Zrazili Sagana, či Hoogerlanda. Šoférovať sprievodné vozidlo nie je ľahké

Šoférovať sprievodné auto vyžaduje množstvo skúseností.

Ilustračné(Zdroj: archív-TASR)

Posledné roky poznačili v cyklistike mnohé incidenty, v ktorých figurovalo sprievodné auto, či motorka. Platí to aj pre Tour de France.

Sprievodné vozidlá na cyklistických pretekoch musia dodržiavať množstvo pravidiel. Veď v kolóne sa nachádzajú zástupcovia televízie, rádia, novín, ďalej rozhodcovia, policajti a v neposlednom rade servisné a tímové vozidlá.

Okrem toho nesmieme zabudnúť na cyklistov, v prípade Tour de France ich je takmer dvesto. Vozidlá sú v kolóne radené podľa niekoľkých kritérií, zohľadňujúcu ich dôležitosť pre preteky, počet pasažierov a faktorom je aj samotné vybavenie vozidla.

Článok pokračuje pod video reklamou

Osobitnou kapitolou sú tímové vozidlá, vybavené náhradnými bicyklami, kolesami, jedlom a nápojmi. Zoradené sú podľa poradia určeného na štarte. Prvé tímové vozidlo v kolóne patrí k tímu jazdca v žltom tričku vedúceho pretekára.

Kolóny tímových áut sú dve. Druhá skupina vozidiel musí byť vzdialená od prvej minimálne 200 m. Každé z tímových vozidiel je vybavené vysielačkou. Prostredníctvom nej si napríklad musia vypýtať povolenie na predbehnutie auta organizátora.

V kolóne sa nachádza množstvo rôznych značiek. Najväčšie zastúpenie má tradičný dodávateľ áut pre Tour, Škoda. V kolóne možno tento rok nájsť približne 250 vozidiel z dielne českej automobilky.

Zviditeľniť sa chcú aj iní výrobcovia. Napríklad Ford dodáva vozidlá pre tím Sky a v rámci reklamy okrem praktických modelov ako Edge, S-Max, Kuga, Mondeo a Transit nasadil aj svoju ikonu - Ford Mustang.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá Jazda: Ford Mustang prináša “Ameriku“ do Európy

Za volant auta, prípadne na motorku si musí na podobnom podujatí sadnúť výlučne skúsený šofér. Pod pojmom skúsený sa nemyslí vodič s najazdenými miliónmi kilometrov ani známy pretekár z rely.

Na sedadlo vodiča často sadajú bývalí cyklisti. Ich skúsenosti z jazdy v pelotóne im umožnia predvídať jeho správanie. Vedia, kde si môžu dovoliť predbiehať, a kde nie. Jazdiť väčšinu času rýchlosťou 40-50km/h by bola za iných podmienok nuda. Navyše, keď etapa trvá aj päť - šesť hodín, musí to byť náročné aj na koncentráciu.

Napriek prísnym kritériám na vodičov sa z času na čas pritrafia aj nepríjemné nehody. V roku 2011 na to škaredo doplatil Johnny Hoogerland a spolu s ním aj Juan Antonio Flecha. Auto francúzskej televízie, ktoré sa náhle snažilo vyhnúť stromu zasahujúcemu do cesty, vošlo cyklistom do dráhy.

Fletcha skončil na zemi a Hoogerland mimo cesty v ostnatom drôte. Napriek nepríjemnému zraneniu pokračoval ďalej. Hoogerland v čase nehody jazdiaci v úniku nakoniec prišiel do cieľa so 17 minútovou stratou. Početné poranenia na nohách si vyžiadali 33 stehov.

Stretu s vozidlom sa nevyhol ani Peter Sagan. Po kolízii s motorkou skončil na zemi v 8. etape minuloročnej Vuelty. Nakoniec síce došiel do cieľa, ale pre zranenie z pretekov odstúpil. Organizátori mu na odchod ešte “pribalili“ pokutu 300 frankov za neprístojné správanie.

Zdroj: dummies.com; welovecycling.com; wikipedia

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Naše finančné družstvo - príbeh Mojmíra Begána
  2. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  3. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  6. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  7. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  8. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  9. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  10. HubHub spája sily s Neulogy
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 568
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 14 261
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 844
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 7 066
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 224
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 623
  7. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 539
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 533
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 101
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 763

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Sardínsky šéfkuchár o Slovákoch: Netušia, čo si objednali

Ľudia sa tu medzi sebou nerozprávajú a nepremýšľajú, čo stihnú zjesť, hovorí Talian Andrea Ena.

KOMENTÁRE

Ficov recept na pokoj v dome

Ktosi by mohol premiérovi poslať faktúru za prácu, ktorú jedným svojim vystúpením vyhodil do luftu.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.