BRATISLAVA. Pri zákazkových projektoch, ktorých príprava trvá stovky hodín, je správne načasovanie dodania ťažké a vo výsledku môže vyznieť zvláštne. Cyklista Peter Sagan si svoje nové, špeciálne postavené auto prevzal v júni tohto roku, tesne pred tým, ako vyrazil na Tour de France, informuje portál Hot Rod Network.
Ide o na mieru upravený Dodge Charger z roku 1970, opticky upravený na modelový rok 1969. Práve ročníky 1968-1970 sa stali filmovými hviezdami - hrali napríklad v Bullitovi, Rýchlo a zbesilo či v seriáli Dukes of Hazzard.
Saganov kus je však výrazne prerobený v štýle tzv. pro touring - v základe staré auto je kompletne prestavané s použitím moderných komponentov. Zoznam úprav je skutočne obdivuhodný.

Pôvodný Charger bol rozobratý do poslednej skrutky, opieskovaný a znovu nalakovaný. Pritom dostal rozšírené blatníky, malé zadné krídlo aj ďalšie exteriérové úpravy. Celkom nový je aj interiér, ktorý využíva rovnaké materiály ako Porsche a Mercedes-Benz. Auto má tiež nové vzduchové pruženie s nastaviteľnou výškou a veľké brzdy Willwood.
Nový osemvalec má objem 9,4 litra a vďaka obrovskému kompresoru, ktorý vytŕča cez prednú kapotu, dosahuje výkon 1 000 koní, nameraný na kľukovej hriadeli. Po započítaní strát v manuálnej prevodovke predstavuje výkon prenášaný na kolesá približne 870 koní.
Dokumentácia celej prestavby uvádza, že v dielni spoločnosti MASCAR strávilo auto vyše 3 000 hodín. To si vyžaduje veľký obdiv, pretože výsledkom investovaného času je mimoriadne nevkusné auto.
Výkonnostným úpravám rozumieme a oceňujeme, že sa nezabudlo ani na posilnený podvozok. Výber laku, kolies, exteriérových a interiérových detailov je však značne chaotický a nepotrebný. Dodge Charger z roku 1969 má ikonický tvar, ktorý nepotrebuje žiadne zbytočné dekorácie.
Tento však má gýčové kolesá, gýčový lak, interiérové doplnky z falošného karbónu (!) a karosárske diely pozbierané z (vrakoviska) rôznych amerických áut. Retro prvky sa chaoticky a bez zmyslu miešajú s tými modernými.
Stredná konzola je z drevotriesky a štartovací gombík z Hondy. Matný lak zbytočne kričí a ide o módu, ktorá je už skôr na ústupe - najmä odkedy začali matné laky ponúkať Hyundai na modeli Veloster a Peugeot na 208.
Vrcholom všetkého je Saganove meno vyšité na hlavových opierkach - pokiaľ vieme, Sagan nemá oči na temene a nezabúda, ako sa volá. Ako útecha môže Saganovi poslúžiť, že ani Porsche 911 Davida Beckhama, ktoré bolo v roku 2011 na predaji na portáli eBay, nie je veľmi vkusné.
Auto bolo tiež upravené na použitie v Európe - má oranžové smerovky a držiak na tabuľku s evidenčným číslom európskych rozmerov. To, či ho bude Sagan používať v Monaku, kde má trvalý pobyt, alebo v rodnej Žiline, nie je známe.