Čína zakázala testovanie áut bez šoférov, ohrozí tým celý priemysel v krajine

Legislatívny rámec pre autonómne autá je v nedohľadne.

Automobil Lifan 320, vyrábaný v Číne.(Zdroj: Lifan Motors)

PEKING, BRATISLAVA. O testovanie autonómnych vozidiel v Číne sa usilujú domáce aj zahraničné automobilky, no vláda im testovanie zatiaľ zakazuje. Čaká sa na prípravu leigslatívneho rámca, informuje Bloomberg.

Čína je krajina, ktorá vyrába najviac áut a zároveň v ktorej sa predá najviac áut na svete. Zákaz testovania produktov blízkej budúcnosti môže automobilový priemysel v krajine významne ohroziť. Európske a americké automobilky môžu získať na poli autonómnych technológií veľký náskok.

Cesty v krajine sú veľmi špecifické, čo sa týka ich kvality, organizácie premávky, značenia aj kultúry šoférov. Preto je dôkladné testovanie a prispôsobenie autonómnych áut miestnym pomerom dôležité.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Jaguar Land Rover žaluje čínsku automobilku, ktorá okopírovala dizajn ich auta

Ministerstvo priemyslu a informačných technológií už v spolupráci s políciou zostavilo predbežný návrh pravidiel, za akých by mohli autonómne autá vyraziť na cesty. Riaditeľka automobilovej sekcie She Weizhen to podľa Bloombergu potrvdila na fóre v Pekingu.

Kým nebudú pravidlá schválené, Weizhen vyzýva inžinerov, aby autonómne autá v premávke netestovali.

Čínske automobilky však už teraz dosahujú čiastočných úspechov. Experimentálne poloautonómne auto spoločnosti Chang’an Automobile absolvovalo trasu dlhú takmer dvetisíc kilometrov s využitím adaptívneho tempomatu, systému na udržiavanie v jazdnom pruhu a ďalších pomocníkov.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 436
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 960
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 800
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 646
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 091
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 474

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.