Peter Sagan oslavoval už v júni. Prišlo mu na zákazku postavené auto

Za peniaze si však Sagan vkus kúpiť nedokázal. Tisíckoňové auto si cyklista nechal postaviť v Kalifornii.

(Zdroj: Hot Rod Network)

BRATISLAVA. Pri zákazkových projektoch, ktorých príprava trvá stovky hodín, je správne načasovanie dodania ťažké a vo výsledku môže vyznieť zvláštne. Cyklista Peter Sagan si svoje nové, špeciálne postavené auto prevzal v júni tohto roku, tesne pred tým, ako vyrazil na Tour de France, informuje portál Hot Rod Network.

Ide o na mieru upravený Dodge Charger z roku 1970, opticky upravený na modelový rok 1969. Práve ročníky 1968-1970 sa stali filmovými hviezdami - hrali napríklad v Bullitovi, Rýchlo a zbesilo či v seriáli Dukes of Hazzard.

Saganov kus je však výrazne prerobený v štýle tzv. pro touring - v základe staré auto je kompletne prestavané s použitím moderných komponentov. Zoznam úprav je skutočne obdivuhodný.

Pôvodný Charger bol rozobratý do poslednej skrutky, opieskovaný a znovu nalakovaný. Pritom dostal rozšírené blatníky, malé zadné krídlo aj ďalšie exteriérové úpravy. Celkom nový je aj interiér, ktorý využíva rovnaké materiály ako Porsche a Mercedes-Benz. Auto má tiež nové vzduchové pruženie s nastaviteľnou výškou a veľké brzdy Willwood.

Nový osemvalec má objem 9,4 litra a vďaka obrovskému kompresoru, ktorý vytŕča cez prednú kapotu, dosahuje výkon 1 000 koní, nameraný na kľukovej hriadeli. Po započítaní strát v manuálnej prevodovke predstavuje výkon prenášaný na kolesá približne 870 koní.

Dokumentácia celej prestavby uvádza, že v dielni spoločnosti MASCAR strávilo auto vyše 3 000 hodín. To si vyžaduje veľký obdiv, pretože výsledkom investovaného času je mimoriadne nevkusné auto.

Výkonnostným úpravám rozumieme a oceňujeme, že sa nezabudlo ani na posilnený podvozok. Výber laku, kolies, exteriérových a interiérových detailov je však značne chaotický a nepotrebný. Dodge Charger z roku 1969 má ikonický tvar, ktorý nepotrebuje žiadne zbytočné dekorácie.

Tento však má gýčové kolesá, gýčový lak, interiérové doplnky z falošného karbónu (!) a karosárske diely pozbierané z (vrakoviska) rôznych amerických áut. Retro prvky sa chaoticky a bez zmyslu miešajú s tými modernými.

Stredná konzola je z drevotriesky a štartovací gombík z Hondy. Matný lak zbytočne kričí a ide o módu, ktorá je už skôr na ústupe - najmä odkedy začali matné laky ponúkať Hyundai na modeli Veloster a Peugeot na 208.

Vrcholom všetkého je Saganove meno vyšité na hlavových opierkach - pokiaľ vieme, Sagan nemá oči na temene a nezabúda, ako sa volá. Ako útecha môže Saganovi poslúžiť, že ani Porsche 911 Davida Beckhama, ktoré bolo v roku 2011 na predaji na portáli eBay, nie je veľmi vkusné.

Auto bolo tiež upravené na použitie v Európe - má oranžové smerovky a držiak na tabuľku s evidenčným číslom európskych rozmerov. To, či ho bude Sagan používať v Monaku, kde má trvalý pobyt, alebo v rodnej Žiline, nie je známe.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 057
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 585
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 343
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 062
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 898
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 685
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 260
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 185
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.