Malý britský elektromobil zo 70-tych rokov pokoril rýchlostný rekord

Po úprave má výkon takmer 600 kW a krútiaci moment 1627 Nm.

(Zdroj: Matt Woods)

Malý britský elektromobil zo sedemdesiatych rokov minulého storočia pokoril rekord v šprinte na štvrť míle v kategórii elektrických vozidiel s povolením jazdiť aj v bežnej premávke.

Toto dosiahol až vďaka prestavbe, ktorú uskutočnil Jonny Smith, motoristický novinár a úpravca áut. Enfield 8000 je dnes už v podstate zabudnutý mestský elektromobil, postavený v čase ropnej krízy.

Medzi rokmi 1973 a 1977 bolo postavených dokopy 120 týchto dvojmiestnych vozidiel. Energiu čerpali z olovených batérií a maximálny výkon 6 kW umožňoval dosiahnuť rýchlosť 77 km/h. Na jedno nabitie dokázalo auto prejsť 64 km.

Prekoná aj Lamborghini a Porsche

Po úprave sa parametre auta až nebezpečne zmenili. Výkon 596 kW a krútiaci moment 1627 Nm robia z malého auta ťažko ovládateľnú strelu.

Za šesť sekúnd prekoná rýchlosť 180 km/h a v tomto sa mu nemôže rovnať napríklad Lamborghini Aventador, McLaren 650S, či Porsche 911 Turbo S.

Jonny Smith vďaka týmto parametrom prekonal doterajší rýchlostný rekord v šprinte na štvrť míle s novým časom 9,86 s (doterajší rekord 10,25).

Príliš krátke na vysokú rýchlosť

Auto s dĺžkou 2,8 m bolo pôvodne skonštruované pre jazdu do 80 km/h a mnoho pretekárov tvrdilo Jonnymu, že tak malé auto nemôže ísť bezpečne tak vysokou rýchlosťou.

Motoristický novinár to však vyriešil po svojom, odpojil tachometer a viac sa spoliehal na pocit z jazdy. „Rýchlo zabudnete na to, aké je to malé (auto), keď naskočí zelená“, nechal sa počuť Jonny.

Malý Enfield 8000 bol popritom ešte pred štyrmi rokmi zatopený a zrelý na odpis. Jonny Smith ho musel najskôr zrenovovať, až potom ho vybavil technikou hodnou 21. storočia.

Teraz má malý elektromobil Li-ion batérie a dva elektromotory, poháňajúce kolesá zadnej nápravy. Jonny môže s autom pritom ďalej legálne brázdiť britské cesty.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 637
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 785
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 767
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 651
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 847
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 761
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 304
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 256
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 196
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 803

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.