Čína zakázala testovanie áut bez šoférov, ohrozí tým celý priemysel v krajine

Legislatívny rámec pre autonómne autá je v nedohľadne.

Automobil Lifan 320, vyrábaný v Číne.(Zdroj: Lifan Motors)

PEKING, BRATISLAVA. O testovanie autonómnych vozidiel v Číne sa usilujú domáce aj zahraničné automobilky, no vláda im testovanie zatiaľ zakazuje. Čaká sa na prípravu leigslatívneho rámca, informuje Bloomberg.

Čína je krajina, ktorá vyrába najviac áut a zároveň v ktorej sa predá najviac áut na svete. Zákaz testovania produktov blízkej budúcnosti môže automobilový priemysel v krajine významne ohroziť. Európske a americké automobilky môžu získať na poli autonómnych technológií veľký náskok.

Cesty v krajine sú veľmi špecifické, čo sa týka ich kvality, organizácie premávky, značenia aj kultúry šoférov. Preto je dôkladné testovanie a prispôsobenie autonómnych áut miestnym pomerom dôležité.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Jaguar Land Rover žaluje čínsku automobilku, ktorá okopírovala dizajn ich auta

Ministerstvo priemyslu a informačných technológií už v spolupráci s políciou zostavilo predbežný návrh pravidiel, za akých by mohli autonómne autá vyraziť na cesty. Riaditeľka automobilovej sekcie She Weizhen to podľa Bloombergu potrvdila na fóre v Pekingu.

Kým nebudú pravidlá schválené, Weizhen vyzýva inžinerov, aby autonómne autá v premávke netestovali.

Čínske automobilky však už teraz dosahujú čiastočných úspechov. Experimentálne poloautonómne auto spoločnosti Chang’an Automobile absolvovalo trasu dlhú takmer dvetisíc kilometrov s využitím adaptívneho tempomatu, systému na udržiavanie v jazdnom pruhu a ďalších pomocníkov.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 927
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 997
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 983
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 394
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 272
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 376
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 059
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 994
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 929
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 854

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: V Česku vedie Babiš, extrémistov predbehla ODS

Česi rozhodli o smerovaní krajiny, voľby vyhralo s veľkým náskokom hnutie ANO.

SVET

Deň, keď padla aj Praha

Je zbytočné hovoriť o porážkach jednotlivých strán. V českých voľbách prehralo Česko.

PLUS

Vraj sme ich milo prekvapili. Cudzinci berú Slovensko ako školu života

Študenti sa pripravovali na kultúrny šok.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.