Čína zakázala testovanie áut bez šoférov, ohrozí tým celý priemysel v krajine

Legislatívny rámec pre autonómne autá je v nedohľadne.

Automobil Lifan 320, vyrábaný v Číne.(Zdroj: Lifan Motors)

PEKING, BRATISLAVA. O testovanie autonómnych vozidiel v Číne sa usilujú domáce aj zahraničné automobilky, no vláda im testovanie zatiaľ zakazuje. Čaká sa na prípravu leigslatívneho rámca, informuje Bloomberg.

Čína je krajina, ktorá vyrába najviac áut a zároveň v ktorej sa predá najviac áut na svete. Zákaz testovania produktov blízkej budúcnosti môže automobilový priemysel v krajine významne ohroziť. Európske a americké automobilky môžu získať na poli autonómnych technológií veľký náskok.

Cesty v krajine sú veľmi špecifické, čo sa týka ich kvality, organizácie premávky, značenia aj kultúry šoférov. Preto je dôkladné testovanie a prispôsobenie autonómnych áut miestnym pomerom dôležité.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Jaguar Land Rover žaluje čínsku automobilku, ktorá okopírovala dizajn ich auta

Ministerstvo priemyslu a informačných technológií už v spolupráci s políciou zostavilo predbežný návrh pravidiel, za akých by mohli autonómne autá vyraziť na cesty. Riaditeľka automobilovej sekcie She Weizhen to podľa Bloombergu potrvdila na fóre v Pekingu.

Kým nebudú pravidlá schválené, Weizhen vyzýva inžinerov, aby autonómne autá v premávke netestovali.

Čínske automobilky však už teraz dosahujú čiastočných úspechov. Experimentálne poloautonómne auto spoločnosti Chang’an Automobile absolvovalo trasu dlhú takmer dvetisíc kilometrov s využitím adaptívneho tempomatu, systému na udržiavanie v jazdnom pruhu a ďalších pomocníkov.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Cykloturistický trip_vol. 5
  2. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  3. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  4. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  5. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  6. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  7. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  8. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  9. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  10. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 18 177
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 562
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 960
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 048
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 456
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 6 918
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 540
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 4 588
  9. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 3 976
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 707

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby, ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.