BMW radu 1 je raritný model - svojou koncepciou, pretože na trhu nie je iný hatchback nižšej strednej triedy s pohonom zadných kolies. Takéto riešenie sľubuje šoférske zážitky, no obmedzuje priestor v interiéri.
Nemôžeme sa preto čudovať, že nasledujúca generácia radu 1 bude mať poháňané predné kolesá (za príplatok aj všetky) - vznikne na rovnakom podvozku, aký používajú aj BMW X1, 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer (a modely MINI).
BMW s pohonom predných kolies síce môže na puristov pôsobiť poburujúco, my sa o budúcnosť značky nebojíme. Po prvé má BMW dlhodobo reputáciu ako výrobca áut s mimoriadne kvalitnými podvozkami a po druhé - automobilka pracuje na platforme s pohonom predných kolies už takmer dve desaťročia. Prvá koncernová predokolka je predsa MINI z roku 2001.

Otázne je, či to bude veľká prekážka pre zákazníkov - legenda hovorí, že BMW si dalo v roku 2006 spraviť prieskum, podľa ktorého si vyše 80 % majiteľov radu 1 myslí, že ich auto má pohon predných kolies. No po redakčnom teste BMW 116d EfficientDynamics Edition nám bude najmenšia mníchovská zadokolka chýbať.
Jednotka je konečne pekné auto
BMW má hatchback nižšej strednej triedy v ponuke dlhšie, než sa môže zdať. Prvá generácia radu 1 prišla v roku 2004 a druhá v 2011, no už v roku 1993 BMW ponúkalo rad 3 vo verzii Compact. Až po minuloročnom facelifte sa však z jednotky konečne stalo pekné auto.
Rad 1 mal vždy veľmi pekné proporcie, s nízkou siluetou, krátkymi prevismi a najmä dlhočiznou prednou kapotou, pod ktorú sa zmestí aj legendárny radový šesťvalec značky. Detaily predných a zadných svetiel však najlacnejšie BMW výrazne odsúvali do pozície škaredého a chudobného príbuzného.

Zmena tvaru predných a zadných svetiel autu mimoriadne prospela. Najmenšie BMW dospelo a má agresívnejšiu "tvár". V spätnom zrkadle si ho ľahko pomýlite s väčšími autami značky.
Červená farba je pre automobilku netypická, no auto v nej vyzeralo celkom športovo a mladistvo. Zamrzeli jedine škaredé kolesá, ktoré sú súčasťou verzie EfficientDynamics.