Zaradili sme sa do kolóny veteránskej rely Peking - Paríž

Peking - Paríž nie je o žiadnej krasojazde. Zaprášené vozidlá minulosti predvádzajú svoje schopnosti naplno.

Slávneho podujatia sa zúčastnuje aj Slovenka Alžbetka Katuščáková.(Zdroj: Marián Bazala)

Prinášame pohľad nášho fotografa historických vozidiel, Mariána Bazalu, na stretnutie s účastníkmi rely Peking – Paríž prostredníctvom krátkeho textu a fotogalérie.

Viac ako sto účastníkov predviedlo svoje stroje, z ktorých niektoré sú aj storočné. V tomto prípade nejde o žiadnu predvádzaciu krasojazdu.

V meraných úsekoch si súťažiaci nič nedarovali zadarmo a mnohokrát ich jazda mohla skončiť nehodou. Vo fotogalérii nečakajte nablýskané stroje, ale zaprášené historické autá, majúce za sebou tisícky kilometrov. Klobúk dole pred výdržou áut a ich posádok.

Z poznámok Mariána Bazalu

Vo štvrtok večer mi kamarát Tibor  Szabosi zavolal: “Marián,  zajtra prichádzajú na naše územie pretekári súťaže Peking - Paríž. Fotka  s pozadím Duklianskeho pamätníka, to by bola tá pravá kompozícia. Ideme?“

V prvom momente som nesúhlasil,.... no po 5 minútach bolo rozhodnuté. Ideme fotiť výnimočnú akciu, čo to je 920 km oproti 13 695 km, ktoré prejdú súťažiaci.

Piatok 7.30 hod Banská Bystrica, nakladám Tibora, 12. hod. Dukla a potom do 19. sme ich naháňali, predbiehali až do Košíc. V noci  už len  cesta do Nitry. Bolo fantastické aspoň na jeden deň sa zaradiť do pelotónu najväčších frajerov a dobrodruhov za volantom!!

Od 12. júna do 17. júla prejdú 13 695 km. Po cestách a necestách, z Pekingu cez Činu, Mongolsko, Rusko, Poľsko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Taliansko, Švajčiarsko až do cieľa v Paríži. V žltom aute so štartovým číslom 41 preteká aj Slovenka Alžbetka Katuščáková. Viac slov netreba!!! Tých 920 km stálo za to!!!

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 8 200
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 643
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 542
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 846
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 2 476
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 818
  7. Splnený sen 1 208
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 130
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 036
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 961

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Babiš vyhrá, to je jasné. S kým však môže vládnuť?

V piatok a v sobotu sa v Česku konajú voľby do Poslaneckej snemovne.

SVET

Suverén Babiš a ponížený Okamura. Posledná debata bola šou

Superdebatu sprevádzali hlasné reakcie divákov.

KOŠICE KORZÁR

Rodička má po požiari v pôrodnej sále rozsiahle popáleniny

Polícia začala vyšetrovanie.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v okolí Ružomberka zastavia protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.