Land Rovery zdolajú terén aj bez šoféra. Základom je komunikácia

Pri vývoji autonómnych áut sa Jaguar Land Rover neobmedzuje len na spevnené cesty.

LONDÝN, BRATISLAVA. Kým ostatné autonómne autá prestanú fungovať na konci asfaltovej cesty, Jaguar Land Rover vás bude vedieť zaviezť až ku chate v lese. Vo videu totiž predstavuje, ako učí svoje autá jazdiť v teréne.

Land rover Discovery a Range Rover Sport vo videu využívajú senzory typické pre autonómne autá - kamery, ultrazvukové radary a Lidarové skenery. Rozdiel je však v softvéri - ten vie rozpoznať druh povrchu, po akom sa auto pohybuje, aj prekážky, ktoré na auto čakajú.

Automobilka tvrdí, že tieto technológie by mohli výrazne zlepšiť prejazdnosť auta terénom aj v prípade, že za volantom by sedel vodič - senzory, ktoré skenujú terén do vzdialenosti päť metrov pred sebou, vedia pripraviť elektroniku auta (ESP, trakčnú kontrolu, ABS, mapovanie plynu a prevodovky...) do konkrétnych podmienok, ktoré na auto čakajú.

Jaguar Land Rover zároveň pracuje na komunikačnom protokole, pomocou ktorého si autonómne autá budú vymieňať informácie - o polohe áut, o prekážkach či o trakcii povrchu. Takto môžu vznikať konvoje či vláčiky autonómnych áut, ktoré sa budú spoločne organizovať a zvýšia tak svoju šancu na úspešný príjazd do cieľa.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 437
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 771
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 657
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 601
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 316
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 224
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 842
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 537
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 528
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 336

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Umelá inteligencia

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Spoločnosti si je schopná zvoliť kohokoľvek.

Neprehliadnite tiež

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.