SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Škoda nám naživo ukázala SUV Kodiaq bez maskovania

Fotky vám neukážeme, ale Kodiaq si zachoval spoločné črty s konceptom VisionS.

Škoda VisionS a rovnako aj Kodiaq pôsobí pri pohľade zboku, ako veľmi dlhé auto. Pritom si zachoval kompaktné rozmery.Škoda VisionS a rovnako aj Kodiaq pôsobí pri pohľade zboku, ako veľmi dlhé auto. Pritom si zachoval kompaktné rozmery. (Zdroj: Škoda)

Česká automobilka začína prostredníctvom modelu Kodiaq ofenzívu v segmente SUV. Do roku 2019 by sme sa mali dočkať novej generácie modelu Yeti a aj ďalšieho malého SUV. Následne sa Škoda výraznejšie zameria na hybridy a elektromobily.

Prítomnosť však patrí novému Kodiaqu, ktorého oficiálne predstavenie sa uskutoční 1. septembra v Berlíne. My sme mali možnosť zhliadnuť odmaskovaný Kodiaq naživo počas návštevy Servisného tréningového centra automobilky v Mladej Boleslavi.

Odhalenie novinky pred hŕstkou novinárov sprevádzali prísne pravidlá. Žiadne fotky ani video vám preto nemôžeme ukázať. Silueta pod plachtou naznačovala široké a “muskulatúrne“ auto. Po stiahnutí plachty prišlo menšie prekvapenie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Kodiaq spredu pôsobí ako celkom široké auto, ale jeho výška mu zároveň uberá z dojmu “silného“ auta. Pri pohľade zboku sa zdá neskutočne dlhé, až sa človeku nechce veriť, že je len o 4 cm dlhšie od Octavie.

A aj keď to na prvý dojem nenaznačuje, sedemmiestne SUV si zachovalo kompaktné rozmery. Celková dĺžka 4 696 mm neveští dostatočný vnútorný priestor, ktorým sú autá českého výrobcu typické. Konštruktéri si preto pomohli natiahnutím rázvoru náprav na 2 791 mm.

Pokúsili sa tak dosiahnuť prijateľný kompromis medzi kompaktným exteriérom a bohatým vnútorným priestorom. Čo sa samotného vzhľadu týka, Škoda hovorí o novom dizajnovom smerovaní, aj tak tu nájdeme viac spoločných čŕt so súčasnými modelmi.

Pri pohľade spredu sme si všimli typickú kapotu s tradičným umiestnením znaku v strednej časti. Samotná predná maska pôsobí podobne ako v prípade Superbu a má rovnako dobre zamaskovaný prítomný radar.

Skryť Vypnúť reklamu

Minimálne podobný ostal aj charakteristický svetelný podpis denných LED svetiel. V porovnaní s maskovanou verziou nie sú predné svetlomety také “prižmúrené“. Tesne pod nimi, a teda relatívne vysoko našli dizajnéri miesto pre hranaté hmlové svetlá (podobne ako v koncepte VidsionS).

Zboku nám kapota a línia medzi ňou a blatníkom mierne pripomínala riešenie Range Roveru Evoque a Suzuki Vitara. Predné aj zadné dvere sú široké a vytvárajú viac ako dostatočný priestor pre nastupovanie. V spodnej časti majú pomerne vysoké ochranné plastové prvky.

Dvere prekrývajú aj celé vnútorné prahy, a tak nehrozí zašpinenie pri nastupovaní. Na ich hranách je plastová ochrana, ktorá sa mechanicky vystrčí po ich otvorení, aby ste neobili dvere vedľa zaparkovaného auta.

Skryť Vypnúť reklamu

Spodná hrana okien je posadená vysoko a smerom dozadu jemne stúpa. Keď porovnáme vonkajší vzhľad novinky s konceptom VisionS, nájdeme množstvo spoločného, vo vnútri to už podľa očakávania neplatí.

Aj koncernový interiér môže vyzerať inak

Škoda stavila na pocit luxusu, ale futuristické poňatie v štýle VisionS tu nenájdeme. Na jednej strane sa vo vnútri nepomýlite, že ide o koncernové auto a konkrétne Škodu, na druhej strane je interiér viac odlišný od sesterských modelov, ako sme čakali.

