SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Nissan predal ako prvý auto cez Twitter, ďalšie budú nasledovať

Pred digitálnymi predajnými kanálmi neujdú ani automobilky.

Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter".Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter".(Zdroj: Nissan)

BARCELONA, BRATISLAVA. Používateľ @escolano si svoj nový X-Trail vybral a objednal prostredníctvom Twitteru. Nissan sa tak stal prvou automobilkou v Európe, ktorá predala auto prostredníctvom sociálnej siete.

Používateľovi @escolano mal čoskoro vypršať lízing na služobné auto a lízingová spoločnosť ho vyzvala, aby si vybral ďalšie nové. V prvom kole hľadal pohodlné a bezpečné sedemmiestne auto s benzínovým motorom a klimatizáciou.

@escolano si tiež uvedomil, že návštevy dílerstiev sú často nepríjemné a trvajú dlho. V nepríjemnom prostredí showroomov na nás čaká hromada papierovania a neochotný a protivný alebo, naopak, úlisný a vtieravý personál.

Článok pokračuje pod video reklamou

Preto @escolano na Twitterivyzval španielskych predajcov áut, aby mu predali auto s tým, že komunikovať sa bude výhradne cez Twitter. Na tweet s hashtagom #compraruncocheportwitter čiže "[chcem si] kúpiť auto cez Twitter" zareagovali viacerí predajcovia.

Niektoré značky @escolano vylúčil, pretože sa ho snažili kontaktovať cez telefón, poslať osobne do showroomu, alebo odkázať na webstránku. Do druhého kola postúpili tie, ktoré posielali @escolanovi personalizované ponuky.

Toyota napríklad ponúkla @escolanovi videoprehliadku vo virtuálnej realite s použitím Google Cardboard. Nissan zariadil interaktívny livestream obhliadky auta cez službu Periscope.

V užšom výbere skončili tri vozidlá - Volkswagen Touran, Toyota Verso a Nissan X-Trail. Medzi nimi zorganizoval záujemca verejnú anketu, v ktorej zvíťazil X-Trail.

Výber auta od prvého kontaktu po uzavretie zmluvy trval šesť dní. K osobnému kontaktu došlo až v momente, keď si @escolano prišiel osobne pre svoje auto.

Hoci ide o ojedinelý prípad, mal by poslúžiť automobilkám ako memento, že klasický predaj v showroomoch nestačí. Webstránky automobiliek sú často zmätočné a chaotické a nereflektujú moderné komunikačné kanály, ktorými spoločnosti vedia osloviť zákazníkov. Klasický biznis model automobiliek sa blíži ku koncu a je na čase prispôsobiť sa modernému svetu.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  3. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  4. Unikát medzi značkami. CUPRA
  5. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 161
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 115
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 935
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 069
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 426
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 022
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 987
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 811
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 662
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 661

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém Twitter, Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.

Súdna rada má už dnes rozhodnúť o Jankovskej

Gál žiadal pre bývalú štátnu tajomníčku najprísnejší trest.

Monika Jankovská.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danka ste mali zastaviť skôr

Voľby by mali byť o odvrátení bankrotu.

Peter Tkačenko

Danko reagoval na neúspech v parlamente, útočil na premiéra

Most-Híd nepodporil tri návrhy zákonov z dielne SNS.

Andrej Danko.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.