Týmto autám najviac ublíži zvýšený registračný poplatok

Od budúceho februára za ich prihlásenie zaplatíte o niekoľko tisíc eur viac.

Honda Civic Type R(Zdroj: Honda)

Od októbra 2012 má správny poplatok za prvé prihlásenie auta progresívnu výšku podľa výkonu motora. Aktuálne je v legislatívnom procese novela zákona o správnych poplatkoch, podľa ktorej má poplatok za prvé prihlásenie výkonných áut ešte ďalej zdražieť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kažimír chystá zmeny v autodani. Pozrite sa, komu poplatok klesne a komu stúpne

Poplatky sa zvyšujú pri troch najvyšších výkonnostných úrovniach nasledovne: 

 Do 31. 1. 2017Od 1. 2. 2017
275 až 310 koní2 047 eur2 711 eur
310 až 345 koní2 467 eur4 249 eur
Viac ako 345 koní2 997 eur6 308 eur

(Pozn. pri nižších výkonoch registračný poplatok mierne klesne.)

Ministerstvo financií, samozrejme, zvýšenie obhajuje tým, že ide o "zdanenie" luxusných produktov. V skutočnosti sa zdraženie až tak nedotkne superšportových áut ako Ferrari a Lamborghini - pri ktorých je niekoľkotisícový rozdiel ešte relatívne zanedbateľný - no môže sa ovplyvniť predaje "dostupných" športových áut.

V tejto dobe je totiž na trhu mimoriadne pestrá ponuka športiakov pre masy, od výkonných verzií bežných áut až po ľahké roadstery. Takéto autá si nekupujú milionári, ale lepšie zarábajúci nadšenci pre šoférovanie. Náhle zdraženie ich vysnívaného modelu o tritisíc eur čiže päť až desať percent môže ovplyvniť ich rozhodnutie o kúpe.

Práve pri týchto autách sa zdraženie najviac odrazí na ich cene.

1. Kategória Hot hatch (s týmto výkonom od cca 35 000 eur)

S kategóriou športových verzií hatchbackov sa v posledných rokoch roztrhlo vrece a ponúka ich prakticky každý výrobca. Máme ich radi preto, lebo kombinujú rýchlosť a šoférske potešenie s každodennou využiteľnosťou.

Vyšší registračný poplatok sa dotkne modelov ako Volkswagen Golf R, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type R, Audi RS3, Mercedes-AMG A45 či Ford Focus RS. Posledný menovaný je dokonca najlacnejším autom, ktoré spadá do najvyššej výkonnostnej kategórie registračného poplatku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Focus RS je víťazstvom techniky nad šoférom

Na druhej strane však treba povedať, že predaje týchto najvýkonnejších verzií tvoria iba niekoľko promile z celkových predajov modelu. Ich účel je najmä budovanie povedomia a zlepšovanie imidžu modelu (značky) v očiach zákazníkov.

2. Ford Mustang (43 990 eur)

Po 50 rokoch prišiel konečne Ford Mustang aj do Európy. Jeho sľub priniesť masám silný osemvalec mu však prekazí ministerstvo financií.

So základnou cenou 43 990 je Mustang GT široko-ďaleko najlacnejší osemvalec na trhu.

3. Radový šesťvalec BMW TwinPower Turbo (od 46 520 eur)

Benzínový radový šesťvalec s turbom (kedysi s dvomi) od BMW je jeden z našich obľúbených motorov. Výborne ťahá, dá sa s ním jazdiť aj celkom úsporne, má nádherný zvuk a skvele spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá jazda: BMW M2 sme vyskúšali v daždi na Hungaroringu

Zdraženie modelov s týmto šesťvalcom o dve- až tritisíc eur môže ovplyvniť niektorých zákazníkov natoľko, že si vyberú z ponuky štvorvalcov. A to by bola veľká škoda.

4. Subaru WRX STi (41 450 eur)

Japonsko bolo kedysi kráľom malých športových áut, dnes v ponuke ostáva Subaru WRX STI a starnúci Nissan 370Z. Prihlásenie oboch budúci rok výrazne zdražie.

5. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (cca 70 000 eur)

Alfa Romeo Giulia sa ani poriadne neudomácnila a už je ohrozená. S výkonom 510 koní sľuboval preplňovaný šesťvalec vychádzajúci z motora Ferrari veľa zábavy za málo peňazí.

Vyzerá to tak, že tých peňazí bude od februára o niečo viac.

6. Škoda Superb 2,0 TSI (36 340 eur)

Hoci nás v teste Škoda Superb s 280-koňovým benzínovým motorom neoslovila, vieme si predstaviť, že táto verzia by si svoju klientelu mohla nájsť. Otázne je, či zákazníkov motor 2,0 TSI presvedčí aj po zvýšení cien.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Škode Superb sa 280-koňový motor 2,0 TSI nehodí

Ktoré auto si teda kúpiť?

Ak navrhované zvýšenie poplatkov bude schválené, začne platiť od začiatku februára budúceho roku. To necháva motoristom dosť času na to, aby si kúpili svoje vysnívané auto za súčasných podmienok, pred výrazným zdražením.

No a na záver - autá s výkonom do 275 koní, naopak, zlacnejú. Nadšenci šoférovania by sa tak mohli rozhodnúť pre jedno z áut, ktoré uprednostňujú šoférsku zábavu a nízku hmotnosť pred vysokým výkonom - ako napríklad Mazda MX-5, dvojičky Toyota GT86 a Subaru BRZ či Ford Fiesta ST.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 251
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 233
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 158
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 144
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 890

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.