SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

V pripájacom pruhu na diaľnici nejazdite pomaly

Bezdôvodne pomalá jazda v pripájacom pruhu diaľnice môže spôsobiť kolízne situácie.

IlustračnéIlustračné (Zdroj: Google earth)

Opatrnosť na cestách je dôležitým faktorom bezpečnosti. Aj tá však musí mať svoju mieru. Jazdiť napríklad zbytočne pomaly, môže byť pre ostatných účastníkov premávky výraznou hrozbou.

Zoberme si extrémny prípad. Presúvanie sa po diaľnici, prípadne rýchlostnej ceste rýchlosťou 40 km/h asi nikto súdny neoznačí za rozumné (pokiaľ si to nevyžiadajú vonkajšie okolnosti – kolóny atď.).

Takéto správanie by vytváralo množstvo nebezpečných situácií a štandardne sa s ním nestretávame. Výnimkou sú z času na čas autá, ktoré sa na diaľnicu pripájajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neskúsení vodiči často váhajú

Najmä menej skúsení vodiči nevyužijú dostatočne dlhý pripájací pruh na to, aby čo najviac prispôsobili rýchlosť ostatným vozidlám na diaľnici.

Zaradenie sa do priebežného jazdného pruhu diaľnice pri nízkej rýchlosti a až následné zrýchľovanie je rizikom. V malej rýchlosti je pri dnešnej hustote premávky veľmi pravdepodobné, že po výjazde z pripájacieho jazdného pruhu obmedzíte ostatných členov premávky a spôsobíte kolíznu situáciu.

Prehnaná opatrnosť a najmä nerozhodnosť neskúsených vodičov je tu na príťaž. Ak sa však v pripájacom pruhu rozbehnete na podobnú rýchlosť, akou jazdia vozidlá v priebežnom pruhu, tak sa do neho zaradíte bez väčších problémov.

Na rýchlostnej ceste môže pripájací pruh chýbať

Rozostupy vozidiel, jazdiacich na diaľnici, sú dostatočne veľké na to, aby ste sa medzi ne zaradili, pokiaľ máte približne rovnakú rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľnica musí spĺňať minimálne štandardy, pokiaľ hovoríme o jej šírke, polomere zákrut ale aj dĺžke pripájacích pruhov. Horšie je to na rýchlostných cestách, tie nemusia spĺňať také prísne normy ako diaľnice a v niektorých prípadoch pripájacie pruhy úplne chýbajú. Na týchto miestach však býva znížená rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 531
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 955
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 503
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 327
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 807
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 503
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 758
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


4 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


6 h
Kanadský hokejista Connor Bedard.

Do kanadskej juniorskej zostavy sa pred osemnástkou dostanú len výnimoční.


Nikola Baďová 10 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


13 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  4. Petronela Čellárová: Stále neverím
  5. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  6. Maťo Chudík: Ticho
  7. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  8. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 609
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 140
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 514
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 593
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 316
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 122
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 836
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 320
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu