V pripájacom pruhu na diaľnici nejazdite pomaly

Bezdôvodne pomalá jazda v pripájacom pruhu diaľnice môže spôsobiť kolízne situácie.

Ilustračné(Zdroj: Google earth)

Opatrnosť na cestách je dôležitým faktorom bezpečnosti. Aj tá však musí mať svoju mieru. Jazdiť napríklad zbytočne pomaly, môže byť pre ostatných účastníkov premávky výraznou hrozbou.

Zoberme si extrémny prípad. Presúvanie sa po diaľnici, prípadne rýchlostnej ceste rýchlosťou 40 km/h asi nikto súdny neoznačí za rozumné (pokiaľ si to nevyžiadajú vonkajšie okolnosti – kolóny atď.).

Takéto správanie by vytváralo množstvo nebezpečných situácií a štandardne sa s ním nestretávame. Výnimkou sú z času na čas autá, ktoré sa na diaľnicu pripájajú.

Neskúsení vodiči často váhajú

Najmä menej skúsení vodiči nevyužijú dostatočne dlhý pripájací pruh na to, aby čo najviac prispôsobili rýchlosť ostatným vozidlám na diaľnici.

Zaradenie sa do priebežného jazdného pruhu diaľnice pri nízkej rýchlosti a až následné zrýchľovanie je rizikom. V malej rýchlosti je pri dnešnej hustote premávky veľmi pravdepodobné, že po výjazde z pripájacieho jazdného pruhu obmedzíte ostatných členov premávky a spôsobíte kolíznu situáciu.

Prehnaná opatrnosť a najmä nerozhodnosť neskúsených vodičov je tu na príťaž. Ak sa však v pripájacom pruhu rozbehnete na podobnú rýchlosť, akou jazdia vozidlá v priebežnom pruhu, tak sa do neho zaradíte bez väčších problémov.

Na rýchlostnej ceste môže pripájací pruh chýbať

Rozostupy vozidiel, jazdiacich na diaľnici, sú dostatočne veľké na to, aby ste sa medzi ne zaradili, pokiaľ máte približne rovnakú rýchlosť.

Diaľnica musí spĺňať minimálne štandardy, pokiaľ hovoríme o jej šírke, polomere zákrut ale aj dĺžke pripájacích pruhov. Horšie je to na rýchlostných cestách, tie nemusia spĺňať také prísne normy ako diaľnice a v niektorých prípadoch pripájacie pruhy úplne chýbajú. Na týchto miestach však býva znížená rýchlosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.