Za tú chvíľu, strávenú v aute, sme nestihli nasať všetky detaily. Ale zmenené sú “budíky“ tachometra a otáčkomera. Pred spolujazdcom sú dve odkladacie skrinky. Vynovený je dotykový displej a mechanické tlačidlá v jeho okolí nahradili dotykové plochy.

Multimediálny systém ostal z hľadiska spôsobu ovládania a zatriedenia jednotlivých funkcií prakticky totožný, o niečo lepšia sa nám zdala grafika navigácie. Dôležitou súčasťou systému je aj možnosť pripojiť ho na internet.

Skryť Vypnúť reklamu

Vďaka tomu získate prístup ku Google Earth, Street View, informácie o cenách pohonných hmôt na benzínových pumpách v okolí, či vzdialený prístup k autu. Samozrejmosťou sú aj informácie o dopravných zápchach. Okolie vozidla (Area view) sa na displeji zobrazuje vďaka štvorici exteriérových kamier.

Do tretieho radu sa zmestíte, ale nepohrniete

Prvý dojem z priestoru bol v Kodiaqu veľmi dobrý. Pohodlnosť sedenia preverí až skutočná jazda, ale aj v druhom rade sa sedelo príjemne. V príplatkovom treťom rade sedadiel sa dá vydržať a zmestí sa sem človek vysoký cez 180 cm bez toho, aby sa musel krčiť.

Platí tu však stále to, čo pri všetkých podobných sedemmiestnych autách. Sú to najmenej obľúbené miesta a na dovolenku by sme v nich cestovať nechceli. Prekáža tam najmä nízko položený sedák voči podlahe. Tradične nepohodlne sa z týchto sedadiel aj vystupuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Pozitívom je manipulácia so sedadlami v druhom rade. Majú nastaviteľný sklon operadla a dajú sa podľa potreby posúvať dopredu a dozadu. Pre vytvorenie priestoru pre nastúpenie dozadu ich sklopíte jedným dotykom, a tak isto jedným dotykom ich aj vrátite do takej polohy, aby pasažier vzadu nedostal úder do kolien.

Následne si ich polohu môžete doladiť podľa želaného kompromisu medzi priestorom v treťom a v druhom rade sedadiel.

Objem batožinového priestoru

verzia

základný objem (l)

objem po sklopení tretieho radu sedadiel (l)

objem po sklopení druhého radu sedadiel (l)

päťmiestna

720

-

2065

sedemmiestna

270

630

2005

V päťmiestnej verzii možno objednať plnohodnotnú rezervu, v sedemmiestnej dojazdovú.

Simply Clever riešenia nemôžu chýbať

Akoby to bolo, aby Škoda nevybavila svoje prvé sedemmiestne auto množstvom Simply Clever riešení. Zástupcovia automobilky s jemným úsmevom na perách neobišli ani známy “šláger“ v podobe škrabky na okno, uloženej pod krytom hrdla palivovej nádrže.

Skryť Vypnúť reklamu

Zdôraznili však najmä novinky. Jednou z nich je už spomínaná plastová ochrana dverí, ktorá vás ochráni pred tým, aby ste poškodili vedľa stojace auto pri ich otváraní. V opačnom prípade vám však nepomôže.

V kufri nájdeme delené dvojité dno a dizajnéri mysleli aj na otváranie piatych dverí prejdením nohy popod zadný nárazník. Rovnakým spôsobom sa dajú aj zavrieť.

Baterka, osvetľujúca batožinový priestor, je vybavená magnetom. Dá sa ľahko vybrať a prichytiť na karosériu. Pomôcť môže napríklad pri výmene kolesa v noci. V príplatkovej výbave nechýba spací balík. V rámci neho sú krajné sedadlá v druhom rade vybavené špeciálnou opierkou s podporou hlavy a krku, umožňujúcou komfortné spanie.

Po prvýkrát dostane auto značky Škoda aj vyhrievaný volant, či mikrofón v prednej časti, umožňujúci lepšiu komunikáciu medzi pasažiermi vpredu a vzadu.

