Historická rally Peking – Paris už v piatok v Košiciach!

Už v piatok zavítajú na Slovensko účastníci rally Peking – Paris na vozidlách starých 40 až 100 rokov.

(Zdroj: The Endurance Rally Association)

Šiesty ročník diaľkovej súťaže Peking – Paris je v plnom prúde. V nedeľu 12. júna vyštartovali súťažné posádky z čínskeho Pekingu na púť dlhú 13 695 kilometrov, aby po 36 dňoch dorazili do cieľa súťaže, ktorý je v Paríži.

Súťažiaci už prešli Čínou, Mongolskom a Ruskom, pričom najbližší týždeň ich čakajú Bielorusko, Poľsko, Slovensko a Maďarsko a na ďalší týždeň ešte Slovinsko, Taliansko, Švajčiarsko a Francúzsko. Zo štartu vyrazilo 107 odvážnych pretekárov, z ktorých zatiaľ pokračuje 103.

Už teraz vieme, že do cieľa nedorazí práve najstaršie štartujúce vozidlo – American La France, s rokom výroby 1915. Tešiť sa však môžeme na ďalšie „chuťovky“ ako Chrysler 75 Roadster s novozélandskou posádkou Bruce Washington – Harry Washington, ktorá aktuálne vedie poradie v kategórii Vintage (do roku výroby 1941) alebo tiež Dodge Business Coupe, Bentley Le Mans, Ford Model A, Lancia Lambda atď.

V kategórii klasických, resp. mladších vozidiel, sa najlepšie darí austrálskej dvojici Mark Pickering – Dave Boddy na vozidle Datsun 240Z. V tejto kategórii nájdeme napríklad aj Volvo Amazon, Ford Mustang, Bristol 403, Mercedes 280E a množstvo ďalších.

Zloženie súťažného poľa je tiež veľmi pestré, jednoznačne celosvetové. Dominujú v ňom Angličania, Austrálčania a zástupcovia Spojených štátov amerických.

Nájdeme však medzi nimi i reprezentantov Nového Zélandu, Libanonu, Honkongu, Kanady, Malajzie a pravdaže všetkých západoeurópskych štátov. Nás teší, že v súťažnom peletóne máme aj slovenské zastúpenie v posádke Joe Robillard – Alžbetka Katuščáková.

Prípravy na slovenskej strane sú v plnom prúde. Pre súťažné posádky sú v okolí Košíc pripravené štyri rýchlostné skúšky. Prvé dvojice k nám začnú prichádzať v piatok 8. júla o 12:08 hod. cez prechod na Dukle, odkiaľ sa cez Stropkov dostanú na štart prvého meraného úseku Zamutov.

Ten štartuje o 14:45 hod. a povedie nad obec Červenica, na vyústenie lesnej cesty na hlavnú cestu. Štart úseku Ružín bude o 15:00 hod. pri priehradnom múre Ružínskej priehrady a jej cieľ pred mostom cez Ružín.

Cieľ celej etapy sa nachádza pri Immaculate na Hlavnej ulici v Košiciach, na ktorú sa posádky dostanú o 16:43 hod. od Hotela Double Tree by Hilton. Veríme, že v cieli „slovenskej“ etapy ich bude čakať príjemné privítanie mnohými fanúšikmi automobilového športu a zvlášť historických vozidiel.

Odtiaľ sa autá pomaly presunú do servisného parkoviska, ktoré bude zriadené pred Jumbo centrom, kde po servise resp. opravách, zostanú autá zaparkované aj na noc.

Druhá etapa odštartuje v sobotu ráno výstupom z parkoviska o 8:00 hod. Prvý meraný úsek tohto dňa sa nachádza smerom na Svinicu s cieľom pred Regetou a jeho štart je naplánovaný na 8:33 hod.

Poslednou skúškou na našom území bude rýchlostná skúška Rákoš – Skároš o 9:02 hod., ktorá posádky privedie až ku slovensko-maďarskej hranici, odkiaľ budú pokračovať do Budapešti, ktorá bude ďalším etapovým mestom. Práve tam ich v nedeľu čaká oddychový deň, kedy budú môcť načerpať ďalšie sily.

Veríme, že fanúšikovia rýchlych kolies a historických áut si nenechajú ujsť túto príležitosť, vidieť na vlastné oči nádherné skvosty minulého storočia a podporia súťažné posádky na dlhej ceste do cieľa.

Časový harmonogram:

Piatok 8.7.2016

12:08 prechod cez poľsko-slovenskú hranicu

14:45 RS1 Zamutov

16:00 RS2 Ružín

16:43 cieľ etapy – Immaculata Košice

Sobota 9.7.2016

08:00 výjazd z parkoviska

08:33 RS3 Svinica

09:02 RS4 Rákoš

09:35 prechod cez slovensko-maďarskú hranicu

Na Slovensku sa v súvislosti s rôznymi vozidlami uskutočnia cez víkend aj ďalšie akcie. Viac podrobností nájdete v priložených letákoch.

Článok vznikol v spolupráci s redakciou veteransk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 208
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 091
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 535
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 806
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 043
  6. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 810
  7. Moskva alebo Petrohrad? 1 693
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 664
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 506
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 413

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Policajti, vojaci aj vrtuľník. Vrahov Kubašiaka hľadali tri dni

Obvinenia voči Šajgalovi, ktorý je na úteku, odznova prejedná prvostupňový okresný súd.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.