SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Pozrite si tri spôsoby, ako si poradiť s defektom na ceste

Čo sa viac oplatí? Rezerva, lepiaca sada, alebo sada, akú používajú v pneuservise?

ilustračnéilustračné (Zdroj: Michal Švančara)

Prepichnutá pneumatika nepoteší žiadneho šoféra. My sme sa vo videu bližšie pozreli na tri spôsoby, ktorými si môžete pomôcť, pokiaľ si nechcete privolať odbornú pomoc. K oprave defektu sme pristúpili bez predchádzajúceho trénovania presne tak, ako keď podobná situácia nečakane zastihne motoristu na ceste.

Prejavilo sa to nielen pri nazvaní skrutiek na kolesá maticami, ale aj pri celkovej "zručnosti". Bez rukavíc a s minimom náradia sme sa pustili do výmeny kolesa, či opravy defektu dvoma rôznymi spôsobmi.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Plnohodnotná rezerva je stávka na istotu

Všeobecne najznámejším riešením je výmena kolesa. Ešte predtým netreba zabudnúť na reflexnú vestu a označenie miesta s prekážkou na ceste výstražným trojuholníkom, ktorý patrí do povinnej výbavy auta. Rezervné koleso môže byť dojazdové, alebo plnohodnotné.

V prípade dojazdového netreba zabudnúť na nutnosť jazdiť maximálne rýchlosťou 80 km/h. V zime si treba uvedomiť, že aj plnohodnotná rezerva má letnú pneumatiku, a takisto tomu treba prispôsobiť štýl jazdy. Výmena kolesa je najšpinavší, najdlhšie trvajúci a aj najpracnejší spôsob, ako si pomôcť, keď dostanete defekt.

Na druhej strane jedine rezervné koleso pomôže v prípade výraznejšieho poškodenia pneumatiky. Stačí diera s priemerom nad 4 mm a inú možnosť nemáte. V prípade rezervy nesmieme zabudnúť na kontrolu tlaku. V aute sa vozí niekoľko rokov bez použitia, a tak je pravdepodobné, že ju treba dofúkať

Skryť Vypnúť reklamu

Lepiaca sada umožní dojazd do servisu

Oveľa viac nás zaujímalo, ako funguje lepiaca sada. Vo výbave áut sa nachádza čoraz častejšie, ale nikdy sme ju doteraz nepoužili. V tomto prípade sa nehľadá miesto s dierou a ani nevyťahuje klinec, či iný predmet, ktorý spôsobil defekt.

Výhodou je, že nemusíte dvíhať auto heverom a defekt dočasne opravíte rýchlo na mieste. Cena celej sady vrátane kompresora sa pohybuje okolo 30-až 40 eur. Samotný sprej je jednorazový a na internete si ho môžete objednať v cene od troch eur.

Po oprave defektu netreba zabudnúť po niekoľkých kilometroch skontrolovať, či pneumatika drží tlak. S takto opraveným defektom sa odporúča jazdiť rýchlosťou do 80 km/h a čím skôr navštíviť pneuservis. Tam sprej zvnútra pneumatiky odstránia a dieru zalepia tradičným spôsobom.

Skryť Vypnúť reklamu

Oprava sadou z pneuservisu je jednoduchá a definitívna

Treťou možnosťou je oprava pomocou sady, akú bežne používajú v pneuservisoch. Stojí zhruba 12 eur a dá sa použiť nespočetnekrát. Dokupovať treba akurát gumové lepiace prvky.

Oprava defektu je v tomto prípade oveľa jednoduchšia, ako sme očakávali. Má však tri úskalia. Opraviť dokážete len malú dieru, musíte ju nájsť, a ak sa v pneumatike nachádza nežiadúci predmet, je potrebné ho vybrať.

Ako nám ukázala prax, vyberanie klinca bez potrebného náradia nie je jednoduché. My sme si pomohli vreckovým nožíkom, ale od bezpečného a správneho postupu to má ďaleko. Viac by nám pomohol skrutkovač a kliešte.

Po takejto oprave už nemusíte navštíviť pneuservis. Po pár kilometroch však treba opätovne skontrolovať tlak v pneumatike a presvedčiť sa o dobre odvedenej práci.

Skryť Vypnúť reklamu

Samotné postupy si môžete pozrieť na videu.

Nebude žiadnym prekvapením, keď označíme plnohodnotnú rezervu za najlepšie riešenie. Ako vhodný doplnok k plnohodnotnej rezerve sa nám javí tretí spôsob s využitím sady na opravu defektu.

Pokiaľ sme schopní nájsť dieru a vybrať klinec z pneumatiky, tak je to rovnako rýchly a čistý spôsob ako namontovanie rezervy. Navyše defekt je v prípade zdarne odvedenej práce definitívne opravený a nemusíte navštevovať pneuservis.

Najhoršie z porovnania vyšiel druhý spôsob s lepiacou sadou. Je síce rýchly a jednoduchý, ale dodatočnej návšteve servisu sa nevyhnete. Navyše takto opravené koleso neposlúži viac ako dojazdová rezerva. Poslúži len na dojazd do servisu pri obmedzenej rýchlosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  2. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Bývanie v meste predlžuje život
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  10. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 28 123
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 319
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 713
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 682
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 357
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 111
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 7 965
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 958
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 685
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 457
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vagovič: Jankovská taktizuje, ešte sa jej rozviaže jazyk

Kniha Vlastnou hlavou sleduje Ficov pád.

Novinár Marek Vagovič.
Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boris Kollár mal iný režim ako zvyšok Slovenska

Šéf parlamentu v piatok nemocnicu opúšťa.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG