Zrazili Sagana, či Hoogerlanda. Šoférovať sprievodné vozidlo nie je ľahké

Šoférovať sprievodné auto vyžaduje množstvo skúseností.

Ilustračné(Zdroj: archív-TASR)

Posledné roky poznačili v cyklistike mnohé incidenty, v ktorých figurovalo sprievodné auto, či motorka. Platí to aj pre Tour de France.

Sprievodné vozidlá na cyklistických pretekoch musia dodržiavať množstvo pravidiel. Veď v kolóne sa nachádzajú zástupcovia televízie, rádia, novín, ďalej rozhodcovia, policajti a v neposlednom rade servisné a tímové vozidlá.

Okrem toho nesmieme zabudnúť na cyklistov, v prípade Tour de France ich je takmer dvesto. Vozidlá sú v kolóne radené podľa niekoľkých kritérií, zohľadňujúcu ich dôležitosť pre preteky, počet pasažierov a faktorom je aj samotné vybavenie vozidla.

Osobitnou kapitolou sú tímové vozidlá, vybavené náhradnými bicyklami, kolesami, jedlom a nápojmi. Zoradené sú podľa poradia určeného na štarte. Prvé tímové vozidlo v kolóne patrí k tímu jazdca v žltom tričku vedúceho pretekára.

Kolóny tímových áut sú dve. Druhá skupina vozidiel musí byť vzdialená od prvej minimálne 200 m. Každé z tímových vozidiel je vybavené vysielačkou. Prostredníctvom nej si napríklad musia vypýtať povolenie na predbehnutie auta organizátora.

V kolóne sa nachádza množstvo rôznych značiek. Najväčšie zastúpenie má tradičný dodávateľ áut pre Tour, Škoda. V kolóne možno tento rok nájsť približne 250 vozidiel z dielne českej automobilky.

Zviditeľniť sa chcú aj iní výrobcovia. Napríklad Ford dodáva vozidlá pre tím Sky a v rámci reklamy okrem praktických modelov ako Edge, S-Max, Kuga, Mondeo a Transit nasadil aj svoju ikonu - Ford Mustang.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá Jazda: Ford Mustang prináša “Ameriku“ do Európy

Za volant auta, prípadne na motorku si musí na podobnom podujatí sadnúť výlučne skúsený šofér. Pod pojmom skúsený sa nemyslí vodič s najazdenými miliónmi kilometrov ani známy pretekár z rely.

Na sedadlo vodiča často sadajú bývalí cyklisti. Ich skúsenosti z jazdy v pelotóne im umožnia predvídať jeho správanie. Vedia, kde si môžu dovoliť predbiehať, a kde nie. Jazdiť väčšinu času rýchlosťou 40-50km/h by bola za iných podmienok nuda. Navyše, keď etapa trvá aj päť - šesť hodín, musí to byť náročné aj na koncentráciu.

Napriek prísnym kritériám na vodičov sa z času na čas pritrafia aj nepríjemné nehody. V roku 2011 na to škaredo doplatil Johnny Hoogerland a spolu s ním aj Juan Antonio Flecha. Auto francúzskej televízie, ktoré sa náhle snažilo vyhnúť stromu zasahujúcemu do cesty, vošlo cyklistom do dráhy.

Fletcha skončil na zemi a Hoogerland mimo cesty v ostnatom drôte. Napriek nepríjemnému zraneniu pokračoval ďalej. Hoogerland v čase nehody jazdiaci v úniku nakoniec prišiel do cieľa so 17 minútovou stratou. Početné poranenia na nohách si vyžiadali 33 stehov.

Stretu s vozidlom sa nevyhol ani Peter Sagan. Po kolízii s motorkou skončil na zemi v 8. etape minuloročnej Vuelty. Nakoniec síce došiel do cieľa, ale pre zranenie z pretekov odstúpil. Organizátori mu na odchod ešte “pribalili“ pokutu 300 frankov za neprístojné správanie.

Zdroj: dummies.com; welovecycling.com; wikipedia

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 876
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 640
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 557
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 136
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 818
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 641
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 512
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 310
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 433

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan nasadil v závere skvelý šprint a dosiahol prvé víťazstvo v roku

Slovák vyhral druhú klasiku sezóny. Na Kuurne - Brusel - Kuurne uspel v šprinte päťčlenného úniku.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

KOMENTÁRE

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov.

EKONOMIKA

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér kritizoval šetriace opatrenia v štátnej poisťovni.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop