Nissan prezradil, aký opaľovací krém používa na svojich vozidlách

Na zrýchlenie testovanie vplyvov UV žiarenia slúži špeciálna komora, simulujúca niekoľkoročné pôsobenie slnka na lak karosérie.

(Zdroj: Nissan)

Kľúčom k tomu, aby sa crossovery Nissan nešúpali rovnako ako náš nos na letnom slnku, je nová testovacia komora tejto automobilky na overovanie vplyvov vonkajšieho prostredia v hodnote 1,6 milióna eur.

Na nedávno otvorenej linke v Európskom technickom ústredí v britskom Cranfielde môžu konštruktéri Nissanu počas niekoľkých týždňov simulovať veľa rokov pôsobenia UV žiarenia v reálnych podmienkach. Jej úlohou je zaistiť, aby vozidlá kvalitne slúžili po celý čas svojej životnosti.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Oplatí sa automobilkám vyrábať spoľahlivé autá?

Supermoderné žiarovky v novej komore vyžarujú teplo a svetlo s celkovým výkonom 92.000 W. Pôsobením zvýšenej teploty vnútri komory dosiahne teplota v kabíne práve testovaného vozidla 120 °C. Na zaistenie mimoriadnej odolnosti na druhom konci teplotného spektra môže teplota klesnúť až na -50 °C.

Ak teda ľudskú pokožku vonku v lete ochráni opaľovací krém s faktorom 50, podľa vyjadrenia zástupcov značky Nissan ich laky poskytujú ekvivalent ochrany 500.

 „Tak ako na ľudskú pokožku, i na automobilový lak pôsobí intenzívne UV žiarenie, ktoré by mohlo narušiť jeho povrch, takže testujeme odolnosť, aby sme mohli zaručiť vynikajúcu kvalitu produktu,“ uviedol Dean Gillett, skúšobný technik vplyvov vonkajšieho prostredia spoločnosti Nissan.

Všetky plasty, tkanina čalúnenia sedadiel a lepidlá prechádzajú rovnakým dôkladným procesom vývoja, aby bolo zaistené, že sa dokážu vyrovnať s extrémnymi teplotami.

Konkrétne diely vozidiel Nissan, ale aj diely ostatných výrobcov automobilov, sa môžu v jednotlivých regiónoch líšiť. Výrobca tým zaistí, že zákazníkovi budú spoľahlivo slúžiť dlhé roky. Dobrým príkladom sú napríklad pneumatické vzpery udržujúce výklopné dvere otvorené. Tiež sa líšia podľa jednotlivých regiónov, pretože plyn vo valci je citlivý na teplotu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 984
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 472
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 885
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 823
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 479
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 718
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 361
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 277
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 078
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 781

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

PRIMÁR

Experimentálna liečba zastavila sklerózu multiplex na päť rokov

Pomôcť môže transplantácia kmeňových buniek.

DOMOV

Tresty v kauze Čistý deň chýbajú

Resocializačné zariadenie v Galante vyčkáva s prevzatím rozhodnutia o akreditácii.

Neprehliadnite tiež

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop