Chevrolet Corvette: presunie sa po 60 rokoch motor za kabínu?

Podvozok s motorom vpredu a pohonom vzadu je na hranici svojich možností.

(Zdroj: Chevrolet / General Motors)

DETROIT, BRATISLAVA. Na Chevrolet Corvette, jeden zo slávnych amerických športiakov, sa chystajú veľké zmeny. Od roku 1953 vzniklo sedem generácií s osemvalcovým motorom vpredu, v ôsmej by sa však mohol presunúť do stredu, píše Detroit Free Press.

Portál podporuje tvrdenie o novej generácii s motorom uprostred najmä ohlásenou investíciou General Motors do továrne vyrábajúcej model Corvette vo výške 290 miliónov dolárov. Zavážiť tiež môže úspech Fordu GT s rovnakou koncepciou pohonu na tohtoročnej dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans.

Myšlienka Chevroletu Corvette s motorom uprostred však naráža na odpor fanúšikov značky. Tí vnímajú osemvalec vpredu ako dôležitý historický odkaz, splnenie amerického sna o dostupnom výkonnom aute.

Aktuálna siedma generácia začína na v prepočte 50-tisíc eurách, najvýkonnejší model Z06 stojí 71-tisíc eur. Corvette s motorom uprostred by mohla výrazne zdražieť.

Analytici tvrdia, že súčasná generácia Corvette je na hranici toho, čo znesie platforma s osemvalcom pod prednou kapotou a pohonom zadných kolies. Motor uprostred zabezpečí lepšie zrýchlenie aj jazdné vlastnosti v zákrutách.

Amerikcé automobilky sa aktuálne predbiehajú v stavaní čo najvýkonnejších áut - viaceré športové modely majú výkon vyše 600 koní, modely Dodge Hellcat dokonca 707 koní. Ak chce Chevrolet Corvette opäť získať náskok, presunutie motoru za kabínu môže byť jediná cesta.

Detroit Free Press tiež pripúšťa možnosť, že v budúcnosti vzniknú pod názvom Corvette rôzne modely. Pod značkou Stingray by pokračovala súčasná koncepcia s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, okrem nej by však legendárne meno niesol aj výkonnejší model s motorom uprostred.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 283
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 080
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 839
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 198
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 014
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 917
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 792
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 666
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 330

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.