SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

V Číne sa začala Autoshow Shanghai, ktorá odráža boj automobiliek o tamojší trh

Šanghaj 22. apríla (TASR) - V hlavnom čínskom priemyselnom centre Šanghaji sa dnes začala výstava Autoshow Shanghai, ktorá nie je prehliadkou najnovších ...

Šanghaj 22. apríla (TASR) - V hlavnom čínskom priemyselnom centre Šanghaji sa dnes začala výstava Autoshow Shanghai, ktorá nie je prehliadkou najnovších značiek svetových automobiliek, ale skôr zrkadlom podnikateľských zámerov na nasledujúce mesiace.

Svetové automobilky priviezli vlani na čínsky trh 115 modelov, takmer o 100 % viac ako v roku 2002. Informovala o tom japonská spoločnosť pre výskum trhu Fourin Inc. Kalifornská spoločnosť J.D.Power and Associates uviedla, že vlani sa v Číne predalo z ponúkaných modelov v priemere po 26 000 vozidiel, kým pred tromi rokmi bol tento ukazovateľ o 11 000 kusov vyšší.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ešte v roku 2004 výrobcovia áut takmer nestíhali uspokojovať dopyt, ale zmeny v úverovaní nákupu automobilov v Číne viedli aj k zmene situácie na trhu. Medzi automobilkami sa začala krutá cenová vojna. Predstaviteľ japonskej Toyoty Motors Corp. Ecuo Hattori povedal, že všetky automobilky si môžu pomôcť len tak, že znížia výrobné náklady premiestnením výroby na čínske územie. Troy Clarke, predstaviteľ General Motors (GM) v Číne, ktorý rozpútal cenovú vojnu na tamojšom automobilovom trhu, dodal, že trend znižovania cien bude zrejme pokračovať. Vo 4. štvrťroku minulého roka v porovnaní s rovnakým obdobím 2003 boli ceny vozidiel nižšie o 16 %. Priemerná cena auta bola menej ako 80 000 jüanov, čo je 9,666 USD alebo 291 800 SKK. Výrobcovia pritom zaznamenali 20-% rast cien ocele a tento rok pôjdu jej ceny o ďalších 20 % hore. Za týchto okolností ďalšie znižovanie cien automobilov v Číne je blízko bodu, pod ktorý už nebude možné klesnúť.

Skryť Vypnúť reklamu

Viaceré automobilky v Číne potvrdzujú, že výrobné náklady v tejto krajine sú už vyššie než v Japonsku či v USA.

V Číne sa tento rok predá 45 % áut za menej ako 12 000 USD, kým predvlani bol ich podiel pod touto hranicou 24-%. V Indii sa predáva až 75 % vozidiel za menej ako 12 000 USD a podľa expertov aj Čína smeruje k tejto situácii.

Napriek všetkým problémom, s ktorými sa svetové automobilky stretávajú v poslednom čase v Číne, trh tejto krajiny si zachováva najväčší rastový potenciál na svete.

Automobilky predali v roku 2004 na čínskom trhu 2,3 milióna vozidiel. Výrobné kapacity v uvedenej krajine by ich dokázali vyrobiť ešte takmer o 100 % viac. V roku 2008 by mali tržby automobiliek z predaja vozidiel v Číne dosiahnuť 15 miliárd USD. Ak sa naplnia prognózy ekonómov, bude to o vyše 300 % viac než vlani.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala o tom britská agentúra Reuters.

(1 USD = 30,194 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 823
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 929
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 742
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 773
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 621
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 827
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 264
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 523
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 176
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 910
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L