SME

Medzi najsilnejšie sériové BMW patrí limitovaný model BMW M5 Competition Edition

Výkon rovných 600 konských síl, dizajnové úpravy s karbónovými prvkami a exkluzívnejší interiér je určený len prvým 200 záujemcom.

(Zdroj: BMW)

Divízia BMW M vyvinula špeciálnu edíciu najúspešnejšieho vysokovýkonného sedanu vyššej strednej triedy a nasadila tým korunu aktuálnemu modelovému radu BMW M5. Nárast plniaceho tlaku turbodúchadiel a ďalšie cielené modifikácie v elektronickej riadiacej jednotke motora zvýšili výkon tejto limitovanej edície oproti štandardnému modelu o 29 kW (40 k), na výsledných 441 kW (600 k). Zároveň priniesli nárast krútiaceho momentu o 20 Nm na 700 Nm. BMW M5 Competition Edition tak patrí k najsilnejším automobilom celej histórii značky BMW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

BMW M5 Competition Edition, ktoré je štandardne vybavené M dvojspojkovou prevodovkou so systémom Drivelogic, šprintuje z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Vylepšený vzhľad, balík Competition v štandardnej výbave a komplexná paleta ďalších prvkov robia z BMW M5 Competition Edition špecifický automobil, k čomu prispieva aj výrobná séria limitovaná na 200 kusov pre celý svet.

Balík Competition, ktorý je štandardnou súčasťou limitovanej edície, vylepšuje jazdné vlastnosti BMW M5 a obsahuje napríklad zníženie podvozka o 10 mm, tuhšie pružiny, tlmiče a stabilizátory. Limitovaná edícia je štandardne vybavená aj upraveným nastavením aktívneho M diferenciálu, pre ešte dokonalejšiu trakciu. Systém riadenia Servotronic má priamejší charakter s ostrejšími reakciami. Technici prispôsobili aj systém kontroly trakcie a stability a dopriali vozidlu brzdové kotúče z karbón-keramiky.

SkryťVypnúť reklamu

Nemecká automobilky rozdelila farbu lakov 200 kusovej edície na dve polovice – vyrobí 100 kusov v metalíze Carbon Black a 100 kusov v metalíze Mineral White. Vzhľad i jazdné vlastnosti podporia 20-palcové kované disky kolies  z ľahkej zliatiny M Double Spoke vo farbe Jet Black, spolu so zmiešaným obutím (vpredu 265/35 ZR20, vzadu 295/30 ZR20). Nechýbajú karbónové prvky karosérie napr.  zadný difúzor, lišta na veku batožinového priestoru a kryty vonkajších spätných zrkadiel.

Špeciálny charakter BMW M5 Competition Edition chce značka podporiť aj jeho interiérom. Karbónové obkladové lišty, celokožené čalúnenie s kontrastným prešívaním, multifunkčné sedadlá, audiosystém Bang & Olufsen High End Surround Sound s výkonom 1200 W, BMW Head-Up displej a mnohé ďalšie prvky dopĺňajú celkový charakter vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 196
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 100
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 358
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 030
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 775
  6. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 608
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 491
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  2. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  3. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  4. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  5. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  6. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 498
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 508
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 13 470
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 373
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 122
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 752
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 953
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 067
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu