SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Nissan predal ako prvý auto cez Twitter, ďalšie budú nasledovať

Pred digitálnymi predajnými kanálmi neujdú ani automobilky.

Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter".Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter". (Zdroj: Nissan)

BARCELONA, BRATISLAVA. Používateľ @escolano si svoj nový X-Trail vybral a objednal prostredníctvom Twitteru. Nissan sa tak stal prvou automobilkou v Európe, ktorá predala auto prostredníctvom sociálnej siete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Používateľovi @escolano mal čoskoro vypršať lízing na služobné auto a lízingová spoločnosť ho vyzvala, aby si vybral ďalšie nové. V prvom kole hľadal pohodlné a bezpečné sedemmiestne auto s benzínovým motorom a klimatizáciou.

@escolano si tiež uvedomil, že návštevy dílerstiev sú často nepríjemné a trvajú dlho. V nepríjemnom prostredí showroomov na nás čaká hromada papierovania a neochotný a protivný alebo, naopak, úlisný a vtieravý personál.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Preto @escolano na Twitterivyzval španielskych predajcov áut, aby mu predali auto s tým, že komunikovať sa bude výhradne cez Twitter. Na tweet s hashtagom #compraruncocheportwitter čiže "[chcem si] kúpiť auto cez Twitter" zareagovali viacerí predajcovia.

Niektoré značky @escolano vylúčil, pretože sa ho snažili kontaktovať cez telefón, poslať osobne do showroomu, alebo odkázať na webstránku. Do druhého kola postúpili tie, ktoré posielali @escolanovi personalizované ponuky.

Toyota napríklad ponúkla @escolanovi videoprehliadku vo virtuálnej realite s použitím Google Cardboard. Nissan zariadil interaktívny livestream obhliadky auta cez službu Periscope.

V užšom výbere skončili tri vozidlá - Volkswagen Touran, Toyota Verso a Nissan X-Trail. Medzi nimi zorganizoval záujemca verejnú anketu, v ktorej zvíťazil X-Trail.

SkryťVypnúť reklamu

Výber auta od prvého kontaktu po uzavretie zmluvy trval šesť dní. K osobnému kontaktu došlo až v momente, keď si @escolano prišiel osobne pre svoje auto.

Hoci ide o ojedinelý prípad, mal by poslúžiť automobilkám ako memento, že klasický predaj v showroomoch nestačí. Webstránky automobiliek sú často zmätočné a chaotické a nereflektujú moderné komunikačné kanály, ktorými spoločnosti vedia osloviť zákazníkov. Klasický biznis model automobiliek sa blíži ku koncu a je na čase prispôsobiť sa modernému svetu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  8. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 696
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 608
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 900
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 991
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 4 509
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 284
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 262
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 095
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG EHS

Jedenásť otázok a odpovedí o novinke.


1 h
Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


6. dec
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Pracovať od svitu do mrku a nikdy inak
  2. Peter Chovanec: Mestá a vlaky Uzbekistanu
  3. Post Bellum SK: Nechcem byť súčasťou zániku demokracie
  4. Ján Roháč: Fotoblog XII.: Moje ulice Bukurešti
  5. Anna Miľanová: Zlatoň obyčajný ( Cetonia aurata )... 2022
  6. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  7. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  8. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 23 572
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 918
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 9 889
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 357
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 946
  6. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 604
  7. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 358
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 250
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu