Nissan predal ako prvý auto cez Twitter, ďalšie budú nasledovať

Pred digitálnymi predajnými kanálmi neujdú ani automobilky.

Použitý hashtag #compraruncocheportwitter znamená "kúpiť auto cez Twitter".(Zdroj: Nissan)

BARCELONA, BRATISLAVA. Používateľ @escolano si svoj nový X-Trail vybral a objednal prostredníctvom Twitteru. Nissan sa tak stal prvou automobilkou v Európe, ktorá predala auto prostredníctvom sociálnej siete.

Používateľovi @escolano mal čoskoro vypršať lízing na služobné auto a lízingová spoločnosť ho vyzvala, aby si vybral ďalšie nové. V prvom kole hľadal pohodlné a bezpečné sedemmiestne auto s benzínovým motorom a klimatizáciou.

@escolano si tiež uvedomil, že návštevy dílerstiev sú často nepríjemné a trvajú dlho. V nepríjemnom prostredí showroomov na nás čaká hromada papierovania a neochotný a protivný alebo, naopak, úlisný a vtieravý personál.

Preto @escolano na Twitterivyzval španielskych predajcov áut, aby mu predali auto s tým, že komunikovať sa bude výhradne cez Twitter. Na tweet s hashtagom #compraruncocheportwitter čiže "[chcem si] kúpiť auto cez Twitter" zareagovali viacerí predajcovia.

Niektoré značky @escolano vylúčil, pretože sa ho snažili kontaktovať cez telefón, poslať osobne do showroomu, alebo odkázať na webstránku. Do druhého kola postúpili tie, ktoré posielali @escolanovi personalizované ponuky.

Toyota napríklad ponúkla @escolanovi videoprehliadku vo virtuálnej realite s použitím Google Cardboard. Nissan zariadil interaktívny livestream obhliadky auta cez službu Periscope.

V užšom výbere skončili tri vozidlá - Volkswagen Touran, Toyota Verso a Nissan X-Trail. Medzi nimi zorganizoval záujemca verejnú anketu, v ktorej zvíťazil X-Trail.

Výber auta od prvého kontaktu po uzavretie zmluvy trval šesť dní. K osobnému kontaktu došlo až v momente, keď si @escolano prišiel osobne pre svoje auto.

Hoci ide o ojedinelý prípad, mal by poslúžiť automobilkám ako memento, že klasický predaj v showroomoch nestačí. Webstránky automobiliek sú často zmätočné a chaotické a nereflektujú moderné komunikačné kanály, ktorými spoločnosti vedia osloviť zákazníkov. Klasický biznis model automobiliek sa blíži ku koncu a je na čase prispôsobiť sa modernému svetu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 13 162
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 425
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 689
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 119
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 360
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 852
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 585
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 444
  9. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 120
  10. Slováci triedia lepšie 1 052

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

SVET

V New Yorku došlo k pokusu o teroristický útok

Výbuch bomby nikoho nezabil, zranil len dvoch ľudí.

DOMOV

Fico útočil na opozíciu a médiá. Kisku vyzval, aby vymenoval sudcov

Nech urobíme hocičo, všetko je zlé, tvrdí.

Neprehliadnite tiež

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.