BMW predstavilo novú generáciu 1,5-litrových trojvalcov a dvojlitrových štvorvalcov Efficient Dynamics. Výrobca tvrdí, že sú efektívnejšie, kultivovanejšie, výkonnejšie a, špeciálne pri dieseloch, aj šetrnejšie k životnému prostrediu.
V číslach to znamená o päť percent lepšiu spotrebu a pri benzínových motoroch nárast výkonu o 5 kW a o 20 Nm vyšší krútiaci moment.
Prvým modelom, ktorý budú vylepšené jednotky poháňať, by sa už na jeseň malo stať nové BMW radu 5, samotná automobilka to však zatiaľ nepotvrdila. Pre inováciu motorov súčasnej generácie sa pritom rozhodla hlavne s ohľadom na plánované prísnejšie emisné normy.
Štvorvalcové motory preto dostali prepracovaný jednostupňový systém recirkulácie výfukových plynov (EGR). Vybavené sú ním aj trojvalce, ale v ich prípade je systém dvojstupňový. Tak či onak, má EGR efektívnejšie zamedziť vypúšťaniu oxidov dusíka do ovzdušia.
V tomto smere bude nápomocný tiež katalyzátor výfukových plynov (SCR) so vstrekovaním močoviny AdBlue.
Všetky dieselové štvorvalce už disponujú technológiou TwinPower Turbo, pričom nízkotlakové turbodúchadlo pracujúce pri nízkych otáčkach má elektricky nastaviteľné lopatky. Vysokotlakové turbodúchadlo je integrované do výfukového potrubia.

Úpravám sa nevyhol ani systém common-rail s novými vstrekovačmi a senzormi. Prejaviť by sa to malo na jeho rýchlejšom a presnejšom fungovaní. Vstrekovací tlak sa navyše pri trojvalcoch zvýšil na 2200 barov, pri štvorvalcoch je to 2700 barov.
Zaujímavosťou je asymetrické vŕtanie valcov, ktoré sú v spodnej časti o niečo širšie. Výsledkom by malo byť nižšie trenie.

Aj benzínové motory dostali technológiu TwinPower, pričom zberné výfukové potrubie a turbodúchadlo našli svoje miesto v hlave valcov. Nový systém priameho vstrekovania pracuje s maximálnym plniacim tlakom 350 barov. Malo by sa to prejaviť na presnejšom dávkovaní paliva, čo vo výsledku znamená menej emisií.
K tomu prispeje tiež nový chladiaci systém s čerpadlom chladiacej kvapaliny s dvoma výstupmi – jeden pre hlavu valcov a druhý pre blok motora.