Prvá jazda: BMW M2 sme vyskúšali v daždi na Hungaroringu

BMW M2 je zábavné, vysoký výkon však vyžaduje cit pre auto, najmä v daždi.

(Zdroj: BMW)

Ponuka vyskúšať nové BMW M2 Coupé na maďarskom okruhu sa asi nedá odmietnuť, aspoň nám sa to nepodarilo. Ani sme sa o to nesnažili. Príchod na okruh sprevádzalo daždivé počasie a mraky nás neopustili skoro počas celého, inak príjemného dňa.

Počas úvodnej tlačovky najskôr dvíhali emócie akčné videá a informácie o skvelých parametroch auta, vášne vzápätí krotil zákaz vypínať stabilizačnú kontrolu a zákaz driftovania.

Prvý dotyk s BMW M2 prišiel pri krátkej jazde na diaľnici. Počas asi dvadsať minút strávených za volantom sa ukázalo, že na daždi musí stabilizácia neustále krotiť množstvo koní pod kapotou. Stačilo ťuknúť do plynu a hneď sa zadok jemne zavlnil. Platilo to najmä pre režim Sport+, v ktorom stabilizácia nechávala vodičovi istú voľnosť a nezasahovala pri každom náznaku šmyku.

V daždi sa stavia bokom

Jazda diaľnicou vo vláčiku bola opatrná, len ukázala, ako auto s takým výkonom a pohonom zadných kolies reaguje. Naplno sa to prejavilo na samotnom okruhu. Dažďom zmáčaná trať neposkytovala extra priľnavosť v zákrutách, ale schopnosti BMW M2 boli úžasné.

V zákrutách držalo za tohto počasia až prekvapivo dobre. Ohromení tým boli aj profesionálni jazdci na čele s Tomom Blomqvistom, jazdiacim seriál DTM. Náročnejšie to bolo pri práci s plynovým pedálom, vyžadoval totiž väčší cit.

Výkon 272 kW (370 k) a najmä krútiaci moment 465 Nm dokázali postaviť auto okamžite bokom. Pri stlačení plynu na podlahu sa aktivovala funkcia Overboost a krútiaci moment dosiahol maximálnu hodnotu 500 Nm (v rozsahu 1350 až 4500 otáčok).

Radový benzínový šesťvalec M Twin Power Turbo s objemom 3,0 l ponúkal schopnosť vystreliť dopredu prakticky pri akýchkoľvek otáčkach. Zrýchliť na 100 km/h za 4,3 s, ani priblížiť sa k maximálnej rýchlosti 250 km/h sa nám na mokrej trati nepodarilo.

Na viacerých miestach boli umiestnené kužele, znižujúce rýchlosť prejazdov. Samotná trať tak bola technickejšia a viac ako s limitom schopností podvozka sme bojovali s výkonom. Na prvé zoznámenie by nám stačil aj polovičný, hlavne za dažďa.

Stabilizačný systém zasahuje citlivo

Čiastočne vypnutý stabilizačný systém zasahoval veľmi citlivo. Dovolil autu jazdu bokom a zasiahol až v momente, keď to naozaj “smrdelo“ nezvládnutím situácie. Aspoň predpokladáme, že naozaj zasiahol, lebo nič výrazné v aute nebolo cítiť. Ani typický zvuk sprevádzajúci zásah systému, ani jemné myknutie vozidlom pri jeho zrovnávaní.

Pravdepodobne len pribrzdil zadné kolesá, ktoré mali veľkú zotrvačnosť aj po uvoľnení plynového pedálu. To spolu s kontrou vodiča zrovnalo auto do požadovanej stopy. Zrýchlenie zo zákruty sa podarilo až na druhý pokus.

Automatická prevodovka nás nechala pracovať v manuálnom režime, ale veľmi sme zmenu prevodových stupňov nevyužívali. Väčšina trate bola za týchto podmienok a obmedzení v podobe kužeľov stavaná na druhý a tretí prevodový stupeň.

Na dvojke však auto ešte priveľmi kopalo a plynulejšia jazda na trojke mu svedčala viac. Stále pritom dokázalo vynikajúco zrýchľovať a pri prudšom stlačení plynu sa nespokojne zavlnilo. Dvojspojková sedemstupňová prevodovka M DCT pracuje rýchlo. Práve vďaka nej zvládne M2 šprint na stovku za 4,3s.

Nedotáčavosť pretlačíte plynom

Najnovší M prírastok bavorskej automobilky možno výkonnostne nie úplne stíha za svojimi väčšími bratmi, ale na mokrom povrchu bol problém preniesť dostupný krútiaci moment na cestu.

Poobede trať vyschla a my sme si mohli vychutnať jazdu na okruhu v plnej paľbe aspoň z pozície spolujazdca. Náš šofér nechával auto do zákruty vletieť vo vyššej rýchlosti a auto sa plnou silou “opieralo“ do pneumatík.

V tomto prípade naznačilo neochotu zatočiť do zákruty. Jazdec však túto neochotu okamžite prekonal poriadnym pridaním plynu, vozidlo sa stočilo do zákruty a niekedy ju prešlo aj veľmi jemným driftom, dokonca aj po drsnom obrubníku na výjazdoch.

Nanešťastie sme sa nedostali do vozidla Toma Blomqvista. Podľa rozprávania kolegov však jazdil čistú stopu typickú pre okruhy. Naoko pokojnejšia jazda býva na okruhu výhodnejšia.

Nové BMW nás upútalo svojím vzhľadom. Naživo vyzerá ešte lepšie ako na fotkách. Najagresívnejšie pôsobí predná časť s množstvom otvorov pre nasávanie vzduchu. Zboku vyzerá veľmi decentne a jeho športový charakter prezrádzajú akurát veľké kolesá. Vo vnútri je to na prvý pohľad takmer bežné BMW, po pošteklení plynu sa v ňom však prebudí šelma.

Najdôležitejšia vec na tomto aute je však zábava, ktorú prináša. Na jednej strane umožňuje prechádzať zákruty bokom, na druhej strane po prepnutí režimu sa zmení na síce výkonné, ale civilne pôsobiace auto. Toto Coupé si vieme predstaviť aj ako auto na každý deň. Cena BMW M2 Coupé je 59 750 eur. 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 334
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 196
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 138
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 216
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 201
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 122
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 093
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.