SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Zaradili sme sa do kolóny veteránskej rely Peking - Paríž

Peking - Paríž nie je o žiadnej krasojazde. Zaprášené vozidlá minulosti predvádzajú svoje schopnosti naplno.

Slávneho podujatia sa zúčastnuje aj Slovenka Alžbetka Katuščáková.Slávneho podujatia sa zúčastnuje aj Slovenka Alžbetka Katuščáková. (Zdroj: Marián Bazala)

Prinášame pohľad nášho fotografa historických vozidiel, Mariána Bazalu, na stretnutie s účastníkmi rely Peking – Paríž prostredníctvom krátkeho textu a fotogalérie.

Viac ako sto účastníkov predviedlo svoje stroje, z ktorých niektoré sú aj storočné. V tomto prípade nejde o žiadnu predvádzaciu krasojazdu.

V meraných úsekoch si súťažiaci nič nedarovali zadarmo a mnohokrát ich jazda mohla skončiť nehodou. Vo fotogalérii nečakajte nablýskané stroje, ale zaprášené historické autá, majúce za sebou tisícky kilometrov. Klobúk dole pred výdržou áut a ich posádok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Z poznámok Mariána Bazalu

Vo štvrtok večer mi kamarát Tibor  Szabosi zavolal: “Marián,  zajtra prichádzajú na naše územie pretekári súťaže Peking - Paríž. Fotka  s pozadím Duklianskeho pamätníka, to by bola tá pravá kompozícia. Ideme?“

V prvom momente som nesúhlasil,.... no po 5 minútach bolo rozhodnuté. Ideme fotiť výnimočnú akciu, čo to je 920 km oproti 13 695 km, ktoré prejdú súťažiaci.

Piatok 7.30 hod Banská Bystrica, nakladám Tibora, 12. hod. Dukla a potom do 19. sme ich naháňali, predbiehali až do Košíc. V noci  už len  cesta do Nitry. Bolo fantastické aspoň na jeden deň sa zaradiť do pelotónu najväčších frajerov a dobrodruhov za volantom!!

Od 12. júna do 17. júla prejdú 13 695 km. Po cestách a necestách, z Pekingu cez Činu, Mongolsko, Rusko, Poľsko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Taliansko, Švajčiarsko až do cieľa v Paríži. V žltom aute so štartovým číslom 41 preteká aj Slovenka Alžbetka Katuščáková. Viac slov netreba!!! Tých 920 km stálo za to!!!

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 307
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 10 571
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 403
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 736
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 425
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 928
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 798
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 596
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


47m
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


3 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Jozef Javurek: Kurátor
  5. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  6. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 971
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 607
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 607
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 850
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 596
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 495
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 394
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 223
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu