SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Nissan predal ako prvý auto cez Twitter, ďalšie budú nasledovať

Pred digitálnymi predajnými kanálmi neujdú ani automobilky.

Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter".Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter". (Zdroj: Nissan)

BARCELONA, BRATISLAVA. Používateľ @escolano si svoj nový X-Trail vybral a objednal prostredníctvom Twitteru. Nissan sa tak stal prvou automobilkou v Európe, ktorá predala auto prostredníctvom sociálnej siete.

Používateľovi @escolano mal čoskoro vypršať lízing na služobné auto a lízingová spoločnosť ho vyzvala, aby si vybral ďalšie nové. V prvom kole hľadal pohodlné a bezpečné sedemmiestne auto s benzínovým motorom a klimatizáciou.

@escolano si tiež uvedomil, že návštevy dílerstiev sú často nepríjemné a trvajú dlho. V nepríjemnom prostredí showroomov na nás čaká hromada papierovania a neochotný a protivný alebo, naopak, úlisný a vtieravý personál.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Preto @escolano na Twitterivyzval španielskych predajcov áut, aby mu predali auto s tým, že komunikovať sa bude výhradne cez Twitter. Na tweet s hashtagom #compraruncocheportwitter čiže "[chcem si] kúpiť auto cez Twitter" zareagovali viacerí predajcovia.

Niektoré značky @escolano vylúčil, pretože sa ho snažili kontaktovať cez telefón, poslať osobne do showroomu, alebo odkázať na webstránku. Do druhého kola postúpili tie, ktoré posielali @escolanovi personalizované ponuky.

Toyota napríklad ponúkla @escolanovi videoprehliadku vo virtuálnej realite s použitím Google Cardboard. Nissan zariadil interaktívny livestream obhliadky auta cez službu Periscope.

V užšom výbere skončili tri vozidlá - Volkswagen Touran, Toyota Verso a Nissan X-Trail. Medzi nimi zorganizoval záujemca verejnú anketu, v ktorej zvíťazil X-Trail.

Skryť Vypnúť reklamu

Výber auta od prvého kontaktu po uzavretie zmluvy trval šesť dní. K osobnému kontaktu došlo až v momente, keď si @escolano prišiel osobne pre svoje auto.

Hoci ide o ojedinelý prípad, mal by poslúžiť automobilkám ako memento, že klasický predaj v showroomoch nestačí. Webstránky automobiliek sú často zmätočné a chaotické a nereflektujú moderné komunikačné kanály, ktorými spoločnosti vedia osloviť zákazníkov. Klasický biznis model automobiliek sa blíži ku koncu a je na čase prispôsobiť sa modernému svetu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 856
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 532
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 986
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 541
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 509
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 491
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 269
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 172
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 998
  10. Slovenský orloj – svetová atrakcia 2 790
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlasovanie poštou sa už začalo.

Otázky a odpovede o voľbách v Nemecku.


22 h
Ilustračné foto.

Časť D4/R7 sprístupnia o týždeň.


21 h
Miroslav Kollár na tlačovej konferencii po zvolení za predsedu strany Spolu.

Vo voľbách na sneme strany porazil Juraja Hipša.


TASR a 1 ďalší 10 h
Thajská vláda plánuje zriadiť centrum na boj proti neovereným správam na sociálnych médiách.

Dokedy sa chceme prizerať, ako nám lži na internete zabíjajú spoluobčanov?


Martin Klus 24. sep

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  2. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  3. Marián Kozák: Anton Benča - životný príbeh
  4. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  5. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  6. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  7. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  8. Anton Kovalčík: Len aby si neublížil(a)!
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 645
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 504
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 106
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 504
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 152
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 159
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 845
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 715
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
Skryť Zatvoriť reklamu