SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Netradičná Rallye Monte Carlo

Medzinárodná automobilová federácia FIA a monacký autoklub A. C. M. zorganizovali ďalšie motoristické podujatie naviazané na európsku kolísku motoristického športu - Monte Carlo. Okrem pretekov formuly 1 a tradičnej rely Monte Carlo sa v monackom knieža


Medzinárodná automobilová federácia FIA a monacký autoklub A. C. M. zorganizovali ďalšie motoristické podujatie naviazané na európsku kolísku motoristického športu - Monte Carlo. Okrem pretekov formuly 1 a tradičnej rely Monte Carlo sa v monackom kniežactve objavili aj preteky ekologických automobilov Rallye Monte Carlo Fuel Cell and Hybrid . Súťaž so štartom v švajčiarskom Lugane a cieľom v Monte Carle merala 417 km a zúčastnilo sa jej 13 špeciálnych automobilov rozdelených do dvoch kategórií. V prvej boli vozidlá pracujúce na vodík, ktorý sa v ich systéme mení buď na elektrickú energiu, alebo ho priamo využíva spaľovací motor, v druhej automobily s hybridným pohonom, teda s elektromotorom a spaľovacím motorom. Dopĺňanie paliva a počet prestávok na trase vedúcej cez územie Švajčiarska, Talianska, Francúzska a Monaka stanovili s cieľom preveriť výdrž i spotrebu auta. O výsledku rozhodoval dosiahnutý čas a spotreba benzínu, prípadne vodíka. V kategórii vozidiel s vodíkovými palivovými článkami jednoznačne zvíťazil Opel Zafira Hydrogen 3 so ziskom 93 bodov, spotrebou 3,78 m3 vodíka a 127 kWh elektrickej energie. Ekologický Opel dopĺňal skvapalnený vodík z mobilnej čerpacej stanice. Na druhom mieste skončil Hyundai Tucson a za ním Mercedes A. V početnejšej kategórii automobilov s hybridným pohonom (spaľovací motor a elektromotor) zvíťazil prototyp Tanesini pred Volkswagenom Beatle a Toyotou Prius. Najrýchlejšiemu a najúspornejšiemu prototypu Tanesini v absolútnom hodnotení stačilo na 410 km 11 litrov benzínu (2,68 l/100 km) a 99 kWh elektrickej energie z batérií. Veľké akumulátory hybridných automobilov sa dobíjajú pri jazde dole kopcom a počas činnosti benzínového motora.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu


Prototyp HydroGen3 viedol Heinz-Harald Frentzen, bývalý pilot F1 na snímke. Predné kolesá päťmiestneho automobilu poháňa elektromotor s výkonom 60 kW/82 k. Elektrickú energiu dodáva sada vodíkových palivových článkov. HydroGen3 zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 16 s a dosiahne maximálnu rýchlosť až 160 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 037
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 271
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 500
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 699
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 665
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 857
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 764
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 627
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 957
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.