SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Nissan predal ako prvý auto cez Twitter, ďalšie budú nasledovať

Pred digitálnymi predajnými kanálmi neujdú ani automobilky.

Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter".Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter". (Zdroj: Nissan)

BARCELONA, BRATISLAVA. Používateľ @escolano si svoj nový X-Trail vybral a objednal prostredníctvom Twitteru. Nissan sa tak stal prvou automobilkou v Európe, ktorá predala auto prostredníctvom sociálnej siete.

Používateľovi @escolano mal čoskoro vypršať lízing na služobné auto a lízingová spoločnosť ho vyzvala, aby si vybral ďalšie nové. V prvom kole hľadal pohodlné a bezpečné sedemmiestne auto s benzínovým motorom a klimatizáciou.

@escolano si tiež uvedomil, že návštevy dílerstiev sú často nepríjemné a trvajú dlho. V nepríjemnom prostredí showroomov na nás čaká hromada papierovania a neochotný a protivný alebo, naopak, úlisný a vtieravý personál.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Preto @escolano na Twitterivyzval španielskych predajcov áut, aby mu predali auto s tým, že komunikovať sa bude výhradne cez Twitter. Na tweet s hashtagom #compraruncocheportwitter čiže "[chcem si] kúpiť auto cez Twitter" zareagovali viacerí predajcovia.

Niektoré značky @escolano vylúčil, pretože sa ho snažili kontaktovať cez telefón, poslať osobne do showroomu, alebo odkázať na webstránku. Do druhého kola postúpili tie, ktoré posielali @escolanovi personalizované ponuky.

Toyota napríklad ponúkla @escolanovi videoprehliadku vo virtuálnej realite s použitím Google Cardboard. Nissan zariadil interaktívny livestream obhliadky auta cez službu Periscope.

V užšom výbere skončili tri vozidlá - Volkswagen Touran, Toyota Verso a Nissan X-Trail. Medzi nimi zorganizoval záujemca verejnú anketu, v ktorej zvíťazil X-Trail.

Skryť Vypnúť reklamu

Výber auta od prvého kontaktu po uzavretie zmluvy trval šesť dní. K osobnému kontaktu došlo až v momente, keď si @escolano prišiel osobne pre svoje auto.

Hoci ide o ojedinelý prípad, mal by poslúžiť automobilkám ako memento, že klasický predaj v showroomoch nestačí. Webstránky automobiliek sú často zmätočné a chaotické a nereflektujú moderné komunikačné kanály, ktorými spoločnosti vedia osloviť zákazníkov. Klasický biznis model automobiliek sa blíži ku koncu a je na čase prispôsobiť sa modernému svetu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 195
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 524
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 601
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 244
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 465
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 807
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 227
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 575
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 374
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 544
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sociálne siete

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Twitter, Nissan
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Plošne testovanie na Covid-19.

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.