Plne automatizované merania zvýšia kvalitu výroby BMW

Prvým autom, zmeraným novou technológiou, bude BMW radu 5.

(Zdroj: BMW)

BMW spúšťa vo svojej mníchovskej továrni koncept plne automatického optického merania. Pohybujúce sa ramená robotov prostredníctvom senzorov vykonávajú merania s presnosťou na 100 mikrometrov.

Získané dáta slúžia na vygenerovanie 3D modelu. BMW prichádza s touto technológiou podľa informácií z ich vlastnej tlačovej správy ako prvý automobilový výrobca na svete.

Merania umožňujú odhaliť ťažko viditeľné chyby už v úvodných fázach. Prínos tejto technológie sa má prejaviť pri nadchádzajúcej generácii BMW radu 5 ako vôbec pri prvom vozidle značky.

Merania sa využívajú po ukončení vývoja, ale ešte pred začiatkom sériovej výroby. Nové automatizované roboty teraz nahradia sériu meraní, ušetria čas a podľa plánov BMW majú zvýšiť kvalitu sériovej výroby už od jej začiatku.

Práve prvé vozidlá, schádzajúce z liniek, sú často tými problémovými. Celé stanovisko zaberá relatívne malý priestor a jeho usporiadanie umožňuje využívať dvojicu malých a flexibilných robotov, ktorí pracujú paralelne.

Celé meranie zaberie polovicu času a trvá len niekoľko dní. Plne automatizované meracie stanovisko má v BMW stále významnejšiu úlohu. Táto technológia sa od roku 2015 úspešne používa v mníchovskej továrni BMW na výrobu jednotlivých plechových dielov, rovnako ako na inšpekciu výrobných foriem.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.