SME
reklama

V pripájacom pruhu na diaľnici nejazdite pomaly

Bezdôvodne pomalá jazda v pripájacom pruhu diaľnice môže spôsobiť kolízne situácie.

IlustračnéIlustračné (Zdroj: Google earth)

Opatrnosť na cestách je dôležitým faktorom bezpečnosti. Aj tá však musí mať svoju mieru. Jazdiť napríklad zbytočne pomaly, môže byť pre ostatných účastníkov premávky výraznou hrozbou.

Zoberme si extrémny prípad. Presúvanie sa po diaľnici, prípadne rýchlostnej ceste rýchlosťou 40 km/h asi nikto súdny neoznačí za rozumné (pokiaľ si to nevyžiadajú vonkajšie okolnosti – kolóny atď.).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takéto správanie by vytváralo množstvo nebezpečných situácií a štandardne sa s ním nestretávame. Výnimkou sú z času na čas autá, ktoré sa na diaľnicu pripájajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neskúsení vodiči často váhajú

Najmä menej skúsení vodiči nevyužijú dostatočne dlhý pripájací pruh na to, aby čo najviac prispôsobili rýchlosť ostatným vozidlám na diaľnici.

Zaradenie sa do priebežného jazdného pruhu diaľnice pri nízkej rýchlosti a až následné zrýchľovanie je rizikom. V malej rýchlosti je pri dnešnej hustote premávky veľmi pravdepodobné, že po výjazde z pripájacieho jazdného pruhu obmedzíte ostatných členov premávky a spôsobíte kolíznu situáciu.

Prehnaná opatrnosť a najmä nerozhodnosť neskúsených vodičov je tu na príťaž. Ak sa však v pripájacom pruhu rozbehnete na podobnú rýchlosť, akou jazdia vozidlá v priebežnom pruhu, tak sa do neho zaradíte bez väčších problémov.

Na rýchlostnej ceste môže pripájací pruh chýbať

Rozostupy vozidiel, jazdiacich na diaľnici, sú dostatočne veľké na to, aby ste sa medzi ne zaradili, pokiaľ máte približne rovnakú rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Diaľnica musí spĺňať minimálne štandardy, pokiaľ hovoríme o jej šírke, polomere zákrut ale aj dĺžke pripájacích pruhov. Horšie je to na rýchlostných cestách, tie nemusia spĺňať také prísne normy ako diaľnice a v niektorých prípadoch pripájacie pruhy úplne chýbajú. Na týchto miestach však býva znížená rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 053
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 744
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 004
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 822
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 938
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 539
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  2. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  4. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  5. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  6. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  7. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  8. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 537
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 485
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 813
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 962
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 418
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu