DETROIT, BRATISLAVA. Na Chevrolet Corvette, jeden zo slávnych amerických športiakov, sa chystajú veľké zmeny. Od roku 1953 vzniklo sedem generácií s osemvalcovým motorom vpredu, v ôsmej by sa však mohol presunúť do stredu, píše Detroit Free Press.
Portál podporuje tvrdenie o novej generácii s motorom uprostred najmä ohlásenou investíciou General Motors do továrne vyrábajúcej model Corvette vo výške 290 miliónov dolárov. Zavážiť tiež môže úspech Fordu GT s rovnakou koncepciou pohonu na tohtoročnej dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans.
Myšlienka Chevroletu Corvette s motorom uprostred však naráža na odpor fanúšikov značky. Tí vnímajú osemvalec vpredu ako dôležitý historický odkaz, splnenie amerického sna o dostupnom výkonnom aute.
Aktuálna siedma generácia začína na v prepočte 50-tisíc eurách, najvýkonnejší model Z06 stojí 71-tisíc eur. Corvette s motorom uprostred by mohla výrazne zdražieť.

Analytici tvrdia, že súčasná generácia Corvette je na hranici toho, čo znesie platforma s osemvalcom pod prednou kapotou a pohonom zadných kolies. Motor uprostred zabezpečí lepšie zrýchlenie aj jazdné vlastnosti v zákrutách.
Amerikcé automobilky sa aktuálne predbiehajú v stavaní čo najvýkonnejších áut - viaceré športové modely majú výkon vyše 600 koní, modely Dodge Hellcat dokonca 707 koní. Ak chce Chevrolet Corvette opäť získať náskok, presunutie motoru za kabínu môže byť jediná cesta.
Detroit Free Press tiež pripúšťa možnosť, že v budúcnosti vzniknú pod názvom Corvette rôzne modely. Pod značkou Stingray by pokračovala súčasná koncepcia s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, okrem nej by však legendárne meno niesol aj výkonnejší model s motorom uprostred.