Chevrolet Corvette: presunie sa po 60 rokoch motor za kabínu?

Podvozok s motorom vpredu a pohonom vzadu je na hranici svojich možností.

(Zdroj: Chevrolet / General Motors)

DETROIT, BRATISLAVA. Na Chevrolet Corvette, jeden zo slávnych amerických športiakov, sa chystajú veľké zmeny. Od roku 1953 vzniklo sedem generácií s osemvalcovým motorom vpredu, v ôsmej by sa však mohol presunúť do stredu, píše Detroit Free Press.

Portál podporuje tvrdenie o novej generácii s motorom uprostred najmä ohlásenou investíciou General Motors do továrne vyrábajúcej model Corvette vo výške 290 miliónov dolárov. Zavážiť tiež môže úspech Fordu GT s rovnakou koncepciou pohonu na tohtoročnej dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans.

Myšlienka Chevroletu Corvette s motorom uprostred však naráža na odpor fanúšikov značky. Tí vnímajú osemvalec vpredu ako dôležitý historický odkaz, splnenie amerického sna o dostupnom výkonnom aute.

Aktuálna siedma generácia začína na v prepočte 50-tisíc eurách, najvýkonnejší model Z06 stojí 71-tisíc eur. Corvette s motorom uprostred by mohla výrazne zdražieť.

Analytici tvrdia, že súčasná generácia Corvette je na hranici toho, čo znesie platforma s osemvalcom pod prednou kapotou a pohonom zadných kolies. Motor uprostred zabezpečí lepšie zrýchlenie aj jazdné vlastnosti v zákrutách.

Amerikcé automobilky sa aktuálne predbiehajú v stavaní čo najvýkonnejších áut - viaceré športové modely majú výkon vyše 600 koní, modely Dodge Hellcat dokonca 707 koní. Ak chce Chevrolet Corvette opäť získať náskok, presunutie motoru za kabínu môže byť jediná cesta.

Detroit Free Press tiež pripúšťa možnosť, že v budúcnosti vzniknú pod názvom Corvette rôzne modely. Pod značkou Stingray by pokračovala súčasná koncepcia s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, okrem nej by však legendárne meno niesol aj výkonnejší model s motorom uprostred.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 808
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 526
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 040
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 310
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 367
  6. Splnený sen 2 154
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 694
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 083
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 048
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 950

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šitie bez umŕtvenia či facka. Pôrody sprevádza aj násilie, tvrdia aktivistky

Prednostovia pôrodnickych kliník násilie na rodičkách odmietajú.

KOMENTÁRE

Odsúdenci, ktorí dávno prišli o politický vplyv

Aspoň jedna emblematická kauza sa neskončila v stratene a zmare.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.