SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Austrálskym úradom sa nepáči driftovací mód Focusu RS

Podľa ich vyjadrenia sú podobné funkcie na bežných cestách nepotrebné. V minulosti sa im podarilo zakázať funkciu line-lock.

(Zdroj: Ford)

Zákonodarcovia v Austrálii, úrady a tamojšie národné médiá ostali po uvedení nového Fordu Focus RS na austrálsky trh  pohoršení. 'Bezpečnostní experti' označili funkciu Drift Mode, umožňujúcu jazdiť vozidlu v zákrute bokom, za nebezpečnú a úplne zbytočnú pre vozidlo určené do bežnej premávky.

Tvrdia, že nič nezabráni majiteľom nového Fordu Focus RS jazdiť zákrutu šmykom a predvádzať dokonalý "štvorkolesový" drift v bežnej premávke.

Prečítajte si tiež: Na tomto aute zvládne jazdu dverami napred aj mama Čítajte 

Všetky iniciatívy vedú k tomu, že tzv. austrálska rada pre peších (Pedestrian Council of Australia) nalieha na automobilku Ford, aby Drift Mode vo vozidlách určených pre Austráliu celkom zakázala.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zástupcovia automobilky však nátlaku nechcú podľahnúť. Argumentujú faktom, že po zapnutí driftovacieho módu je šofér upozornený o určení drift módu výhradne len na pretekársku trať.

Obhajcovia driftovacieho módu na oplátku tvrdia, že jazda šmykom je vo Forde Focus RS oveľa bezpečnejšia ako v autách s rovnakým výkonom a bez podobnej funkcie: "...tak jednoduchá, že to zvládne aj vaša mamička."

Dopĺňajú fakt, že väčšina športových vozidiel má možnosť celkom deaktivovať trakčnú kontrolu i stabilizačný program, čo autám so zadným pohonom umožní driftovať ešte jednoduchšie ako to dokáže Ford Focus RS s pohonom oboch náprav i funkciou Drift Mode.

Súvisiace zákony sú však v Austrálii tak prísne, že Ford bol už v minulosti nútený vypustiť funkciu line-lock, ktorá mala novému Fordu Mustang umožniť efektné pretáčanie kolies na mieste - tzv. burnout.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  1. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  2. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Behind every successful business lies a set of skilled people
  6. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  7. Ako sa mení dynamika firiem?
  8. Hudbou proti holorubom.
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 933
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 466
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 322
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 717
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 584
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 778
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 306
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 246
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 627
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 367
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Odvolávať Mikulca navrhol Smer.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Moniku Jankovskú viackrát hospitalizovali.


a 1 ďalší 9 h
Peter Tkačenko

Mikulec nemá odísť kvôli Ficovi, ale pre neschopnosť.


17 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


12 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún