V Melbourne chcú zabrániť dopravným zápcham novým systémom

Maximálna povolená rýchlosť sa tu bude meniť podľa hustoty dopravy.

ilustračné(Zdroj: TASR/AP)

Mnohí motoristi sa najmä na diaľniciach už určite stretli s digitálnymi značkami, zobrazujúcimi maximálnu povolenú rýchlosť na danom úseku.

Štandardne tam svieti údaj, ktorý vyplýva zo samotných predpisov. V prípade zlej poveternostnej situácie však možno na týchto úsekoch vďaka týmto značkám dočasne znížiť maximálnu povolenú rýchlosť.

Riešením je zmena rýchlosti

V Melbourne na ceste M80 Western Ring Road pripravujú tamojšie úrady sofistikovanejší systém. Jeho hlavným cieľom nie je upravovať povolenú rýchlosť na základe počasia, ale na základe hustoty premávky. Informáciu priniesol portál caradvice.com.au.

Denne tento 38 kilometrový úsek využije až 160-tisíc áut a státie v kolónach tu nie je ničím výnimočným. Ešte v priebehu tohto roka by mal pomôcť znížiť čas strávený v zápche a udržať vozidlá v pohybe nový, plneautomatický adaptívny systém rýchlostných limitov.

Pôjde o prvú cestu na svete, vybavenú týmto systémom. O zmene maximálnej povolenej rýchlostí budú vodiči informovaní prostredníctvom digitálnych značiek. Povolená rýchlosť sa bude meniť ešte predtým, ako premávka naozaj zhustne, hlavne počas rannej a poobedňajšej špičky.

Systém už testovali v manuálnom režime

Bez týchto zásahov do premávky by podľa miestnych úradov došlo k zápche a zastaveniu pohybu na ceste. Adaptívne a variabilné rýchlostné limity už na tejto ceste úspešne odskúšali v roku 2014, vtedy však boli ovládané manuálne.

Teraz si to vezme na starosť algoritmus. Dáta z nového systému budú sledované a vyhodnocované, a ak sa adaptívne rýchlostné limity osvedčia, tak sa v budúcnosti použijú aj na ďalších cestách. Novinku spustia na ceste M80 ešte v priebehu tohto roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 5 809
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 280
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 403
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 297
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 075
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 932
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 068
  8. Splnený sen 1 053
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 974
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 948

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum: V banskobystrickej župe by Lunter získal vyše päťdesiat percent

V žilinskej župe sa ukazuje tesný súboj medzi Blanárom zo Smeru a Jurinovou, kandidátkou opozície.

SVET

Dotlačia Babiša do vlády s extrémistami?

Aj tak môžu dopadnúť české voľby.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.