Takto pracujú autonómne roboty Fordu pri výrobe áut

Robot nemá nahradiť človeka, má mu pomôcť s náročnými procesmi výroby.

(Zdroj: Ford)

Namontovať tlmiče pri výrobe novej Fiesty vyžaduje silu, maximálnu presnosť a obratnosť. Podľa Fordu ide o jednu z najnáročnejších prác pri montovaní auta.

Aj preto prišla americká automobilka s novými spolupracujúcimi robotmi, označovanými aj skratkou co-bots (collaborative robots). Už z názvu je jasné, že nové roboty spolupracujú s robotníkmi. Poskytnú im potrebnú silu a obratnosť, popritom sú autonómne.

Roboty využívajú hi-tech senzory a sústredia sa najmä na to, aby si všimli napríklad ruku, alebo aj ľudský prst, ktorý im teoreticky môže zavadzať pri práci a prispeli tak k bezpečnosti pri práci.

Ford skúša roboty vo svojom závode v nemeckom meste Cologne a na základe spätnej väzby od tisíc zamestnancov hľadal najlepšie využitie pre nové roboty.

Pomocník s výškou 1 meter nemá za úlohu nahradiť ľudí, ale má im pomôcť s náročným procesom výroby. Co-bot zdvihne ťažký tlmič na správnu pozíciu. Po kontrole správnosti zamestnanec stlačí tlačidlo a robot dokončí inštaláciu.

Ford teraz hľadá ďalšie možnosti využitia týchto pomocníkov pri výrobe. Ich schopnosti pracovať presne a jemne ukazuje vo videu, kde robot dokáže pripraviť kávu z automatu.

Ako hovorí tlačová správa Fordu, co-boti sa dajú naprogramovať na rôzne činnosti od potrasenia rukou až po náročné výrobné procesy.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 208
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 467
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 240
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 195
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 083
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 115
  7. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 070
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 991
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 488
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 369

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Slovensko má potenciál byť jednou z najlepších krajín sveta. Čo sme pre to urobili, aby sa ňou stalo?

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.