Porúbka po rokoch privíta motorkársku špičku vrátane Štefana Svitka

Preteky do vrchu budú po prvý raz prebiehať formou vyraďovacieho duelu. Na vlastnej koži si ich vyskúša aj pretekár z rely Dakar.

Preteky do vrchu sa v Porúbke naposledy uskutočnili v roku 2002(Zdroj: redbull.sk)

ŽILINA. Vertikálny motorkársky súboj Red Bull Get On Top sa po viac ako desiatich rokoch vracia na Slovensko. Preteky do vrchu sa uskutočnia 24. septembra v Porúbke pri Žiline - podobne ako v rokoch 2001 a 2002.

Organizátori chcú nadviazať na prvé dva úspešné ročníky, na ktorých sa nestratili ani slovenskí pretekári Jaroslav Katriňák, Radek Matoška či Zlatko Novosád. Z prvenstva sa však vtedy tešili českí jazdci. V roku 2001 to bol Bohumil Posledný, o rok neskôr Milan Baroš.

Známe mená zatraktívnia aj tretí ročník adrenalínovej akcie. Medzi súťažiacimi nebude chýbať ani náš najúspešnejší dakarista Štefan Svitko. Porúbka navyše zažije celosvetovú premiéru konceptu dual up-hill, ktorý na štartovú líniu proti sebe postaví dvoch pretekárov. Okrem gravitácie tak musia jazdci zdolať aj konkurenta na trati.

Článok pokračuje pod video reklamou

Očakáva sa účasť 140 pretekárov, ktorých na počiatočnom rovinatom úseku preveria pripravené umelé prekážky vytvorené z dreva alebo kameňov. Až po približne polovicu kopca pôjdu jazdci v dvoch paralelných tratiach. Tie sa následne spoja do jednej, čo sľubuje intenzívne zápolenie o každý meter a tú najvýhodnejšiu koľaj.

Na preteky sa môžu prihlásiť všetci, ktorým nechýba odvaha a motokrosová alebo enduro motorka. Črtá sa teda zaujímavá konfrontácia profesionálov s amatérmi či začiatočníkov so skúsenými jazdcami.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 552
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 685
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 187
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 028
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 527
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 923
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 497
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 673
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 821
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 156

Téma: Enduro


Článok je zaradený aj do ďalších tém Motokros

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava