Test: BMW radu 1 polovica naftového šesťvalca nestačí

Facelift priniesol najmenšiemu BMW aj novú architektúru motorov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

BMW radu 1 je raritný model - svojou koncepciou, pretože na trhu nie je iný hatchback nižšej strednej triedy s pohonom zadných kolies. Takéto riešenie sľubuje šoférske zážitky, no obmedzuje priestor v interiéri.

Nemôžeme sa preto čudovať, že nasledujúca generácia radu 1 bude mať poháňané predné kolesá (za príplatok aj všetky) - vznikne na rovnakom podvozku, aký používajú aj BMW X1, 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer (a modely MINI). 

BMW s pohonom predných kolies síce môže na puristov pôsobiť poburujúco, my sa o budúcnosť značky nebojíme. Po prvé má BMW dlhodobo reputáciu ako výrobca áut s mimoriadne kvalitnými podvozkami a po druhé - automobilka pracuje na platforme s pohonom predných kolies už takmer dve desaťročia. Prvá koncernová predokolka je predsa MINI z roku 2001.

Otázne je, či to bude veľká prekážka pre zákazníkov - legenda hovorí, že BMW si dalo v roku 2006 spraviť prieskum, podľa ktorého si vyše 80 % majiteľov radu 1 myslí, že ich auto má pohon predných kolies. No po redakčnom teste BMW 116d EfficientDynamics Edition nám bude najmenšia mníchovská zadokolka chýbať.

Jednotka je konečne pekné auto

BMW má hatchback nižšej strednej triedy v ponuke dlhšie, než sa môže zdať. Prvá generácia radu 1 prišla v roku 2004 a druhá  v 2011, no už v roku 1993 BMW ponúkalo rad 3 vo verzii Compact. Až po minuloročnom facelifte sa však z jednotky konečne stalo pekné auto.

Rad 1 mal vždy veľmi pekné proporcie, s nízkou siluetou, krátkymi prevismi a najmä dlhočiznou prednou kapotou, pod ktorú sa zmestí aj legendárny radový šesťvalec značky. Detaily predných a zadných svetiel však najlacnejšie BMW výrazne odsúvali do pozície škaredého a chudobného príbuzného.

Zmena tvaru predných a zadných svetiel autu mimoriadne prospela. Najmenšie BMW dospelo a má agresívnejšiu "tvár". V spätnom zrkadle si ho ľahko pomýlite s väčšími autami značky.

Červená farba je pre automobilku netypická, no auto v nej vyzeralo celkom športovo a mladistvo. Zamrzeli jedine škaredé kolesá, ktoré sú súčasťou verzie EfficientDynamics.

Interiér osloví srdce, nie rozum

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C496S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C496S na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 503
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 462
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 301
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 531
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 518
  6. Kam do tepla v januári? 2 463
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 374
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 102
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 275
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 078

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Svitko na Dakare skončil, doplatil na ťažký pád

Slovák bol priebežne na ôsmom mieste.

Neprehliadnite tiež

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.