Test: BMW radu 1 polovica naftového šesťvalca nestačí

Facelift priniesol najmenšiemu BMW aj novú architektúru motorov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

BMW radu 1 je raritný model - svojou koncepciou, pretože na trhu nie je iný hatchback nižšej strednej triedy s pohonom zadných kolies. Takéto riešenie sľubuje šoférske zážitky, no obmedzuje priestor v interiéri.

Nemôžeme sa preto čudovať, že nasledujúca generácia radu 1 bude mať poháňané predné kolesá (za príplatok aj všetky) - vznikne na rovnakom podvozku, aký používajú aj BMW X1, 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer (a modely MINI). 

BMW s pohonom predných kolies síce môže na puristov pôsobiť poburujúco, my sa o budúcnosť značky nebojíme. Po prvé má BMW dlhodobo reputáciu ako výrobca áut s mimoriadne kvalitnými podvozkami a po druhé - automobilka pracuje na platforme s pohonom predných kolies už takmer dve desaťročia. Prvá koncernová predokolka je predsa MINI z roku 2001.

Otázne je, či to bude veľká prekážka pre zákazníkov - legenda hovorí, že BMW si dalo v roku 2006 spraviť prieskum, podľa ktorého si vyše 80 % majiteľov radu 1 myslí, že ich auto má pohon predných kolies. No po redakčnom teste BMW 116d EfficientDynamics Edition nám bude najmenšia mníchovská zadokolka chýbať.

Jednotka je konečne pekné auto

BMW má hatchback nižšej strednej triedy v ponuke dlhšie, než sa môže zdať. Prvá generácia radu 1 prišla v roku 2004 a druhá  v 2011, no už v roku 1993 BMW ponúkalo rad 3 vo verzii Compact. Až po minuloročnom facelifte sa však z jednotky konečne stalo pekné auto.

Rad 1 mal vždy veľmi pekné proporcie, s nízkou siluetou, krátkymi prevismi a najmä dlhočiznou prednou kapotou, pod ktorú sa zmestí aj legendárny radový šesťvalec značky. Detaily predných a zadných svetiel však najlacnejšie BMW výrazne odsúvali do pozície škaredého a chudobného príbuzného.

Zmena tvaru predných a zadných svetiel autu mimoriadne prospela. Najmenšie BMW dospelo a má agresívnejšiu "tvár". V spätnom zrkadle si ho ľahko pomýlite s väčšími autami značky.

Červená farba je pre automobilku netypická, no auto v nej vyzeralo celkom športovo a mladistvo. Zamrzeli jedine škaredé kolesá, ktoré sú súčasťou verzie EfficientDynamics.

Interiér osloví srdce, nie rozum

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 206
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 598
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 534
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 154
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 763
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 494
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 931
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 924
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 978
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 774

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Viete, čo všetko môžete šoférovať s vodičákom na auto?

Vyskúšať môžete skúter, štvorkolku aj malotraktor.

Mitsubishi predstavuje rodinné MPV, zabudlo mu dať meno

MPV novej generácie má zaujať predovšetkým priestrannosťou a robustným dizajnom.

Od štvrtka úplne uzatvoria R2 pri Zvolene

Od 27. júla až do 5. augusta bude rýchlostná cesta R2 v úseku Budča - Zvolen úplne uzatvorená.

Toyota potichu chystá revolúciu v elektromobiloch

Polovodičové batérie sa objavia najskôr v roku 2022.