V pripájacom pruhu na diaľnici nejazdite pomaly

Bezdôvodne pomalá jazda v pripájacom pruhu diaľnice môže spôsobiť kolízne situácie.

Ilustračné(Zdroj: Google earth)

Opatrnosť na cestách je dôležitým faktorom bezpečnosti. Aj tá však musí mať svoju mieru. Jazdiť napríklad zbytočne pomaly, môže byť pre ostatných účastníkov premávky výraznou hrozbou.

Zoberme si extrémny prípad. Presúvanie sa po diaľnici, prípadne rýchlostnej ceste rýchlosťou 40 km/h asi nikto súdny neoznačí za rozumné (pokiaľ si to nevyžiadajú vonkajšie okolnosti – kolóny atď.).

Takéto správanie by vytváralo množstvo nebezpečných situácií a štandardne sa s ním nestretávame. Výnimkou sú z času na čas autá, ktoré sa na diaľnicu pripájajú.

Neskúsení vodiči často váhajú

Najmä menej skúsení vodiči nevyužijú dostatočne dlhý pripájací pruh na to, aby čo najviac prispôsobili rýchlosť ostatným vozidlám na diaľnici.

Zaradenie sa do priebežného jazdného pruhu diaľnice pri nízkej rýchlosti a až následné zrýchľovanie je rizikom. V malej rýchlosti je pri dnešnej hustote premávky veľmi pravdepodobné, že po výjazde z pripájacieho jazdného pruhu obmedzíte ostatných členov premávky a spôsobíte kolíznu situáciu.

Prehnaná opatrnosť a najmä nerozhodnosť neskúsených vodičov je tu na príťaž. Ak sa však v pripájacom pruhu rozbehnete na podobnú rýchlosť, akou jazdia vozidlá v priebežnom pruhu, tak sa do neho zaradíte bez väčších problémov.

Na rýchlostnej ceste môže pripájací pruh chýbať

Rozostupy vozidiel, jazdiacich na diaľnici, sú dostatočne veľké na to, aby ste sa medzi ne zaradili, pokiaľ máte približne rovnakú rýchlosť.

Diaľnica musí spĺňať minimálne štandardy, pokiaľ hovoríme o jej šírke, polomere zákrut ale aj dĺžke pripájacích pruhov. Horšie je to na rýchlostných cestách, tie nemusia spĺňať také prísne normy ako diaľnice a v niektorých prípadoch pripájacie pruhy úplne chýbajú. Na týchto miestach však býva znížená rýchlosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 604
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 057
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 903
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 749
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 447
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 143
  7. Kam do tepla v januári? 2 223
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 995
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 834
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 118

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

TECH

Muži ani len nevedia, ako málo orgazmov majú ich ženy

Medzi pohlaviami je stále veľká orgazmová priepasť.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.