Zákonodarcovia v Austrálii, úrady a tamojšie národné médiá ostali po uvedení nového Fordu Focus RS na austrálsky trh pohoršení. 'Bezpečnostní experti' označili funkciu Drift Mode, umožňujúcu jazdiť vozidlu v zákrute bokom, za nebezpečnú a úplne zbytočnú pre vozidlo určené do bežnej premávky.
Tvrdia, že nič nezabráni majiteľom nového Fordu Focus RS jazdiť zákrutu šmykom a predvádzať dokonalý "štvorkolesový" drift v bežnej premávke.

Všetky iniciatívy vedú k tomu, že tzv. austrálska rada pre peších (Pedestrian Council of Australia) nalieha na automobilku Ford, aby Drift Mode vo vozidlách určených pre Austráliu celkom zakázala.
Zástupcovia automobilky však nátlaku nechcú podľahnúť. Argumentujú faktom, že po zapnutí driftovacieho módu je šofér upozornený o určení drift módu výhradne len na pretekársku trať.
Obhajcovia driftovacieho módu na oplátku tvrdia, že jazda šmykom je vo Forde Focus RS oveľa bezpečnejšia ako v autách s rovnakým výkonom a bez podobnej funkcie: "...tak jednoduchá, že to zvládne aj vaša mamička."
Dopĺňajú fakt, že väčšina športových vozidiel má možnosť celkom deaktivovať trakčnú kontrolu i stabilizačný program, čo autám so zadným pohonom umožní driftovať ešte jednoduchšie ako to dokáže Ford Focus RS s pohonom oboch náprav i funkciou Drift Mode.
Súvisiace zákony sú však v Austrálii tak prísne, že Ford bol už v minulosti nútený vypustiť funkciu line-lock, ktorá mala novému Fordu Mustang umožniť efektné pretáčanie kolies na mieste - tzv. burnout.