Test: BMW radu 1 polovica naftového šesťvalca nestačí

Facelift priniesol najmenšiemu BMW aj novú architektúru motorov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

BMW radu 1 je raritný model - svojou koncepciou, pretože na trhu nie je iný hatchback nižšej strednej triedy s pohonom zadných kolies. Takéto riešenie sľubuje šoférske zážitky, no obmedzuje priestor v interiéri.

Nemôžeme sa preto čudovať, že nasledujúca generácia radu 1 bude mať poháňané predné kolesá (za príplatok aj všetky) - vznikne na rovnakom podvozku, aký používajú aj BMW X1, 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer (a modely MINI). 

BMW s pohonom predných kolies síce môže na puristov pôsobiť poburujúco, my sa o budúcnosť značky nebojíme. Po prvé má BMW dlhodobo reputáciu ako výrobca áut s mimoriadne kvalitnými podvozkami a po druhé - automobilka pracuje na platforme s pohonom predných kolies už takmer dve desaťročia. Prvá koncernová predokolka je predsa MINI z roku 2001.

Otázne je, či to bude veľká prekážka pre zákazníkov - legenda hovorí, že BMW si dalo v roku 2006 spraviť prieskum, podľa ktorého si vyše 80 % majiteľov radu 1 myslí, že ich auto má pohon predných kolies. No po redakčnom teste BMW 116d EfficientDynamics Edition nám bude najmenšia mníchovská zadokolka chýbať.

Jednotka je konečne pekné auto

BMW má hatchback nižšej strednej triedy v ponuke dlhšie, než sa môže zdať. Prvá generácia radu 1 prišla v roku 2004 a druhá  v 2011, no už v roku 1993 BMW ponúkalo rad 3 vo verzii Compact. Až po minuloročnom facelifte sa však z jednotky konečne stalo pekné auto.

Rad 1 mal vždy veľmi pekné proporcie, s nízkou siluetou, krátkymi prevismi a najmä dlhočiznou prednou kapotou, pod ktorú sa zmestí aj legendárny radový šesťvalec značky. Detaily predných a zadných svetiel však najlacnejšie BMW výrazne odsúvali do pozície škaredého a chudobného príbuzného.

Zmena tvaru predných a zadných svetiel autu mimoriadne prospela. Najmenšie BMW dospelo a má agresívnejšiu "tvár". V spätnom zrkadle si ho ľahko pomýlite s väčšími autami značky.

Červená farba je pre automobilku netypická, no auto v nej vyzeralo celkom športovo a mladistvo. Zamrzeli jedine škaredé kolesá, ktoré sú súčasťou verzie EfficientDynamics.

Interiér osloví srdce, nie rozum

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C496S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C496S na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Vianočné mecheche 2017
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  4. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  5. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  6. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  7. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  8. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  10. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 613
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 230
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 927
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 625
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 338
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 259
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 258
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 243
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 095
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 577

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval nových ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.