SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

PSA zverejnilo reálnu spotrebu 30 modelov

Koncern pripravuje aj online simulátor pre predpovedanie spotreby. Do úvahy berie aj jazdný štýl vodiča.

ilustračnéilustračné(Zdroj: Peugeot)

Koncern PSA, združujúci značky Peugeot, Citroen a DS, začal s postupným zverejňovaním reálnej spotreby svojich áut v priebehu tohto roka. Po známom škandále s emisiami, ktorý otriasol automobilovým priemyslom, sa koncern ako prvý rozhodol zverejniť reálne údaje.

Pri testovaní meria spotrebu jednotlivých áut na verejných komunikáciách. Nad celým procesom dohliadajú mimovládne organizácie a o jeho priebehu sme už informovali v nasledujúcom článku.

Prečítajte si tiež: Peugeot pokračuje v nastúpenom trende, zverejnil reálnu spotrebu ďalšieho modelu Čítajte 

Zverejnené údaje ukazujú, že rozdiel medzi reálnou a papierovou spotrebou sa šplhá takmer k hodnote 1,8 l. Skupina plánuje do konca roka zverejniť spotrebu ďalších 20 modelov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Novinkou, ktorá má zákazníkom pomôcť pri odhadovaní ich budúcej spotreby, je online simulátor. Ten zverejní koncern na svojich stránkach.

Majitelia a potencionálni záujemcovia o vozidlá PSA si tak budú môcť odhadnúť spotrebu auta na základe výstupu zo simulátora. Ten má brať do úvahy aj spôsob jazdy. Simulátor má zároveň učiť šoférov ako jazdiť, aby dosiahli lepšiu spotrebu. Od roku 2017 chce PSA Group zverejňovať aj reálne hodnoty emisií NOx.  

V nasledujúcich tabuľkách sú porovnané reálne a katalógové hodnoty spotreby pre 28 modelov PSA.

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  3. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  4. Unikát medzi značkami. CUPRA
  5. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  6. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  7. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 169
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 162
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 945
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 088
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 418
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 035
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 948
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 787
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 652
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 638

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.

Súdna rada má už dnes rozhodnúť o Jankovskej

Gál žiadal pre bývalú štátnu tajomníčku najprísnejší trest.

Monika Jankovská.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danka ste mali zastaviť skôr

Voľby by mali byť o odvrátení bankrotu.

Peter Tkačenko

Danko reagoval na neúspech v parlamente, útočil na premiéra

Most-Híd nepodporil tri návrhy zákonov z dielne SNS.

Andrej Danko.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.