Ford chce byť ešte ekologickejší, skúša plast z agávy

Automobilka spojila sily s najväčším svetovým výrobcom tequily a pokúsi sa využiť odpad vznikajúci pri výrobe mexickej pálenky.

Ilustračné(Zdroj: Ford)

Automobilka Ford skúma možnosti využitia agávy pri výrobe interiérových a exteriérových plastových komponentov. Pre tento účel spojila svoje sily s najväčším svetovým výrobcom tequily, mexickou spoločnosťou Jose Cuervo.

Vedľajším produktom pri výrobe známeho alkoholického nápoja je vláknina, ktorá v súčasnosti slúži najmä ako kompost či ako materiál na výrobu agávového papiera. Ford a Jose Cuervo jej teraz hľadajú uplatnenie aj v automobilovom priemysle.

Ambíciou spoločností je zhotoviť bioplast, ktorý by sa vyznačoval odolnosťou aj estetickými kvalitami a zároveň by mal menší negatívny dopad na životné prostredie v porovnaní s materiálmi vyrábanými z ropy. Automobilka si od neho tiež sľubuje zníženie hmotnosti vozidiel, čo by sa malo prejaviť na nižšej spotrebe.

Článok pokračuje pod video reklamou

V bežnom automobile nájdeme približne 180 kg plastov. Ford chce aspoň niektoré dielce nahradiť ekologickými kompozitmi vyrobenými z agávových vlákien. Automobilka pre začiatok uvažuje nad káblovými zväzkami, dielmi kúrenia a klimatizácie či odkladacími schránkami.

Pripomeňme, že Ford sa intenzívnejšie o biomateriály zaujíma od roku 2000. Momentálne pri výrobe svojich modelov používa napríklad sójovú penu, ricínový olej, pšeničnú slamu, vlákno z bombajského konope, celulózu, drevo, kokosové vlákno či ryžové šupky.

Už čoskoro by do tohto ekologického zoznamu mohol pribudnúť aj bioplast z agávy, najprv sa však musí osvedčiť pri testovaní trvanlivosti a tepelnej odolnosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 241
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 535
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 806
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 594
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 023
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 589
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 636
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 807
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 214

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava