TEST: Toyota Prius je určená tým, pre ktorých je záchrana planéty otázkou statusu

Prius pritom nepotrebuje do sveta kričať, že je zelený. O kvalitách presvedčí za volantom.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Toyota Prius prichádza už vo svojej štvrtej generácii. Prius sa hrdí titulom vôbec prvého sériovo vyrábaného hybridného auta na svete (premiéru mal v roku 1997) a ide o najpredávanejší hybrid na svete.

Aj štvrtá generácia Priusu je stále v prvom rade statusovým symbolom, až potom ekologickým vozidlom, ktorým vodiči znižujú svoj dopad na životné prostredie. To je zároveň jediná veľká výčitka, ktorú k autu máme.

"Pozri sa, ako zachraňujem planétu!"

Prius vôbec nie je zlý hybrid (ani celkovo zlé auto) - Toyota ho predsa postupne posledných dvadsať rokov zlepšovala. Po celý ten čas je Prius dizajnovaný a navrhovaný tak, aby bol evidentne odlišný od všetkých ostatných áut na ceste.

Prirodzene tak láka nie ľudí, ktorí chcú byť ekologickí, ale ľudí, ktorí chcú o presviedčať okolie o tom, že sú ekologickí. Čo je ešte horšie - módu "ekologického statusového symbolu" po Priuse prevzali aj iné značky, napríklad BMW s modelmi i3 a i8.

Prius je ako stredoveký cirkevný odpustok, Toyota svojim zákazníkom za peniaze predáva čisté svedomie a pocit, že pomáhajú životnému prostrediu. Na trhu je mnoho "ekologických" áut, no jedno to o sebe do sveta kričí hlasnejšie, ako ostatné.

To je zároveň dôvod, prečo na Slovensku nevidíme Priusov príliš veľa. U nás je environmentálne svedomie (a jeho prezentovanie navonok) zatiaľ v plienkach, hoci automobilky tvrdia, že miestna popularita veľkých čiernych SUV je pomaly na ústupe.

Výrazný vzhľad diktovala aerodynamika

Toyota sa už od prvej generácie snaží, aby bol Prius dizajnovo výrazne odlišný od všetkých ostatných áut na ceste. Typickým rysom Priusu je klinovitý tvar s krátkou kapotou a dlhou, vysokou, plynule sa zvažujúcou strechou. 

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Deň detí oslavujeme štyri dni. Iba v Borylande!
  1. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  2. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  3. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  4. Slováci rozhodli o najlepšom!
  5. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  6. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  7. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  8. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  9. Dobrodružstvo s vodou
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  1. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 6 978
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok 6 932
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 5 709
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 600
  5. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 5 060
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 316
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 4 088
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 627
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 451
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 490

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Andrej Kiska: Korupcia je aj problém našej mentality

Prezident Andrej Kiska hovorí, že ak je politik presvedčený, že korupcia neexistuje, nemá čo robiť na svojom mieste.

EKONOMIKA

Ponuka Volkswagenu je blízko očakávaní odborov. Prečo štrajk pokračuje

Pri najnižšom plate chýbajú štyri eurá.

ŠPORT

Macedónsko udržalo šance Slovákov, Portugalci nepostúpia

Portugalci potrebovali vyhrať o tri góly.

KOMENTÁRE

Volkswagen môže byť pilotom zmien na pracovnom trhu

Spoločnosť pre jeden štrajk určite neodíde.

Neprehliadnite tiež

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.

Jaguar ukázal prvý detail nového SUV E-Pace

Briti pokračujú v útoku na segment SUV, čoskoro predstavia ďalší model.