SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Týmto autám najviac ublíži zvýšený registračný poplatok

Od budúceho februára za ich prihlásenie zaplatíte o niekoľko tisíc eur viac.

Honda Civic Type RHonda Civic Type R (Zdroj: Honda)

Od októbra 2012 má správny poplatok za prvé prihlásenie auta progresívnu výšku podľa výkonu motora. Aktuálne je v legislatívnom procese novela zákona o správnych poplatkoch, podľa ktorej má poplatok za prvé prihlásenie výkonných áut ešte ďalej zdražieť.

Prečítajte si tiež: Kažimír chystá zmeny v autodani. Pozrite sa, komu poplatok klesne a komu stúpne Čítajte 

Poplatky sa zvyšujú pri troch najvyšších výkonnostných úrovniach nasledovne: 

 Do 31. 1. 2017Od 1. 2. 2017
275 až 310 koní2 047 eur2 711 eur
310 až 345 koní2 467 eur4 249 eur
Viac ako 345 koní2 997 eur6 308 eur

(Pozn. pri nižších výkonoch registračný poplatok mierne klesne.)

Ministerstvo financií, samozrejme, zvýšenie obhajuje tým, že ide o "zdanenie" luxusných produktov. V skutočnosti sa zdraženie až tak nedotkne superšportových áut ako Ferrari a Lamborghini - pri ktorých je niekoľkotisícový rozdiel ešte relatívne zanedbateľný - no môže sa ovplyvniť predaje "dostupných" športových áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V tejto dobe je totiž na trhu mimoriadne pestrá ponuka športiakov pre masy, od výkonných verzií bežných áut až po ľahké roadstery. Takéto autá si nekupujú milionári, ale lepšie zarábajúci nadšenci pre šoférovanie. Náhle zdraženie ich vysnívaného modelu o tritisíc eur čiže päť až desať percent môže ovplyvniť ich rozhodnutie o kúpe.

Práve pri týchto autách sa zdraženie najviac odrazí na ich cene.

1. Kategória Hot hatch (s týmto výkonom od cca 35 000 eur)

S kategóriou športových verzií hatchbackov sa v posledných rokoch roztrhlo vrece a ponúka ich prakticky každý výrobca. Máme ich radi preto, lebo kombinujú rýchlosť a šoférske potešenie s každodennou využiteľnosťou.

Vyšší registračný poplatok sa dotkne modelov ako Volkswagen Golf R, Seat Leon Cupra, Honda Civic Type R, Audi RS3, Mercedes-AMG A45 či Ford Focus RS. Posledný menovaný je dokonca najlacnejším autom, ktoré spadá do najvyššej výkonnostnej kategórie registračného poplatku.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Focus RS je víťazstvom techniky nad šoférom Čítajte 

Na druhej strane však treba povedať, že predaje týchto najvýkonnejších verzií tvoria iba niekoľko promile z celkových predajov modelu. Ich účel je najmä budovanie povedomia a zlepšovanie imidžu modelu (značky) v očiach zákazníkov.

2. Ford Mustang (43 990 eur)

Po 50 rokoch prišiel konečne Ford Mustang aj do Európy. Jeho sľub priniesť masám silný osemvalec mu však prekazí ministerstvo financií.

So základnou cenou 43 990 je Mustang GT široko-ďaleko najlacnejší osemvalec na trhu.

3. Radový šesťvalec BMW TwinPower Turbo (od 46 520 eur)

Benzínový radový šesťvalec s turbom (kedysi s dvomi) od BMW je jeden z našich obľúbených motorov. Výborne ťahá, dá sa s ním jazdiť aj celkom úsporne, má nádherný zvuk a skvele spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prvá jazda: BMW M2 sme vyskúšali v daždi na Hungaroringu Čítajte 

Zdraženie modelov s týmto šesťvalcom o dve- až tritisíc eur môže ovplyvniť niektorých zákazníkov natoľko, že si vyberú z ponuky štvorvalcov. A to by bola veľká škoda.

4. Subaru WRX STi (41 450 eur)

Japonsko bolo kedysi kráľom malých športových áut, dnes v ponuke ostáva Subaru WRX STI a starnúci Nissan 370Z. Prihlásenie oboch budúci rok výrazne zdražie.

5. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (cca 70 000 eur)

Alfa Romeo Giulia sa ani poriadne neudomácnila a už je ohrozená. S výkonom 510 koní sľuboval preplňovaný šesťvalec vychádzajúci z motora Ferrari veľa zábavy za málo peňazí.

Vyzerá to tak, že tých peňazí bude od februára o niečo viac.

6. Škoda Superb 2,0 TSI (36 340 eur)

Hoci nás v teste Škoda Superb s 280-koňovým benzínovým motorom neoslovila, vieme si predstaviť, že táto verzia by si svoju klientelu mohla nájsť. Otázne je, či zákazníkov motor 2,0 TSI presvedčí aj po zvýšení cien.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: TEST: Škode Superb sa 280-koňový motor 2,0 TSI nehodí Čítajte 

Ktoré auto si teda kúpiť?

Ak navrhované zvýšenie poplatkov bude schválené, začne platiť od začiatku februára budúceho roku. To necháva motoristom dosť času na to, aby si kúpili svoje vysnívané auto za súčasných podmienok, pred výrazným zdražením.

No a na záver - autá s výkonom do 275 koní, naopak, zlacnejú. Nadšenci šoférovania by sa tak mohli rozhodnúť pre jedno z áut, ktoré uprednostňujú šoférsku zábavu a nízku hmotnosť pred vysokým výkonom - ako napríklad Mazda MX-5, dvojičky Toyota GT86 a Subaru BRZ či Ford Fiesta ST.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 30 752
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 026
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 677
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 8 407
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 293
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 860
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 298
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 480
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Alec Baldwin

FBI vie, ako kameramanka zomrela, pre SME o tom hovorí Petr Jákl.


3 h
Kollár, Holý a Krajniak predstavujú cenovú mapu nájomných bytov

Sme rodina predstavila cenové mapy.


19 h
Peter Schutz.

Generácia postmečiarovskej obnovy bola o tri poschodia dospelejšia a kvalitnejšia.


24 h
Ukrajinský vojak.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 15 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Celé zle, či?
  2. Kristína Jakubičková: Zmena klímy spustoší životné prostredie, v spoločnosti dielo skazy završujú osoby s črtami sociopatie či psychopatie
  3. Štefan Vidlár: Krém de la Krym
  4. Norbert Kaník: Heger má poslednú šancu!
  5. Ján Škerko: Z Kuiperovho pásu slovenskej politiky sa vynára nová strana a začína pôsobiť svojou gravitáciou
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Ďalší Miloslavov?
  7. Sabina Rehušová: Nájdu lídri Kosova a Srbska v Bruseli spoločnú reč?
  8. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 953
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 177
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 347
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 992
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 827
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 701
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 621
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 508
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu