SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Historická rally Peking – Paris už v piatok v Košiciach!

Už v piatok zavítajú na Slovensko účastníci rally Peking – Paris na vozidlách starých 40 až 100 rokov.

(Zdroj: The Endurance Rally Association)

Šiesty ročník diaľkovej súťaže Peking – Paris je v plnom prúde. V nedeľu 12. júna vyštartovali súťažné posádky z čínskeho Pekingu na púť dlhú 13 695 kilometrov, aby po 36 dňoch dorazili do cieľa súťaže, ktorý je v Paríži.

Súťažiaci už prešli Čínou, Mongolskom a Ruskom, pričom najbližší týždeň ich čakajú Bielorusko, Poľsko, Slovensko a Maďarsko a na ďalší týždeň ešte Slovinsko, Taliansko, Švajčiarsko a Francúzsko. Zo štartu vyrazilo 107 odvážnych pretekárov, z ktorých zatiaľ pokračuje 103.

Už teraz vieme, že do cieľa nedorazí práve najstaršie štartujúce vozidlo – American La France, s rokom výroby 1915. Tešiť sa však môžeme na ďalšie „chuťovky“ ako Chrysler 75 Roadster s novozélandskou posádkou Bruce Washington – Harry Washington, ktorá aktuálne vedie poradie v kategórii Vintage (do roku výroby 1941) alebo tiež Dodge Business Coupe, Bentley Le Mans, Ford Model A, Lancia Lambda atď.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V kategórii klasických, resp. mladších vozidiel, sa najlepšie darí austrálskej dvojici Mark Pickering – Dave Boddy na vozidle Datsun 240Z. V tejto kategórii nájdeme napríklad aj Volvo Amazon, Ford Mustang, Bristol 403, Mercedes 280E a množstvo ďalších.

Zloženie súťažného poľa je tiež veľmi pestré, jednoznačne celosvetové. Dominujú v ňom Angličania, Austrálčania a zástupcovia Spojených štátov amerických.

Nájdeme však medzi nimi i reprezentantov Nového Zélandu, Libanonu, Honkongu, Kanady, Malajzie a pravdaže všetkých západoeurópskych štátov. Nás teší, že v súťažnom peletóne máme aj slovenské zastúpenie v posádke Joe Robillard – Alžbetka Katuščáková.

Prípravy na slovenskej strane sú v plnom prúde. Pre súťažné posádky sú v okolí Košíc pripravené štyri rýchlostné skúšky. Prvé dvojice k nám začnú prichádzať v piatok 8. júla o 12:08 hod. cez prechod na Dukle, odkiaľ sa cez Stropkov dostanú na štart prvého meraného úseku Zamutov.

SkryťVypnúť reklamu

Ten štartuje o 14:45 hod. a povedie nad obec Červenica, na vyústenie lesnej cesty na hlavnú cestu. Štart úseku Ružín bude o 15:00 hod. pri priehradnom múre Ružínskej priehrady a jej cieľ pred mostom cez Ružín.

Cieľ celej etapy sa nachádza pri Immaculate na Hlavnej ulici v Košiciach, na ktorú sa posádky dostanú o 16:43 hod. od Hotela Double Tree by Hilton. Veríme, že v cieli „slovenskej“ etapy ich bude čakať príjemné privítanie mnohými fanúšikmi automobilového športu a zvlášť historických vozidiel.

Odtiaľ sa autá pomaly presunú do servisného parkoviska, ktoré bude zriadené pred Jumbo centrom, kde po servise resp. opravách, zostanú autá zaparkované aj na noc.

Druhá etapa odštartuje v sobotu ráno výstupom z parkoviska o 8:00 hod. Prvý meraný úsek tohto dňa sa nachádza smerom na Svinicu s cieľom pred Regetou a jeho štart je naplánovaný na 8:33 hod.

SkryťVypnúť reklamu

Poslednou skúškou na našom území bude rýchlostná skúška Rákoš – Skároš o 9:02 hod., ktorá posádky privedie až ku slovensko-maďarskej hranici, odkiaľ budú pokračovať do Budapešti, ktorá bude ďalším etapovým mestom. Práve tam ich v nedeľu čaká oddychový deň, kedy budú môcť načerpať ďalšie sily.

Veríme, že fanúšikovia rýchlych kolies a historických áut si nenechajú ujsť túto príležitosť, vidieť na vlastné oči nádherné skvosty minulého storočia a podporia súťažné posádky na dlhej ceste do cieľa.

Časový harmonogram:

Piatok 8.7.2016

12:08 prechod cez poľsko-slovenskú hranicu

14:45 RS1 Zamutov

16:00 RS2 Ružín

16:43 cieľ etapy – Immaculata Košice

Sobota 9.7.2016

08:00 výjazd z parkoviska

08:33 RS3 Svinica

09:02 RS4 Rákoš

09:35 prechod cez slovensko-maďarskú hranicu

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku sa v súvislosti s rôznymi vozidlami uskutočnia cez víkend aj ďalšie akcie. Viac podrobností nájdete v priložených letákoch.

Článok vznikol v spolupráci s redakciou veteransk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 307
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 10 571
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 403
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 736
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 425
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 928
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 798
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 596
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


47m
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


3 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Jozef Javurek: Kurátor
  5. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  6. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 971
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 607
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 607
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 850
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 596
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 495
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 394
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 223
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu