TEST: Toyota Prius je určená tým, pre ktorých je záchrana planéty otázkou statusu

Prius pritom nepotrebuje do sveta kričať, že je zelený. O kvalitách presvedčí za volantom.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Toyota Prius prichádza už vo svojej štvrtej generácii. Prius sa hrdí titulom vôbec prvého sériovo vyrábaného hybridného auta na svete (premiéru mal v roku 1997) a ide o najpredávanejší hybrid na svete.

Aj štvrtá generácia Priusu je stále v prvom rade statusovým symbolom, až potom ekologickým vozidlom, ktorým vodiči znižujú svoj dopad na životné prostredie. To je zároveň jediná veľká výčitka, ktorú k autu máme.

"Pozri sa, ako zachraňujem planétu!"

Prius vôbec nie je zlý hybrid (ani celkovo zlé auto) - Toyota ho predsa postupne posledných dvadsať rokov zlepšovala. Po celý ten čas je Prius dizajnovaný a navrhovaný tak, aby bol evidentne odlišný od všetkých ostatných áut na ceste.

Prirodzene tak láka nie ľudí, ktorí chcú byť ekologickí, ale ľudí, ktorí chcú o presviedčať okolie o tom, že sú ekologickí. Čo je ešte horšie - módu "ekologického statusového symbolu" po Priuse prevzali aj iné značky, napríklad BMW s modelmi i3 a i8.

Prius je ako stredoveký cirkevný odpustok, Toyota svojim zákazníkom za peniaze predáva čisté svedomie a pocit, že pomáhajú životnému prostrediu. Na trhu je mnoho "ekologických" áut, no jedno to o sebe do sveta kričí hlasnejšie, ako ostatné.

To je zároveň dôvod, prečo na Slovensku nevidíme Priusov príliš veľa. U nás je environmentálne svedomie (a jeho prezentovanie navonok) zatiaľ v plienkach, hoci automobilky tvrdia, že miestna popularita veľkých čiernych SUV je pomaly na ústupe.

Výrazný vzhľad diktovala aerodynamika

Toyota sa už od prvej generácie snaží, aby bol Prius dizajnovo výrazne odlišný od všetkých ostatných áut na ceste. Typickým rysom Priusu je klinovitý tvar s krátkou kapotou a dlhou, vysokou, plynule sa zvažujúcou strechou. 

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 6 739
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 111
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 672
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 988
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 702
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 292
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 998
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 980
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 998
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 854

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan vysvetľoval eurofondy, z tlačovky utiekol

Minister školstva zvolal tlačovú konferenciu, na ktorej chcel vysvetliť pochybné dotácie. Dovolil dve otázky pre televíziu a ušiel.

DOMOV

Prieskum: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa voľby konali v júli, zvíťazil by Smer.

BRATISLAVA

Z Tyršovho nábrežia sa stal kemp pre turistov

Na petržalskej strane Dunaja parkujú karavany, hoci tam nie je kemp.

DOMOV

Šípoš: Rezerva premiéra by mala slúžiť len na krízové stavy

Pri rozdeľovaní dotácií chýba priehľadná súťaž, hovorí Gabriel Šípoš.

Neprehliadnite tiež

Viete, čo všetko môžete šoférovať s vodičákom na auto?

Vyskúšať môžete skúter, štvorkolku aj malotraktor.

Mitsubishi predstavuje rodinné MPV, zabudlo mu dať meno

MPV novej generácie má zaujať predovšetkým priestrannosťou a robustným dizajnom.

Od štvrtka úplne uzatvoria R2 pri Zvolene

Od 27. júla až do 5. augusta bude rýchlostná cesta R2 v úseku Budča - Zvolen úplne uzatvorená.

Toyota potichu chystá revolúciu v elektromobiloch

Polovodičové batérie sa objavia najskôr v roku 2022.