GAYDON, BRATISLAVA. Z dielne v britskom Gaydone vyšli posledné kusy modelu DB9. Dvanásťvalcové GT na začiatku tisícročia prakticky zachránilo Aston Martin a na jeho základe vznikli ďalšie úspešné modely značky.
O ukončení výroby DB9 informovala automobilka prostredníctvom svojho Twitteru. Posledných 9 kusov má šedý lak, logo na kapote vykladané perleťou a špeciálne označenie Last of 9.
Loading
...
Aston Martin predstavil DB9 v roku 2003 a odštartoval ním historicky najúspešnejšie desaťročie značky. DB9 prišiel na novej hliníkovej platforme VH a s 5,9-litrovým dvanásťvalcom, ktorý vychádzal z motoru Ford Duratec V6. Z tohto základu boli odvodené aj ďalšie modely značky, od menšieho V12 Vantage až po športové DBS, ktoré si zahralo vo filmoch o Jamesovi Bondovi.
Medzi slovenských majiteľov modelu DB9 patrí aj podnikateľ Marián Kočner.
Aston Martin DB9 ostal vo výrobe až do tohto roku bez zásadnejších zmien. Veľký facelift absolvoval v roku 2013, kedy DB9 dostal tvár z modelu Virage, ktorý automobilka vyrábala len dva roky.
Éra dvanásťvalca Ford a platformy VH sa však blíži ku koncu. Aston Martin DB11, nástupca modelu DB9, využíva karosériu s karbónovými prvkami a nový dvanásťvalec z dielne Mercedes-AMG s objemom 5,2 litra a dvomi turbami.