Skryť Vypnúť reklamu

Hmotnosť nového SUV štartuje na hodnote 1550 kg. Ponúkané bude s pohonom prednej nápravy aj všetkých kolies. Ten zabezpečuje systém Haldex, aj ked Škoda už tento názov nepoužíva.

Kodiaq dokáže potiahnuť príves s hmotnosťou 2,5 tony. Cúvanie s ním uľahčuje systém Trailer Assist (poznáme ho z modelu Passat). Uhol medzi autom a prívesom nastavujete jednoducho pomocou ovládača na spätné zrkadlá. Auto samé krúti volantom a vodič len ovláda plyn a brzdu.

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Volkswagen Passat je dobrý, Nemci to vedia Čítajte 

V ponuke sú tri prevodovky. Šesťstupňová manuálna a dvojspojková prevodovka DSG so šiestimi alebo siedmimi prevodovými stupňami. O pohon sa postarajú dva naftové TDI a tri benzínové TSI motory.

Motorizácie

motor

výkon (kW)

krútiaci moment (Nm)

prevodovka

pohon

1,4 TSI

92

200

manuál

predná náprava

1,4 TSI

110

250

manuál/DSG

predná náprava/4x4

2,0 TSI

132

320

DSG

4x4

2,0 TDI

110

340

manuál/DSG

predná náprava/4x4

2,0TDI

140

400

DSG

4x4

Škoda nechce terén, ale luxus

Aj Kodiaq dostane v príplatkovej výbave adaptívny podvozok. Okrem dobre známych režimov jazdy Normal, Comfort a Sport sa tu však objavila aj novinka. Režim Snow určený pre jazdu na snehu a v teréne.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj keď médiami nedávno prebehlo video, ukazujúce Kodiaq na prašných cestách a skalách, prvotné nadšenie z očakávaných výborných vlastností mimo klasických ciest zástupcovia Škody mierne schladili.

Je nám jasné, že vozidlá kategórie SUV sa v skutočnom teréne prakticky nepohnú, ale práve od Škody sme potajme očakávali, že sa v rámci tohto segmentu výraznejšie zameria na terén.

Česká automobilka sa však rozhodla vydať cestou prémiového SUV, aspoň tak nám to bolo prezentované. V teréne bude Kodiaq obmedzovaný najmä dlhým rázvorom a z toho vyplývajúcim horším prechodovým uhlom. Svetlá výška 194 mm však nie je prekážkou pre zdolávanie základných nástrah terénu.

Škoda Kodiaq má potenciál stať sa novou vlajkovou loďou značky. Ľudia zo Škody síce zatiaľ o tom nahlas nehovoria, ale niektorými prvkami výbavy prekonáva Superb – súčasnú vlajkovú loď. 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  6. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  1. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  2. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  3. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  4. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  7. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  8. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  9. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  10. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  1. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 212
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 726
  3. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 7 759
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 363
  5. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 5 865
  6. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 107
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 674
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 203
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 588
  10. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 2 463
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoločnosť Invita sa špecializovala na výrobu oceľových rúr.

Majetok spoločnosť Invita rozpredávajú.


21 h
Zuzana Kepplová.

Jednotka moci v štáte naďalej drží.


3 h
Dole vodou so Samom Marcom

Životopisný film by sa volal Peter Pellegrini ležiaci, spiaci.


24. okt
Čistenie zubov zubnou niťou.

Rady ako a čím je najlepšie čistiť si zuby.


20 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Július Kovács: Fico nám tu skáče, že budú koláče.
  2. Kristína Jakubičková: Čo má spoločné "duckface" žena a študáci rozbití na šrot?
  3. Patrik Lenčéš: Lakomstvo alebo štedrosť?
  4. Rudolf Pado: Reportéri: Liptovská Mara – dôkaz absolútnej nevšímavosti?
  5. Marta Medzihradská: Benického dom - reštaurácia a poštová schránka
  6. Martina Hilbertová: Komu prospeje únik dôkazov v údajnej Gorile 2?
  7. Věra Tepličková: Zvieratá - máte svoje chodníčky (máte tajné chodníčky)
  8. Dušan Koniar: Na hajloku pri Leviciach
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 29 793
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 441
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 255
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 337
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 250
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 725
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 269
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 926
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu