SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Chevrolet Corvette: presunie sa po 60 rokoch motor za kabínu?

Podvozok s motorom vpredu a pohonom vzadu je na hranici svojich možností.

(Zdroj: Chevrolet / General Motors)

DETROIT, BRATISLAVA. Na Chevrolet Corvette, jeden zo slávnych amerických športiakov, sa chystajú veľké zmeny. Od roku 1953 vzniklo sedem generácií s osemvalcovým motorom vpredu, v ôsmej by sa však mohol presunúť do stredu, píše Detroit Free Press.

Portál podporuje tvrdenie o novej generácii s motorom uprostred najmä ohlásenou investíciou General Motors do továrne vyrábajúcej model Corvette vo výške 290 miliónov dolárov. Zavážiť tiež môže úspech Fordu GT s rovnakou koncepciou pohonu na tohtoročnej dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Myšlienka Chevroletu Corvette s motorom uprostred však naráža na odpor fanúšikov značky. Tí vnímajú osemvalec vpredu ako dôležitý historický odkaz, splnenie amerického sna o dostupnom výkonnom aute.

Aktuálna siedma generácia začína na v prepočte 50-tisíc eurách, najvýkonnejší model Z06 stojí 71-tisíc eur. Corvette s motorom uprostred by mohla výrazne zdražieť.

Analytici tvrdia, že súčasná generácia Corvette je na hranici toho, čo znesie platforma s osemvalcom pod prednou kapotou a pohonom zadných kolies. Motor uprostred zabezpečí lepšie zrýchlenie aj jazdné vlastnosti v zákrutách.

Amerikcé automobilky sa aktuálne predbiehajú v stavaní čo najvýkonnejších áut - viaceré športové modely majú výkon vyše 600 koní, modely Dodge Hellcat dokonca 707 koní. Ak chce Chevrolet Corvette opäť získať náskok, presunutie motoru za kabínu môže byť jediná cesta.

SkryťVypnúť reklamu

Detroit Free Press tiež pripúšťa možnosť, že v budúcnosti vzniknú pod názvom Corvette rôzne modely. Pod značkou Stingray by pokračovala súčasná koncepcia s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, okrem nej by však legendárne meno niesol aj výkonnejší model s motorom uprostred.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  3. Dôležitosť duševnej pohody
  4. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  1. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  2. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  3. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  8. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 7 935
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 263
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 135
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 934
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 843
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 834
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 082
  8. Dôležitosť duševnej pohody 3 385
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


58m
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  2. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  3. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  4. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  5. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  6. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  7. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  8. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 166
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 939
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 531
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 678
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 993
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 724
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 442
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 747
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu