Koncernu Volkswagen veľmi záleží na zlepšení imidžu v očiach verejnosti po stále sa vlečúcej emisnej kauze. Najnovšie spoločnosť informovala prostredníctvom tlačovej správy o zavedení filtrov pevných častíc aj pre benzínové motory s priamym vstrekovaním.
Filter pevných častíc GPF (gasoline particulate filter) má znížiť množstvo pevných častíc, vypúšťaných do ovzdušia, až o 90 percent. Do roku 2022 plánuje Volkswagen touto technológiou vybaviť až 7 miliónov svojich vozidiel.
Ako prvý príde na rad model Tiguan a jeho motor 1,4 TSI. Stane sa tak už v budúcom roku. Nasledovať bude Audi A5 s motorom 2,0 TFSI.
Verejnosťou často neobľúbené filtre pevných častíc sa bežne používajú v dnešných naftových motoroch. Postupne sa minimálne v rámci koncernu začnú montovať do všetkých benzínových TSI a TFSI motorov.
Nasadenie filtra pevných častíc v benzínových pohonných jednotkách už skôr ohlásila aj ďalšia nemecká automobilka Mercedes.

Volkswagen nevzdáva boj s emisiami ani na poli naftových agregátov. „V budúcnosti budú všetky naše modely vybavené najnovšou technológiou SCR“, nechal sa počuť Ulrich Eichhorn, vedúci výskumu a vývoja v koncerne Volkswagen.
Pod skratkou SCR sa skrýva selektívna katalytická redukcia. Vďaka vstrekovaniu močoviny s obchodným názvom AdBlue sa pri tomto procese dosahuje znižovanie emisií NOx.