SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Zrazili Sagana, či Hoogerlanda. Šoférovať sprievodné vozidlo nie je ľahké

Šoférovať sprievodné auto vyžaduje množstvo skúseností.

IlustračnéIlustračné (Zdroj: archív-TASR)

Posledné roky poznačili v cyklistike mnohé incidenty, v ktorých figurovalo sprievodné auto, či motorka. Platí to aj pre Tour de France.

Sprievodné vozidlá na cyklistických pretekoch musia dodržiavať množstvo pravidiel. Veď v kolóne sa nachádzajú zástupcovia televízie, rádia, novín, ďalej rozhodcovia, policajti a v neposlednom rade servisné a tímové vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem toho nesmieme zabudnúť na cyklistov, v prípade Tour de France ich je takmer dvesto. Vozidlá sú v kolóne radené podľa niekoľkých kritérií, zohľadňujúcu ich dôležitosť pre preteky, počet pasažierov a faktorom je aj samotné vybavenie vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Osobitnou kapitolou sú tímové vozidlá, vybavené náhradnými bicyklami, kolesami, jedlom a nápojmi. Zoradené sú podľa poradia určeného na štarte. Prvé tímové vozidlo v kolóne patrí k tímu jazdca v žltom tričku vedúceho pretekára.

Kolóny tímových áut sú dve. Druhá skupina vozidiel musí byť vzdialená od prvej minimálne 200 m. Každé z tímových vozidiel je vybavené vysielačkou. Prostredníctvom nej si napríklad musia vypýtať povolenie na predbehnutie auta organizátora.

Načítavam video...

V kolóne sa nachádza množstvo rôznych značiek. Najväčšie zastúpenie má tradičný dodávateľ áut pre Tour, Škoda. V kolóne možno tento rok nájsť približne 250 vozidiel z dielne českej automobilky.

Zviditeľniť sa chcú aj iní výrobcovia. Napríklad Ford dodáva vozidlá pre tím Sky a v rámci reklamy okrem praktických modelov ako Edge, S-Max, Kuga, Mondeo a Transit nasadil aj svoju ikonu - Ford Mustang.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prvá Jazda: Ford Mustang prináša “Ameriku“ do Európy Čítajte 

Za volant auta, prípadne na motorku si musí na podobnom podujatí sadnúť výlučne skúsený šofér. Pod pojmom skúsený sa nemyslí vodič s najazdenými miliónmi kilometrov ani známy pretekár z rely.

Na sedadlo vodiča často sadajú bývalí cyklisti. Ich skúsenosti z jazdy v pelotóne im umožnia predvídať jeho správanie. Vedia, kde si môžu dovoliť predbiehať, a kde nie. Jazdiť väčšinu času rýchlosťou 40-50km/h by bola za iných podmienok nuda. Navyše, keď etapa trvá aj päť - šesť hodín, musí to byť náročné aj na koncentráciu.

Napriek prísnym kritériám na vodičov sa z času na čas pritrafia aj nepríjemné nehody. V roku 2011 na to škaredo doplatil Johnny Hoogerland a spolu s ním aj Juan Antonio Flecha. Auto francúzskej televízie, ktoré sa náhle snažilo vyhnúť stromu zasahujúcemu do cesty, vošlo cyklistom do dráhy.

SkryťVypnúť reklamu

Fletcha skončil na zemi a Hoogerland mimo cesty v ostnatom drôte. Napriek nepríjemnému zraneniu pokračoval ďalej. Hoogerland v čase nehody jazdiaci v úniku nakoniec prišiel do cieľa so 17 minútovou stratou. Početné poranenia na nohách si vyžiadali 33 stehov.

Načítavam video...

Stretu s vozidlom sa nevyhol ani Peter Sagan. Po kolízii s motorkou skončil na zemi v 8. etape minuloročnej Vuelty. Nakoniec síce došiel do cieľa, ale pre zranenie z pretekov odstúpil. Organizátori mu na odchod ešte “pribalili“ pokutu 300 frankov za neprístojné správanie.

Načítavam video...

Zdroj: dummies.com; welovecycling.com; wikipedia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  2. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  3. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  4. Changes to the System of Remedies
  5. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  6. Nová éra stavieb začína teraz
  7. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 199
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 558
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 5 931
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo 3 623
  5. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 3 566
  6. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 3 383
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 037
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 402
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Luster podobný lampiónu...
  2. Michala Guľasová: Andrea Rimová – 29. február - knižná recenzia
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka
  4. INESS: O platoch zdravotníkov nemajú rozhodovať ministri
  5. Internátny život UK: Decembrový internát: 10 tipov na dlhé zimné večery
  6. Štefan Vidlár: Alea iacta est
  7. Rudolfa Vallová: Keď odchádzajú talentovaní mladí ľudia...
  8. Peter Maroncik: Ekomarxistickí odborníci
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 222 789
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 293
  3. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 6 091
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 408
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 977
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 2 973
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 651
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 1 975
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu