Čína zakázala testovanie áut bez šoférov, ohrozí tým celý priemysel v krajine

Legislatívny rámec pre autonómne autá je v nedohľadne.

Automobil Lifan 320, vyrábaný v Číne.(Zdroj: Lifan Motors)

PEKING, BRATISLAVA. O testovanie autonómnych vozidiel v Číne sa usilujú domáce aj zahraničné automobilky, no vláda im testovanie zatiaľ zakazuje. Čaká sa na prípravu leigslatívneho rámca, informuje Bloomberg.

Čína je krajina, ktorá vyrába najviac áut a zároveň v ktorej sa predá najviac áut na svete. Zákaz testovania produktov blízkej budúcnosti môže automobilový priemysel v krajine významne ohroziť. Európske a americké automobilky môžu získať na poli autonómnych technológií veľký náskok.

Cesty v krajine sú veľmi špecifické, čo sa týka ich kvality, organizácie premávky, značenia aj kultúry šoférov. Preto je dôkladné testovanie a prispôsobenie autonómnych áut miestnym pomerom dôležité.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Jaguar Land Rover žaluje čínsku automobilku, ktorá okopírovala dizajn ich auta

Ministerstvo priemyslu a informačných technológií už v spolupráci s políciou zostavilo predbežný návrh pravidiel, za akých by mohli autonómne autá vyraziť na cesty. Riaditeľka automobilovej sekcie She Weizhen to podľa Bloombergu potrvdila na fóre v Pekingu.

Kým nebudú pravidlá schválené, Weizhen vyzýva inžinerov, aby autonómne autá v premávke netestovali.

Čínske automobilky však už teraz dosahujú čiastočných úspechov. Experimentálne poloautonómne auto spoločnosti Chang’an Automobile absolvovalo trasu dlhú takmer dvetisíc kilometrov s využitím adaptívneho tempomatu, systému na udržiavanie v jazdnom pruhu a ďalších pomocníkov.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 241
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 535
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 806
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 594
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 023
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 589
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 636
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 807
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 214

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.