Majiteľov Volkswagenov v USA odškodňujú, v Európe automobilka mlčí

Slovenské zastúpenie zákazníkov nemotivuje, aby do servisov prišli.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

BRUSEL, BRATISLAVA. Politikom v Bruseli sa prestáva páčiť rozdiel, ako sa koncern Volkswagen (VAG) správa ku svojim zákazníkom v súvislosti s emisnou kauzou v USA a v Európe. Kým v Spojených štátoch začína Volkswagen na základe súdneho rozhodnutia s výkupom áut s podvodnou riadiacou jednotkou, v Európe automobilka mlčí.

O emisnej kauze Volkswagenu, pre ktorú zľudovel názov Dieselgate, prvý raz informoval americký úrad na ochranu životného prostredia EPA v polovici septembra 2015. Koncern v rokoch 2009-2014 montoval do niektorých vozidiel s naftovým motorom riadiacu jednotku so softvérom upraveným tak, aby auto podliezlo hranicu emisií oxidov dusíka pri meraní v laboratóriu.

Článok pokračuje pod video reklamou

V týchto dňoch uzatvára Volkswagen na súde v Kalifornii zmier s EPA a ďalšími organizáciami. V USA sa emisná kauza týka 482 000 vozidiel značiek Volkswagen a Audi.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Volkswagen dá v Amerike 10 miliárd na opravu áut, potvrdil súd

Podľa zmieru je automobilka povinná vozidlá s modifikovaným softvérom od majiteľov odkúpiť alebo im autá upraviť tak, aby plnili emisné normy stále, nie len v laboratóriu. Okrem toho musí automobilka všetkých zákazníkov - či už si auto odkúpia, alebo si ho nechajú - finančne odškodniť.

Kalifornský súd by mal zmier definitívne potvrdiť tento rok na jeseň, vtedy zároveň začne automobilka s prípadnými úpravami áut. O súdnom zmiere a ďalšom postupe automobilka už teraz informuje na samostatnej webovej stránke.

Na európskom fronte nič nové

Kým v Amerike sa - aj pod veľkým tlakom spotrebiteľských organizácii - Volkswagen snaží o nápravu a odškodnenie, na starom kontinente má k emisnej kauze laxný prístup. Politici jednotlivých krajín ani Európskej únie s tým však nevedia nič urobiť, píše portál Politico Europe.

Svoj nesúhlas s postupom Volkswagenu vyjadril aj Maroš Šefčovič, Podpredseda Európskej komisie pre Energetickú úniu. Uviedol, že nie je férové, ak zákazníkov odškodňujú iba na jednej strane Atlantiku. Eurokomisárka pre ochranu spotrebiteľov Věra Jounová sa tiež snaží o férový prístup automobilky koordináciou spotrebiteľských združení v Únii.

Za rovnaké auto vás v USA odškodnia a v Európe sa Vám ospravedlnia. Nemyslím si, že je to férové.

Maroš Šefčovič pre portál Politico

Ulrich Eichhorn, technický riaditeľ Volkswagenu, vo svojom prejave pred Európskym parlamentom obhajoval postup koncernu tým, že k európskym zákazníkom sa koncern správa lepšie.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4939 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4939 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  6. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  10. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  1. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  2. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  5. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  6. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  7. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  8. Tréningové moduly HACCP online
  9. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  10. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 17 790
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 855
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 800
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 570
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 9 673
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 5 941
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 883
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 300
  9. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 3 536
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 963

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Dajte pokoj volebnému obvodu

Voľba podľa regiónov je historický anachronizmus.

DOMOV

Obľúbený hotel Bödöra a Smeru prišiel o eurofondy

Firmy z babindolskej skupiny odstúpili od zmluvy na opravu hotela.

EKONOMIKA

Najlepšie kakao? Granko ani Nesquik to podľa testu nie je

Instantné kakaové nápoje obsahujú zväčša veľa cukru, ukázal test.

Neprehliadnite tiež

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.