V Melbourne chcú zabrániť dopravným zápcham novým systémom

Maximálna povolená rýchlosť sa tu bude meniť podľa hustoty dopravy.

ilustračné(Zdroj: TASR/AP)

Mnohí motoristi sa najmä na diaľniciach už určite stretli s digitálnymi značkami, zobrazujúcimi maximálnu povolenú rýchlosť na danom úseku.

Štandardne tam svieti údaj, ktorý vyplýva zo samotných predpisov. V prípade zlej poveternostnej situácie však možno na týchto úsekoch vďaka týmto značkám dočasne znížiť maximálnu povolenú rýchlosť.

Riešením je zmena rýchlosti

V Melbourne na ceste M80 Western Ring Road pripravujú tamojšie úrady sofistikovanejší systém. Jeho hlavným cieľom nie je upravovať povolenú rýchlosť na základe počasia, ale na základe hustoty premávky. Informáciu priniesol portál caradvice.com.au.

Denne tento 38 kilometrový úsek využije až 160-tisíc áut a státie v kolónach tu nie je ničím výnimočným. Ešte v priebehu tohto roka by mal pomôcť znížiť čas strávený v zápche a udržať vozidlá v pohybe nový, plneautomatický adaptívny systém rýchlostných limitov.

Pôjde o prvú cestu na svete, vybavenú týmto systémom. O zmene maximálnej povolenej rýchlostí budú vodiči informovaní prostredníctvom digitálnych značiek. Povolená rýchlosť sa bude meniť ešte predtým, ako premávka naozaj zhustne, hlavne počas rannej a poobedňajšej špičky.

Systém už testovali v manuálnom režime

Bez týchto zásahov do premávky by podľa miestnych úradov došlo k zápche a zastaveniu pohybu na ceste. Adaptívne a variabilné rýchlostné limity už na tejto ceste úspešne odskúšali v roku 2014, vtedy však boli ovládané manuálne.

Teraz si to vezme na starosť algoritmus. Dáta z nového systému budú sledované a vyhodnocované, a ak sa adaptívne rýchlostné limity osvedčia, tak sa v budúcnosti použijú aj na ďalších cestách. Novinku spustia na ceste M80 ešte v priebehu tohto roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 13 706
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 925
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 931
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 824
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 547
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 931
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 757
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 609
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 572
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 982

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne tretie miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.