SME

V Číne sa začala Autoshow Shanghai, ktorá odráža boj automobiliek o tamojší trh

Šanghaj 22. apríla (TASR) - V hlavnom čínskom priemyselnom centre Šanghaji sa dnes začala výstava Autoshow Shanghai, ktorá nie je prehliadkou najnovších ...

Šanghaj 22. apríla (TASR) - V hlavnom čínskom priemyselnom centre Šanghaji sa dnes začala výstava Autoshow Shanghai, ktorá nie je prehliadkou najnovších značiek svetových automobiliek, ale skôr zrkadlom podnikateľských zámerov na nasledujúce mesiace.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svetové automobilky priviezli vlani na čínsky trh 115 modelov, takmer o 100 % viac ako v roku 2002. Informovala o tom japonská spoločnosť pre výskum trhu Fourin Inc. Kalifornská spoločnosť J.D.Power and Associates uviedla, že vlani sa v Číne predalo z ponúkaných modelov v priemere po 26 000 vozidiel, kým pred tromi rokmi bol tento ukazovateľ o 11 000 kusov vyšší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ešte v roku 2004 výrobcovia áut takmer nestíhali uspokojovať dopyt, ale zmeny v úverovaní nákupu automobilov v Číne viedli aj k zmene situácie na trhu. Medzi automobilkami sa začala krutá cenová vojna. Predstaviteľ japonskej Toyoty Motors Corp. Ecuo Hattori povedal, že všetky automobilky si môžu pomôcť len tak, že znížia výrobné náklady premiestnením výroby na čínske územie. Troy Clarke, predstaviteľ General Motors (GM) v Číne, ktorý rozpútal cenovú vojnu na tamojšom automobilovom trhu, dodal, že trend znižovania cien bude zrejme pokračovať. Vo 4. štvrťroku minulého roka v porovnaní s rovnakým obdobím 2003 boli ceny vozidiel nižšie o 16 %. Priemerná cena auta bola menej ako 80 000 jüanov, čo je 9,666 USD alebo 291 800 SKK. Výrobcovia pritom zaznamenali 20-% rast cien ocele a tento rok pôjdu jej ceny o ďalších 20 % hore. Za týchto okolností ďalšie znižovanie cien automobilov v Číne je blízko bodu, pod ktorý už nebude možné klesnúť.

SkryťVypnúť reklamu

Viaceré automobilky v Číne potvrdzujú, že výrobné náklady v tejto krajine sú už vyššie než v Japonsku či v USA.

V Číne sa tento rok predá 45 % áut za menej ako 12 000 USD, kým predvlani bol ich podiel pod touto hranicou 24-%. V Indii sa predáva až 75 % vozidiel za menej ako 12 000 USD a podľa expertov aj Čína smeruje k tejto situácii.

Napriek všetkým problémom, s ktorými sa svetové automobilky stretávajú v poslednom čase v Číne, trh tejto krajiny si zachováva najväčší rastový potenciál na svete.

Automobilky predali v roku 2004 na čínskom trhu 2,3 milióna vozidiel. Výrobné kapacity v uvedenej krajine by ich dokázali vyrobiť ešte takmer o 100 % viac. V roku 2008 by mali tržby automobiliek z predaja vozidiel v Číne dosiahnuť 15 miliárd USD. Ak sa naplnia prognózy ekonómov, bude to o vyše 300 % viac než vlani.

SkryťVypnúť reklamu

Informovala o tom britská agentúra Reuters.

(1 USD = 30,194 SKK)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 408
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 042
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 709
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 359
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 312
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 958
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 2 633
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 439
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Julius Kravjar: Slovenské vody liečivé (2)
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vražda na ostrove Molat: zlato, cudzie DNA a nájdená loď. Podozrivý Slovák ostáva vo väzbe
  3. Katarina Strakova: Obecná kasa v Sklenom sa nekontrolovane otvára, ale nie občanom
  4. Vladimír Bačišin: Akú mala, takú vysokú školu dala (3)
  5. Vladimír Čuchran: Invazné všeličo. Votrelec. Okupant...
  6. Andrea Podešvová: Vitajte v herni menom Slovensko
  7. Dada Vozáriková: Stanovačka v kamennej púšti Írska
  8. Vladimír Čuchran: Blb, blbí a blbší na stoličkách najvyšších
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 726
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 491
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 638
  4. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 6 429
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 633
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 328
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 323
  8. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 4 999
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
reklama
SkryťZatvoriť reklamu