SME

Netradičná Rallye Monte Carlo

Medzinárodná automobilová federácia FIA a monacký autoklub A. C. M. zorganizovali ďalšie motoristické podujatie naviazané na európsku kolísku motoristického športu - Monte Carlo. Okrem pretekov formuly 1 a tradičnej rely Monte Carlo sa v monackom knieža


Medzinárodná automobilová federácia FIA a monacký autoklub A. C. M. zorganizovali ďalšie motoristické podujatie naviazané na európsku kolísku motoristického športu - Monte Carlo. Okrem pretekov formuly 1 a tradičnej rely Monte Carlo sa v monackom kniežactve objavili aj preteky ekologických automobilov Rallye Monte Carlo Fuel Cell and Hybrid . Súťaž so štartom v švajčiarskom Lugane a cieľom v Monte Carle merala 417 km a zúčastnilo sa jej 13 špeciálnych automobilov rozdelených do dvoch kategórií. V prvej boli vozidlá pracujúce na vodík, ktorý sa v ich systéme mení buď na elektrickú energiu, alebo ho priamo využíva spaľovací motor, v druhej automobily s hybridným pohonom, teda s elektromotorom a spaľovacím motorom. Dopĺňanie paliva a počet prestávok na trase vedúcej cez územie Švajčiarska, Talianska, Francúzska a Monaka stanovili s cieľom preveriť výdrž i spotrebu auta. O výsledku rozhodoval dosiahnutý čas a spotreba benzínu, prípadne vodíka. V kategórii vozidiel s vodíkovými palivovými článkami jednoznačne zvíťazil Opel Zafira Hydrogen 3 so ziskom 93 bodov, spotrebou 3,78 m3 vodíka a 127 kWh elektrickej energie. Ekologický Opel dopĺňal skvapalnený vodík z mobilnej čerpacej stanice. Na druhom mieste skončil Hyundai Tucson a za ním Mercedes A. V početnejšej kategórii automobilov s hybridným pohonom (spaľovací motor a elektromotor) zvíťazil prototyp Tanesini pred Volkswagenom Beatle a Toyotou Prius. Najrýchlejšiemu a najúspornejšiemu prototypu Tanesini v absolútnom hodnotení stačilo na 410 km 11 litrov benzínu (2,68 l/100 km) a 99 kWh elektrickej energie z batérií. Veľké akumulátory hybridných automobilov sa dobíjajú pri jazde dole kopcom a počas činnosti benzínového motora.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu


Prototyp HydroGen3 viedol Heinz-Harald Frentzen, bývalý pilot F1 na snímke. Predné kolesá päťmiestneho automobilu poháňa elektromotor s výkonom 60 kW/82 k. Elektrickú energiu dodáva sada vodíkových palivových článkov. HydroGen3 zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 16 s a dosiahne maximálnu rýchlosť až 160 km/h.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 787
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 7 713
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 323
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 793
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 669
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 522
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 3 474
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 587
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Švajlen: Inakosť nie je problém. Je to dar.
  2. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Štvrtá časť - Atentát na Heydricha.
  3. Martin Turčan: Keď stretnete na ulici voliča Smeru, rehumanizujte sa!
  4. Rado Surovka: Ako poraziť Fica ?
  5. Ivan Mlynár: Vyšetrovatelia policajnej inšpekcie – líhať si večer do postele s čistým svedomím neoceníte len vy.
  6. Irena Šimuneková: Vlkolínec, dedinka, kde sa zastavil čas...
  7. Julius Kravjar: Slovenské vody liečivé (2)
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vražda na ostrove Molat: zlato, cudzie DNA a nájdená loď. Podozrivý Slovák ostáva vo väzbe
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 076
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 640
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 6 552
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 826
  5. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 624
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 382
  7. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 363
  8. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 058
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
reklama
SkryťZatvoriť reklamu