SME

V pripájacom pruhu na diaľnici nejazdite pomaly

Bezdôvodne pomalá jazda v pripájacom pruhu diaľnice môže spôsobiť kolízne situácie.

IlustračnéIlustračné (Zdroj: Google earth)

Opatrnosť na cestách je dôležitým faktorom bezpečnosti. Aj tá však musí mať svoju mieru. Jazdiť napríklad zbytočne pomaly, môže byť pre ostatných účastníkov premávky výraznou hrozbou.

Zoberme si extrémny prípad. Presúvanie sa po diaľnici, prípadne rýchlostnej ceste rýchlosťou 40 km/h asi nikto súdny neoznačí za rozumné (pokiaľ si to nevyžiadajú vonkajšie okolnosti – kolóny atď.).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takéto správanie by vytváralo množstvo nebezpečných situácií a štandardne sa s ním nestretávame. Výnimkou sú z času na čas autá, ktoré sa na diaľnicu pripájajú.

SkryťVypnúť reklamu

Neskúsení vodiči často váhajú

Najmä menej skúsení vodiči nevyužijú dostatočne dlhý pripájací pruh na to, aby čo najviac prispôsobili rýchlosť ostatným vozidlám na diaľnici.

Zaradenie sa do priebežného jazdného pruhu diaľnice pri nízkej rýchlosti a až následné zrýchľovanie je rizikom. V malej rýchlosti je pri dnešnej hustote premávky veľmi pravdepodobné, že po výjazde z pripájacieho jazdného pruhu obmedzíte ostatných členov premávky a spôsobíte kolíznu situáciu.

Prehnaná opatrnosť a najmä nerozhodnosť neskúsených vodičov je tu na príťaž. Ak sa však v pripájacom pruhu rozbehnete na podobnú rýchlosť, akou jazdia vozidlá v priebežnom pruhu, tak sa do neho zaradíte bez väčších problémov.

Na rýchlostnej ceste môže pripájací pruh chýbať

Rozostupy vozidiel, jazdiacich na diaľnici, sú dostatočne veľké na to, aby ste sa medzi ne zaradili, pokiaľ máte približne rovnakú rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľnica musí spĺňať minimálne štandardy, pokiaľ hovoríme o jej šírke, polomere zákrut ale aj dĺžke pripájacích pruhov. Horšie je to na rýchlostných cestách, tie nemusia spĺňať také prísne normy ako diaľnice a v niektorých prípadoch pripájacie pruhy úplne chýbajú. Na týchto miestach však býva znížená rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 710
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 926
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 272
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 396
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 085
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 904
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 481
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 874
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 531
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 021
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 808
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 465
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 970
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 264
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu