SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Týmto autám najviac ublíži zvýšený registračný poplatok

Od budúceho februára za ich prihlásenie zaplatíte o niekoľko tisíc eur viac.

Honda Civic Type RHonda Civic Type R (Zdroj: Honda)

Od októbra 2012 má správny poplatok za prvé prihlásenie auta progresívnu výšku podľa výkonu motora. Aktuálne je v legislatívnom procese novela zákona o správnych poplatkoch, podľa ktorej má poplatok za prvé prihlásenie výkonných áut ešte ďalej zdražieť.

Prečítajte si tiež: Kažimír chystá zmeny v autodani. Pozrite sa, komu poplatok klesne a komu stúpne Čítajte 

Poplatky sa zvyšujú pri troch najvyšších výkonnostných úrovniach nasledovne: 

 Do 31. 1. 2017Od 1. 2. 2017
275 až 310 koní2 047 eur2 711 eur
310 až 345 koní2 467 eur4 249 eur
Viac ako 345 koní2 997 eur6 308 eur

(Pozn. pri nižších výkonoch registračný poplatok mierne klesne.)

Ministerstvo financií, samozrejme, zvýšenie obhajuje tým, že ide o "zdanenie" luxusných produktov. V skutočnosti sa zdraženie až tak nedotkne superšportových áut ako Ferrari a Lamborghini - pri ktorých je niekoľkotisícový rozdiel ešte relatívne zanedbateľný - no môže sa ovplyvniť predaje "dostupných" športových áut.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V tejto dobe je totiž na trhu mimoriadne pestrá ponuka športiakov pre masy, od výkonných verzií bežných áut až po ľahké roadstery. Takéto autá si nekupujú milionári, ale lepšie zarábajúci nadšenci pre šoférovanie. Náhle zdraženie ich vysnívaného modelu o tritisíc eur čiže päť až desať percent môže ovplyvniť ich rozhodnutie o kúpe.

Práve pri týchto autách sa zdraženie najviac odrazí na ich cene.

1. Kategória Hot hatch (s týmto výkonom od cca 35 000 eur)

S kategóriou športových verzií hatchbackov sa v posledných rokoch roztrhlo vrece a ponúka ich prakticky každý výrobca. Máme ich radi preto, lebo kombinujú rýchlosť a šoférske potešenie s každodennou využiteľnosťou.

Vyšší registračný poplatok sa dotkne modelov ako Volkswagen Golf R, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type R, Audi RS3, Mercedes-AMG A45 či Ford Focus RS. Posledný menovaný je dokonca najlacnejším autom, ktoré spadá do najvyššej výkonnostnej kategórie registračného poplatku.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Focus RS je víťazstvom techniky nad šoférom Čítajte 

Na druhej strane však treba povedať, že predaje týchto najvýkonnejších verzií tvoria iba niekoľko promile z celkových predajov modelu. Ich účel je najmä budovanie povedomia a zlepšovanie imidžu modelu (značky) v očiach zákazníkov.

2. Ford Mustang (43 990 eur)

Po 50 rokoch prišiel konečne Ford Mustang aj do Európy. Jeho sľub priniesť masám silný osemvalec mu však prekazí ministerstvo financií.

So základnou cenou 43 990 je Mustang GT široko-ďaleko najlacnejší osemvalec na trhu.

3. Radový šesťvalec BMW TwinPower Turbo (od 46 520 eur)

Benzínový radový šesťvalec s turbom (kedysi s dvomi) od BMW je jeden z našich obľúbených motorov. Výborne ťahá, dá sa s ním jazdiť aj celkom úsporne, má nádherný zvuk a skvele spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prvá jazda: BMW M2 sme vyskúšali v daždi na Hungaroringu Čítajte 

Zdraženie modelov s týmto šesťvalcom o dve- až tritisíc eur môže ovplyvniť niektorých zákazníkov natoľko, že si vyberú z ponuky štvorvalcov. A to by bola veľká škoda.

4. Subaru WRX STi (41 450 eur)

Japonsko bolo kedysi kráľom malých športových áut, dnes v ponuke ostáva Subaru WRX STI a starnúci Nissan 370Z. Prihlásenie oboch budúci rok výrazne zdražie.

5. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (cca 70 000 eur)

Alfa Romeo Giulia sa ani poriadne neudomácnila a už je ohrozená. S výkonom 510 koní sľuboval preplňovaný šesťvalec vychádzajúci z motora Ferrari veľa zábavy za málo peňazí.

Vyzerá to tak, že tých peňazí bude od februára o niečo viac.

6. Škoda Superb 2,0 TSI (36 340 eur)

Hoci nás v teste Škoda Superb s 280-koňovým benzínovým motorom neoslovila, vieme si predstaviť, že táto verzia by si svoju klientelu mohla nájsť. Otázne je, či zákazníkov motor 2,0 TSI presvedčí aj po zvýšení cien.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: TEST: Škode Superb sa 280-koňový motor 2,0 TSI nehodí Čítajte 

Ktoré auto si teda kúpiť?

Ak navrhované zvýšenie poplatkov bude schválené, začne platiť od začiatku februára budúceho roku. To necháva motoristom dosť času na to, aby si kúpili svoje vysnívané auto za súčasných podmienok, pred výrazným zdražením.

No a na záver - autá s výkonom do 275 koní, naopak, zlacnejú. Nadšenci šoférovania by sa tak mohli rozhodnúť pre jedno z áut, ktoré uprednostňujú šoférsku zábavu a nízku hmotnosť pred vysokým výkonom - ako napríklad Mazda MX-5, dvojičky Toyota GT86 a Subaru BRZ či Ford Fiesta ST.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 182
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 18 739
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 838
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 369
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 657
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 872
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 802
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 720
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 448
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 936
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.