Prvá jazda: BMW M2 sme vyskúšali v daždi na Hungaroringu

BMW M2 je zábavné, vysoký výkon však vyžaduje cit pre auto, najmä v daždi.

(Zdroj: BMW)

Ponuka vyskúšať nové BMW M2 Coupé na maďarskom okruhu sa asi nedá odmietnuť, aspoň nám sa to nepodarilo. Ani sme sa o to nesnažili. Príchod na okruh sprevádzalo daždivé počasie a mraky nás neopustili skoro počas celého, inak príjemného dňa.

Počas úvodnej tlačovky najskôr dvíhali emócie akčné videá a informácie o skvelých parametroch auta, vášne vzápätí krotil zákaz vypínať stabilizačnú kontrolu a zákaz driftovania.

Prvý dotyk s BMW M2 prišiel pri krátkej jazde na diaľnici. Počas asi dvadsať minút strávených za volantom sa ukázalo, že na daždi musí stabilizácia neustále krotiť množstvo koní pod kapotou. Stačilo ťuknúť do plynu a hneď sa zadok jemne zavlnil. Platilo to najmä pre režim Sport+, v ktorom stabilizácia nechávala vodičovi istú voľnosť a nezasahovala pri každom náznaku šmyku.

Článok pokračuje pod video reklamou

V daždi sa stavia bokom

Jazda diaľnicou vo vláčiku bola opatrná, len ukázala, ako auto s takým výkonom a pohonom zadných kolies reaguje. Naplno sa to prejavilo na samotnom okruhu. Dažďom zmáčaná trať neposkytovala extra priľnavosť v zákrutách, ale schopnosti BMW M2 boli úžasné.

V zákrutách držalo za tohto počasia až prekvapivo dobre. Ohromení tým boli aj profesionálni jazdci na čele s Tomom Blomqvistom, jazdiacim seriál DTM. Náročnejšie to bolo pri práci s plynovým pedálom, vyžadoval totiž väčší cit.

Výkon 272 kW (370 k) a najmä krútiaci moment 465 Nm dokázali postaviť auto okamžite bokom. Pri stlačení plynu na podlahu sa aktivovala funkcia Overboost a krútiaci moment dosiahol maximálnu hodnotu 500 Nm (v rozsahu 1350 až 4500 otáčok).

Radový benzínový šesťvalec M Twin Power Turbo s objemom 3,0 l ponúkal schopnosť vystreliť dopredu prakticky pri akýchkoľvek otáčkach. Zrýchliť na 100 km/h za 4,3 s, ani priblížiť sa k maximálnej rýchlosti 250 km/h sa nám na mokrej trati nepodarilo.

Na viacerých miestach boli umiestnené kužele, znižujúce rýchlosť prejazdov. Samotná trať tak bola technickejšia a viac ako s limitom schopností podvozka sme bojovali s výkonom. Na prvé zoznámenie by nám stačil aj polovičný, hlavne za dažďa.

Stabilizačný systém zasahuje citlivo

Čiastočne vypnutý stabilizačný systém zasahoval veľmi citlivo. Dovolil autu jazdu bokom a zasiahol až v momente, keď to naozaj “smrdelo“ nezvládnutím situácie. Aspoň predpokladáme, že naozaj zasiahol, lebo nič výrazné v aute nebolo cítiť. Ani typický zvuk sprevádzajúci zásah systému, ani jemné myknutie vozidlom pri jeho zrovnávaní.

Pravdepodobne len pribrzdil zadné kolesá, ktoré mali veľkú zotrvačnosť aj po uvoľnení plynového pedálu. To spolu s kontrou vodiča zrovnalo auto do požadovanej stopy. Zrýchlenie zo zákruty sa podarilo až na druhý pokus.

Automatická prevodovka nás nechala pracovať v manuálnom režime, ale veľmi sme zmenu prevodových stupňov nevyužívali. Väčšina trate bola za týchto podmienok a obmedzení v podobe kužeľov stavaná na druhý a tretí prevodový stupeň.

Na dvojke však auto ešte priveľmi kopalo a plynulejšia jazda na trojke mu svedčala viac. Stále pritom dokázalo vynikajúco zrýchľovať a pri prudšom stlačení plynu sa nespokojne zavlnilo. Dvojspojková sedemstupňová prevodovka M DCT pracuje rýchlo. Práve vďaka nej zvládne M2 šprint na stovku za 4,3s.

Nedotáčavosť pretlačíte plynom

Najnovší M prírastok bavorskej automobilky možno výkonnostne nie úplne stíha za svojimi väčšími bratmi, ale na mokrom povrchu bol problém preniesť dostupný krútiaci moment na cestu.

Poobede trať vyschla a my sme si mohli vychutnať jazdu na okruhu v plnej paľbe aspoň z pozície spolujazdca. Náš šofér nechával auto do zákruty vletieť vo vyššej rýchlosti a auto sa plnou silou “opieralo“ do pneumatík.

V tomto prípade naznačilo neochotu zatočiť do zákruty. Jazdec však túto neochotu okamžite prekonal poriadnym pridaním plynu, vozidlo sa stočilo do zákruty a niekedy ju prešlo aj veľmi jemným driftom, dokonca aj po drsnom obrubníku na výjazdoch.

Nanešťastie sme sa nedostali do vozidla Toma Blomqvista. Podľa rozprávania kolegov však jazdil čistú stopu typickú pre okruhy. Naoko pokojnejšia jazda býva na okruhu výhodnejšia.

Nové BMW nás upútalo svojím vzhľadom. Naživo vyzerá ešte lepšie ako na fotkách. Najagresívnejšie pôsobí predná časť s množstvom otvorov pre nasávanie vzduchu. Zboku vyzerá veľmi decentne a jeho športový charakter prezrádzajú akurát veľké kolesá. Vo vnútri je to na prvý pohľad takmer bežné BMW, po pošteklení plynu sa v ňom však prebudí šelma.

Najdôležitejšia vec na tomto aute je však zábava, ktorú prináša. Na jednej strane umožňuje prechádzať zákruty bokom, na druhej strane po prepnutí režimu sa zmení na síce výkonné, ale civilne pôsobiace auto. Toto Coupé si vieme predstaviť aj ako auto na každý deň. Cena BMW M2 Coupé je 59 750 eur. 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 479
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 13 835
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 732
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 7 758
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 140
  6. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 716
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 561
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 617
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 189
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 711

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová zachránila slovenskú povesť. Akú známku si dala Vlhová?

Prinášame hodnotenie slovenských športovcov na olympiáde v Pjongčangu.

KOMENTÁRE

Ficov recept na pokoj v dome

Ktosi by mohol premiérovi poslať faktúru za prácu, ktorú jedným svojim vystúpením vyhodil do luftu.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.