Nízky dojazd elektromobilov kompenzujú automobilky osadením tzv. extenderov dojazdu. Riešenie spočíva v integrácii veľmi malého spaľovacieho motora do elektromobilu, ktorého primárnym cieľom je predĺžiť dojazd vozidla v prípade, že batériám dôjde „šťava“.
Spaľovací motor pre predĺženie dojazdu je väčšinou jedno alebo dvojvalcový agregát s objemom do 1.000 cm3. BMW vo svojom modeli i3 využíva 0,65-litrový motor s dvoma valcami a napr. Audi plánuje využiť malý wankelov motor. V oboch prípadoch je však k motoru potrebné pripojiť generátor elektrickej energie (veľmi podobný elektromotoru), pretože spaľovací motor - extender zväčša nepoháňa kolesá elektromobilu priamo. Dobíja batérie a tie poskytujú ďalej energiu elektromotorom.
Francúzska automobilka Peugeot v tomto období investuje do testovania nového prototypu spaľovacieho motora izraelskej spoločnosti Aquarius. Ide o jednovalcový motor bez ventilov: spaľovací motor a generátor elektrickej energie v jednom. Piest sa pohybuje tam a nazad vo vnútri valca a svojim pohybom generuje elektrickú energiu prostredníctvom elektromagnetických cievok.

Izraelská spoločnosť tvrdí, že ich motor je dvakrát efektívnejší ako klasický spaľovací motor s vnútorným spaľovaním. Toto tvrdenie na základe simulácií potvrdila aj nemecká strojárenská firma FEV.
Jednou z najväčších výhod izraelského motora má byť jeho nízka cena, ktorú zabezpečuje jednoduchá konštrukcia.
Vo výsledku by tak elektromobil nemusel disponovať obrovskými batériami, využiteľnými len pri jazde mimo mesto. Ich úlohu by prebral oveľa ľahší a lacnejší extender, ktorý zabezpečí dojazd na dlhé vzdialenosti medzi mestami, kde je možné batérie vozidla opäť nabiť.