Zrazili Sagana, či Hoogerlanda. Šoférovať sprievodné vozidlo nie je ľahké

Šoférovať sprievodné auto vyžaduje množstvo skúseností.

Ilustračné(Zdroj: archív-TASR)

Posledné roky poznačili v cyklistike mnohé incidenty, v ktorých figurovalo sprievodné auto, či motorka. Platí to aj pre Tour de France.

Sprievodné vozidlá na cyklistických pretekoch musia dodržiavať množstvo pravidiel. Veď v kolóne sa nachádzajú zástupcovia televízie, rádia, novín, ďalej rozhodcovia, policajti a v neposlednom rade servisné a tímové vozidlá.

Okrem toho nesmieme zabudnúť na cyklistov, v prípade Tour de France ich je takmer dvesto. Vozidlá sú v kolóne radené podľa niekoľkých kritérií, zohľadňujúcu ich dôležitosť pre preteky, počet pasažierov a faktorom je aj samotné vybavenie vozidla.

Osobitnou kapitolou sú tímové vozidlá, vybavené náhradnými bicyklami, kolesami, jedlom a nápojmi. Zoradené sú podľa poradia určeného na štarte. Prvé tímové vozidlo v kolóne patrí k tímu jazdca v žltom tričku vedúceho pretekára.

Kolóny tímových áut sú dve. Druhá skupina vozidiel musí byť vzdialená od prvej minimálne 200 m. Každé z tímových vozidiel je vybavené vysielačkou. Prostredníctvom nej si napríklad musia vypýtať povolenie na predbehnutie auta organizátora.

V kolóne sa nachádza množstvo rôznych značiek. Najväčšie zastúpenie má tradičný dodávateľ áut pre Tour, Škoda. V kolóne možno tento rok nájsť približne 250 vozidiel z dielne českej automobilky.

Zviditeľniť sa chcú aj iní výrobcovia. Napríklad Ford dodáva vozidlá pre tím Sky a v rámci reklamy okrem praktických modelov ako Edge, S-Max, Kuga, Mondeo a Transit nasadil aj svoju ikonu - Ford Mustang.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá Jazda: Ford Mustang prináša “Ameriku“ do Európy

Za volant auta, prípadne na motorku si musí na podobnom podujatí sadnúť výlučne skúsený šofér. Pod pojmom skúsený sa nemyslí vodič s najazdenými miliónmi kilometrov ani známy pretekár z rely.

Na sedadlo vodiča často sadajú bývalí cyklisti. Ich skúsenosti z jazdy v pelotóne im umožnia predvídať jeho správanie. Vedia, kde si môžu dovoliť predbiehať, a kde nie. Jazdiť väčšinu času rýchlosťou 40-50km/h by bola za iných podmienok nuda. Navyše, keď etapa trvá aj päť - šesť hodín, musí to byť náročné aj na koncentráciu.

Napriek prísnym kritériám na vodičov sa z času na čas pritrafia aj nepríjemné nehody. V roku 2011 na to škaredo doplatil Johnny Hoogerland a spolu s ním aj Juan Antonio Flecha. Auto francúzskej televízie, ktoré sa náhle snažilo vyhnúť stromu zasahujúcemu do cesty, vošlo cyklistom do dráhy.

Fletcha skončil na zemi a Hoogerland mimo cesty v ostnatom drôte. Napriek nepríjemnému zraneniu pokračoval ďalej. Hoogerland v čase nehody jazdiaci v úniku nakoniec prišiel do cieľa so 17 minútovou stratou. Početné poranenia na nohách si vyžiadali 33 stehov.

Stretu s vozidlom sa nevyhol ani Peter Sagan. Po kolízii s motorkou skončil na zemi v 8. etape minuloročnej Vuelty. Nakoniec síce došiel do cieľa, ale pre zranenie z pretekov odstúpil. Organizátori mu na odchod ešte “pribalili“ pokutu 300 frankov za neprístojné správanie.

Zdroj: dummies.com; welovecycling.com; wikipedia

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  2. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  4. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  6. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  10. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  1. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  2. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  3. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  4. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  5. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  6. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  8. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  9. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  10. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 12 139
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 686
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 3 838
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 709
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 430
  6. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 3 411
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 204
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 040
  9. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 973
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 2 005

Téma: Cyklistika


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Cyklistika  na sport.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Peter Sagan

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Horiaci obklad z londýnskej budovy sa používa aj na Slovensku

Francúzsky výrobca v pondelok oznámil, že obklad, ktorý pravdepodobne významne prispel k tragickému požiaru v Londýne, prestal vyrábať.

DOMOV

Politika a futbal sú dve rozdielne veci, Ficov list nič nezmení

Premiér píše, že mu záleží na názoroch mladých, študentov nevypočul

SVET

Odpoveď Ficovi: Nie ste v tom sami, Nemci podrazili aj Čechov

Dúfame, že UEFA konečne prijme nové pravidlá.

ŠPORT

Peťo potrebuje len pohodu, formu má, vraví Juraj Sagan

Juraj sa prvýkrát predstaví na Tour.

Neprehliadnite tiež

BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča

Novinka má kvalitnejší interiér aj verziu M.

Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Ťažký elektromobil dosiahol limit v sedemdesiatke.

Poznáme najlepšie motory roka 2017

Najvyššie ocenenie pripadlo už druhýkrát motoru z Ferrari, získal v ankete dokopy už sedem cien.

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.