Test: BMW radu 1 polovica naftového šesťvalca nestačí

Facelift priniesol najmenšiemu BMW aj novú architektúru motorov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

BMW radu 1 je raritný model - svojou koncepciou, pretože na trhu nie je iný hatchback nižšej strednej triedy s pohonom zadných kolies. Takéto riešenie sľubuje šoférske zážitky, no obmedzuje priestor v interiéri.

Nemôžeme sa preto čudovať, že nasledujúca generácia radu 1 bude mať poháňané predné kolesá (za príplatok aj všetky) - vznikne na rovnakom podvozku, aký používajú aj BMW X1, 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer (a modely MINI). 

BMW s pohonom predných kolies síce môže na puristov pôsobiť poburujúco, my sa o budúcnosť značky nebojíme. Po prvé má BMW dlhodobo reputáciu ako výrobca áut s mimoriadne kvalitnými podvozkami a po druhé - automobilka pracuje na platforme s pohonom predných kolies už takmer dve desaťročia. Prvá koncernová predokolka je predsa MINI z roku 2001.

Otázne je, či to bude veľká prekážka pre zákazníkov - legenda hovorí, že BMW si dalo v roku 2006 spraviť prieskum, podľa ktorého si vyše 80 % majiteľov radu 1 myslí, že ich auto má pohon predných kolies. No po redakčnom teste BMW 116d EfficientDynamics Edition nám bude najmenšia mníchovská zadokolka chýbať.

Jednotka je konečne pekné auto

BMW má hatchback nižšej strednej triedy v ponuke dlhšie, než sa môže zdať. Prvá generácia radu 1 prišla v roku 2004 a druhá  v 2011, no už v roku 1993 BMW ponúkalo rad 3 vo verzii Compact. Až po minuloročnom facelifte sa však z jednotky konečne stalo pekné auto.

Rad 1 mal vždy veľmi pekné proporcie, s nízkou siluetou, krátkymi prevismi a najmä dlhočiznou prednou kapotou, pod ktorú sa zmestí aj legendárny radový šesťvalec značky. Detaily predných a zadných svetiel však najlacnejšie BMW výrazne odsúvali do pozície škaredého a chudobného príbuzného.

Zmena tvaru predných a zadných svetiel autu mimoriadne prospela. Najmenšie BMW dospelo a má agresívnejšiu "tvár". V spätnom zrkadle si ho ľahko pomýlite s väčšími autami značky.

Červená farba je pre automobilku netypická, no auto v nej vyzeralo celkom športovo a mladistvo. Zamrzeli jedine škaredé kolesá, ktoré sú súčasťou verzie EfficientDynamics.

Interiér osloví srdce, nie rozum

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C496S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C496S na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 854
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 482
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 487
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 945
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 1 808
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 524
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 150
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 022
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 585
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 579

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli ju dať zabiť: Polícia mi oznámila, že za mňa vypísali 20 miliónov korún

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska.

KOMENTÁRE

Rusko: Keď úspešných mužov dobiehajú staré hriechy

Môžeme podozrenie polície nazvať odôvodneným?

DOMOV

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska

V roku 1997 si Rusko údajne objednal vraždu.

KOMENTÁRE

Pomaly s tou českou apokalypsou

Babiš a spol. predstavujú vtelenie globálneho trendu „praskania“ liberálnej demokracie.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.