Zrazili Sagana, či Hoogerlanda. Šoférovať sprievodné vozidlo nie je ľahké

Šoférovať sprievodné auto vyžaduje množstvo skúseností.

Ilustračné(Zdroj: archív-TASR)

Posledné roky poznačili v cyklistike mnohé incidenty, v ktorých figurovalo sprievodné auto, či motorka. Platí to aj pre Tour de France.

Sprievodné vozidlá na cyklistických pretekoch musia dodržiavať množstvo pravidiel. Veď v kolóne sa nachádzajú zástupcovia televízie, rádia, novín, ďalej rozhodcovia, policajti a v neposlednom rade servisné a tímové vozidlá.

Okrem toho nesmieme zabudnúť na cyklistov, v prípade Tour de France ich je takmer dvesto. Vozidlá sú v kolóne radené podľa niekoľkých kritérií, zohľadňujúcu ich dôležitosť pre preteky, počet pasažierov a faktorom je aj samotné vybavenie vozidla.

Článok pokračuje pod video reklamou

Osobitnou kapitolou sú tímové vozidlá, vybavené náhradnými bicyklami, kolesami, jedlom a nápojmi. Zoradené sú podľa poradia určeného na štarte. Prvé tímové vozidlo v kolóne patrí k tímu jazdca v žltom tričku vedúceho pretekára.

Kolóny tímových áut sú dve. Druhá skupina vozidiel musí byť vzdialená od prvej minimálne 200 m. Každé z tímových vozidiel je vybavené vysielačkou. Prostredníctvom nej si napríklad musia vypýtať povolenie na predbehnutie auta organizátora.

V kolóne sa nachádza množstvo rôznych značiek. Najväčšie zastúpenie má tradičný dodávateľ áut pre Tour, Škoda. V kolóne možno tento rok nájsť približne 250 vozidiel z dielne českej automobilky.

Zviditeľniť sa chcú aj iní výrobcovia. Napríklad Ford dodáva vozidlá pre tím Sky a v rámci reklamy okrem praktických modelov ako Edge, S-Max, Kuga, Mondeo a Transit nasadil aj svoju ikonu - Ford Mustang.

Prečítajte si tiež: Prvá Jazda: Ford Mustang prináša “Ameriku“ do Európy

Za volant auta, prípadne na motorku si musí na podobnom podujatí sadnúť výlučne skúsený šofér. Pod pojmom skúsený sa nemyslí vodič s najazdenými miliónmi kilometrov ani známy pretekár z rely.

Na sedadlo vodiča často sadajú bývalí cyklisti. Ich skúsenosti z jazdy v pelotóne im umožnia predvídať jeho správanie. Vedia, kde si môžu dovoliť predbiehať, a kde nie. Jazdiť väčšinu času rýchlosťou 40-50km/h by bola za iných podmienok nuda. Navyše, keď etapa trvá aj päť - šesť hodín, musí to byť náročné aj na koncentráciu.

Napriek prísnym kritériám na vodičov sa z času na čas pritrafia aj nepríjemné nehody. V roku 2011 na to škaredo doplatil Johnny Hoogerland a spolu s ním aj Juan Antonio Flecha. Auto francúzskej televízie, ktoré sa náhle snažilo vyhnúť stromu zasahujúcemu do cesty, vošlo cyklistom do dráhy.

Fletcha skončil na zemi a Hoogerland mimo cesty v ostnatom drôte. Napriek nepríjemnému zraneniu pokračoval ďalej. Hoogerland v čase nehody jazdiaci v úniku nakoniec prišiel do cieľa so 17 minútovou stratou. Početné poranenia na nohách si vyžiadali 33 stehov.

Stretu s vozidlom sa nevyhol ani Peter Sagan. Po kolízii s motorkou skončil na zemi v 8. etape minuloročnej Vuelty. Nakoniec síce došiel do cieľa, ale pre zranenie z pretekov odstúpil. Organizátori mu na odchod ešte “pribalili“ pokutu 300 frankov za neprístojné správanie.

Zdroj: dummies.com; welovecycling.com; wikipedia

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 22 757
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 093
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 967
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 819
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 797
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 439
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 142
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 282
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 350
  10. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 071

Téma: Cyklistika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peter Sagan

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu.

EKONOMIKA

Google dostal od Komisie pokutu v rekordnej výške 4,3 miliardy

Google mal zneužívať dominantné postavenie systému Android.

Neprehliadnite tiež

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.