TEST: Toyota Prius je určená tým, pre ktorých je záchrana planéty otázkou statusu

Prius pritom nepotrebuje do sveta kričať, že je zelený. O kvalitách presvedčí za volantom.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Toyota Prius prichádza už vo svojej štvrtej generácii. Prius sa hrdí titulom vôbec prvého sériovo vyrábaného hybridného auta na svete (premiéru mal v roku 1997) a ide o najpredávanejší hybrid na svete.

Aj štvrtá generácia Priusu je stále v prvom rade statusovým symbolom, až potom ekologickým vozidlom, ktorým vodiči znižujú svoj dopad na životné prostredie. To je zároveň jediná veľká výčitka, ktorú k autu máme.

"Pozri sa, ako zachraňujem planétu!"

Prius vôbec nie je zlý hybrid (ani celkovo zlé auto) - Toyota ho predsa postupne posledných dvadsať rokov zlepšovala. Po celý ten čas je Prius dizajnovaný a navrhovaný tak, aby bol evidentne odlišný od všetkých ostatných áut na ceste.

Prirodzene tak láka nie ľudí, ktorí chcú byť ekologickí, ale ľudí, ktorí chcú o presviedčať okolie o tom, že sú ekologickí. Čo je ešte horšie - módu "ekologického statusového symbolu" po Priuse prevzali aj iné značky, napríklad BMW s modelmi i3 a i8.

Prius je ako stredoveký cirkevný odpustok, Toyota svojim zákazníkom za peniaze predáva čisté svedomie a pocit, že pomáhajú životnému prostrediu. Na trhu je mnoho "ekologických" áut, no jedno to o sebe do sveta kričí hlasnejšie, ako ostatné.

To je zároveň dôvod, prečo na Slovensku nevidíme Priusov príliš veľa. U nás je environmentálne svedomie (a jeho prezentovanie navonok) zatiaľ v plienkach, hoci automobilky tvrdia, že miestna popularita veľkých čiernych SUV je pomaly na ústupe.

Výrazný vzhľad diktovala aerodynamika

Toyota sa už od prvej generácie snaží, aby bol Prius dizajnovo výrazne odlišný od všetkých ostatných áut na ceste. Typickým rysom Priusu je klinovitý tvar s krátkou kapotou a dlhou, vysokou, plynule sa zvažujúcou strechou. 

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48PS na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48PS na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.