepodarilo. Ani sme sa o to nesnažili. Príchod na okruh sprevádzalo daždivé počasie a mraky nás neopustili skoro počas celého, inak príjemného dňa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas úvodnej tlačovky najskôr dvíhali emócie akčné videá a informácie o skvelých parametroch auta, vášne vzápätí krotil zákaz vypínať stabilizačnú kontrolu a zákaz driftovania.

Prvý dotyk s BMW M2 prišiel pri krátkej jazde na diaľnici. Počas asi dvadsať minút strávených za volantom sa ukázalo, že na daždi musí stabilizácia neustále krotiť množstvo koní pod kapotou. Stačilo ťuknúť do plynu a hneď sa zadok jemne zavlnil. Platilo to najmä pre režim Sport+, v ktorom stabilizácia nechávala vodičovi istú voľnosť a nezasahovala pri každom náznaku šmyku.

SkryťVypnúť reklamu

V daždi sa stavia bokom

Jazda diaľnicou vo vláčiku bola opatrná, len ukázala, ako auto s takým výkonom a pohonom zadných kolies reaguje. Naplno sa to prejavilo na samotnom okruhu. Dažďom zmáčaná trať neposkytovala extra priľnavosť v zákrutách, ale schopnosti BMW M2 boli úžasné.

V zákrutách držalo za tohto počasia až prekvapivo dobre. Ohromení tým boli aj profesionálni jazdci na čele s Tomom Blomqvistom, jazdiacim seriál DTM. Náročnejšie to bolo pri práci s plynovým pedálom, vyžadoval totiž väčší cit.

Výkon 272 kW (370 k) a najmä krútiaci moment 465 Nm dokázali postaviť auto okamžite bokom. Pri stlačení plynu na podlahu sa aktivovala funkcia Overboost a krútiaci moment dosiahol maximálnu hodnotu 500 Nm (v rozsahu 1350 až 4500 otáčok).

Radový benzínový šesťvalec M Twin Power Turbo s objemom 3,0 l ponúkal schopnosť vystreliť dopredu prakticky pri akýchkoľvek otáčkach. Zrýchliť na 100 km/h za 4,3 s, ani priblížiť sa k maximálnej rýchlosti 250 km/h sa nám na mokrej trati nepodarilo.

SkryťVypnúť reklamu

Na viacerých miestach boli umiestnené kužele, znižujúce rýchlosť prejazdov. Samotná trať tak bola technickejšia a viac ako s limitom schopností podvozka sme bojovali s výkonom. Na prvé zoznámenie by nám stačil aj polovičný, hlavne za dažďa.

Stabilizačný systém zasahuje citlivo

Čiastočne vypnutý stabilizačný systém zasahoval veľmi citlivo. Dovolil autu jazdu bokom a zasiahol až v momente, keď to naozaj “smrdelo“ nezvládnutím situácie. Aspoň predpokladáme, že naozaj zasiahol, lebo nič výrazné v aute nebolo cítiť. Ani typický zvuk sprevádzajúci zásah systému, ani jemné myknutie vozidlom pri jeho zrovnávaní.

Pravdepodobne len pribrzdil zadné kolesá, ktoré mali veľkú zotrvačnosť aj po uvoľnení plynového pedálu. To spolu s kontrou vodiča zrovnalo auto do požadovanej stopy. Zrýchlenie zo zákruty sa podarilo až na druhý pokus.

SkryťVypnúť reklamu

Automatická prevodovka nás nechala pracovať v manuálnom režime, ale veľmi sme zmenu prevodových stupňov nevyužívali. Väčšina trate bola za týchto podmienok a obmedzení v podobe kužeľov stavaná na druhý a tretí prevodový stupeň.

Na dvojke však auto ešte priveľmi kopalo a plynulejšia jazda na trojke mu svedčala viac. Stále pritom dokázalo vynikajúco zrýchľovať a pri prudšom stlačení plynu sa nespokojne zavlnilo. Dvojspojková sedemstupňová prevodovka M DCT pracuje rýchlo. Práve vďaka nej zvládne M2 šprint na stovku za 4,3s.

Nedotáčavosť pretlačíte plynom

Najnovší M prírastok bavorskej automobilky možno výkonnostne nie úplne stíha za svojimi väčšími bratmi, ale na mokrom povrchu bol problém preniesť dostupný krútiaci moment na cestu.

Poobede trať vyschla a my sme si mohli vychutnať jazdu na okruhu v plnej paľbe aspoň z pozície spolujazdca. Náš šofér nechával auto do zákruty vletieť vo vyššej rýchlosti a auto sa plnou silou “opieralo“ do pneumatík.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tomto prípade naznačilo neochotu zatočiť do zákruty. Jazdec však túto neochotu okamžite prekonal poriadnym pridaním plynu, vozidlo sa stočilo do zákruty a niekedy ju prešlo aj veľmi jemným driftom, dokonca aj po drsnom obrubníku na výjazdoch.

Nanešťastie sme sa nedostali do vozidla Toma Blomqvista. Podľa rozprávania kolegov však jazdil čistú stopu typickú pre okruhy. Naoko pokojnejšia jazda býva na okruhu výhodnejšia.

Nové BMW nás upútalo svojím vzhľadom. Naživo vyzerá ešte lepšie ako na fotkách. Najagresívnejšie pôsobí predná časť s množstvom otvorov pre nasávanie vzduchu. Zboku vyzerá veľmi decentne a jeho športový charakter prezrádzajú akurát veľké kolesá. Vo vnútri je to na prvý pohľad takmer bežné BMW, po pošteklení plynu sa v ňom však prebudí šelma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najdôležitejšia vec na tomto aute je však zábava, ktorú prináša. Na jednej strane umožňuje prechádzať zákruty bokom, na druhej strane po prepnutí režimu sa zmení na síce výkonné, ale civilne pôsobiace auto. Toto Coupé si vieme predstaviť aj ako auto na každý deň. Cena BMW M2 Coupé je 59 750 eur. 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 885
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 384
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 952
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 644
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 231
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 054
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 018
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 833
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Keď “absolútna sloboda” ničí tú osobnú a súčastne aj liberálnu demokraciu: Libertariánsky extrém a jeho pakt s autoritármi
  2. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  3. Elena Antalová: Od zmeny majiteľov tv Barrandov má Jan Musil jednu premiéru denne
  4. Martin Greguš: Petržalská električka: Veľká trať a ešte väčšia trpezlivosť
  5. Ján Karas: Zrkadlo doby, kde statočnosť Viktora a tých, čo nezabudli hovoriť, nezapadá
  6. Tomas Hlavaty: Zachrania nas mimozemstania.
  7. Martin Bača: Franciscvs PP.
  8. Branko Štefanatný: Dávajte si pozor, čo púšťate dnu
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 17 600
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 334
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 851
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 9 601
  5. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 493
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 477
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 026
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 956
  1. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  2. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  3. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  6. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  7. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  8. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
SkryťZatvoriť reklamu