Prvá jazda: BMW M2 sme vyskúšali v daždi na Hungaroringu

BMW M2 je zábavné, vysoký výkon však vyžaduje cit pre auto, najmä v daždi.

(Zdroj: BMW)

Ponuka vyskúšať nové BMW M2 Coupé na maďarskom okruhu sa asi nedá odmietnuť, aspoň nám sa to nepodarilo. Ani sme sa o to nesnažili. Príchod na okruh sprevádzalo daždivé počasie a mraky nás neopustili skoro počas celého, inak príjemného dňa.

Počas úvodnej tlačovky najskôr dvíhali emócie akčné videá a informácie o skvelých parametroch auta, vášne vzápätí krotil zákaz vypínať stabilizačnú kontrolu a zákaz driftovania.

Prvý dotyk s BMW M2 prišiel pri krátkej jazde na diaľnici. Počas asi dvadsať minút strávených za volantom sa ukázalo, že na daždi musí stabilizácia neustále krotiť množstvo koní pod kapotou. Stačilo ťuknúť do plynu a hneď sa zadok jemne zavlnil. Platilo to najmä pre režim Sport+, v ktorom stabilizácia nechávala vodičovi istú voľnosť a nezasahovala pri každom náznaku šmyku.

Článok pokračuje pod video reklamou

V daždi sa stavia bokom

Jazda diaľnicou vo vláčiku bola opatrná, len ukázala, ako auto s takým výkonom a pohonom zadných kolies reaguje. Naplno sa to prejavilo na samotnom okruhu. Dažďom zmáčaná trať neposkytovala extra priľnavosť v zákrutách, ale schopnosti BMW M2 boli úžasné.

V zákrutách držalo za tohto počasia až prekvapivo dobre. Ohromení tým boli aj profesionálni jazdci na čele s Tomom Blomqvistom, jazdiacim seriál DTM. Náročnejšie to bolo pri práci s plynovým pedálom, vyžadoval totiž väčší cit.

Výkon 272 kW (370 k) a najmä krútiaci moment 465 Nm dokázali postaviť auto okamžite bokom. Pri stlačení plynu na podlahu sa aktivovala funkcia Overboost a krútiaci moment dosiahol maximálnu hodnotu 500 Nm (v rozsahu 1350 až 4500 otáčok).

Radový benzínový šesťvalec M Twin Power Turbo s objemom 3,0 l ponúkal schopnosť vystreliť dopredu prakticky pri akýchkoľvek otáčkach. Zrýchliť na 100 km/h za 4,3 s, ani priblížiť sa k maximálnej rýchlosti 250 km/h sa nám na mokrej trati nepodarilo.

Na viacerých miestach boli umiestnené kužele, znižujúce rýchlosť prejazdov. Samotná trať tak bola technickejšia a viac ako s limitom schopností podvozka sme bojovali s výkonom. Na prvé zoznámenie by nám stačil aj polovičný, hlavne za dažďa.

Stabilizačný systém zasahuje citlivo

Čiastočne vypnutý stabilizačný systém zasahoval veľmi citlivo. Dovolil autu jazdu bokom a zasiahol až v momente, keď to naozaj “smrdelo“ nezvládnutím situácie. Aspoň predpokladáme, že naozaj zasiahol, lebo nič výrazné v aute nebolo cítiť. Ani typický zvuk sprevádzajúci zásah systému, ani jemné myknutie vozidlom pri jeho zrovnávaní.

Pravdepodobne len pribrzdil zadné kolesá, ktoré mali veľkú zotrvačnosť aj po uvoľnení plynového pedálu. To spolu s kontrou vodiča zrovnalo auto do požadovanej stopy. Zrýchlenie zo zákruty sa podarilo až na druhý pokus.

Automatická prevodovka nás nechala pracovať v manuálnom režime, ale veľmi sme zmenu prevodových stupňov nevyužívali. Väčšina trate bola za týchto podmienok a obmedzení v podobe kužeľov stavaná na druhý a tretí prevodový stupeň.

Na dvojke však auto ešte priveľmi kopalo a plynulejšia jazda na trojke mu svedčala viac. Stále pritom dokázalo vynikajúco zrýchľovať a pri prudšom stlačení plynu sa nespokojne zavlnilo. Dvojspojková sedemstupňová prevodovka M DCT pracuje rýchlo. Práve vďaka nej zvládne M2 šprint na stovku za 4,3s.

Nedotáčavosť pretlačíte plynom

Najnovší M prírastok bavorskej automobilky možno výkonnostne nie úplne stíha za svojimi väčšími bratmi, ale na mokrom povrchu bol problém preniesť dostupný krútiaci moment na cestu.

Poobede trať vyschla a my sme si mohli vychutnať jazdu na okruhu v plnej paľbe aspoň z pozície spolujazdca. Náš šofér nechával auto do zákruty vletieť vo vyššej rýchlosti a auto sa plnou silou “opieralo“ do pneumatík.

V tomto prípade naznačilo neochotu zatočiť do zákruty. Jazdec však túto neochotu okamžite prekonal poriadnym pridaním plynu, vozidlo sa stočilo do zákruty a niekedy ju prešlo aj veľmi jemným driftom, dokonca aj po drsnom obrubníku na výjazdoch.

Nanešťastie sme sa nedostali do vozidla Toma Blomqvista. Podľa rozprávania kolegov však jazdil čistú stopu typickú pre okruhy. Naoko pokojnejšia jazda býva na okruhu výhodnejšia.

Nové BMW nás upútalo svojím vzhľadom. Naživo vyzerá ešte lepšie ako na fotkách. Najagresívnejšie pôsobí predná časť s množstvom otvorov pre nasávanie vzduchu. Zboku vyzerá veľmi decentne a jeho športový charakter prezrádzajú akurát veľké kolesá. Vo vnútri je to na prvý pohľad takmer bežné BMW, po pošteklení plynu sa v ňom však prebudí šelma.

Najdôležitejšia vec na tomto aute je však zábava, ktorú prináša. Na jednej strane umožňuje prechádzať zákruty bokom, na druhej strane po prepnutí režimu sa zmení na síce výkonné, ale civilne pôsobiace auto. Toto Coupé si vieme predstaviť aj ako auto na každý deň. Cena BMW M2 Coupé je 59 750 eur. 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  2. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  3. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  2. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  3. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  4. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  7. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  1. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 944
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 893
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 915
  4. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 13 688
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 12 885
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 10 748
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 008
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 307
  9. Klima efekt bez klimatizácie 2 966
  10. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 2 748

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Whisky: Nerozumiem tomu, akým hlúpostiam dokážeme uveriť

Spevák Slobodnej Európy precestoval svet. Cez to hodnotí aj Slovensko.

DOMOV

Pri Badíne sa zrazil autobus s nákladiakom, neprežili dvaja ľudia

Na mieste zasahovalo takmer 20 hasičov.

KOMENTÁRE

Občania nemajú právo diktovať stranícku príslušnosť ministra

Na niektoré veci nestačí byť slušný, ale treba prejsť voľbami.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí