VW vybaví benzínové motory filtrom pevných častíc

Postupne ním budú vybavené všetky nové motory TSI a TFSI.

ilustračné(Zdroj: VW)

Koncernu Volkswagen veľmi záleží na zlepšení imidžu v očiach verejnosti po stále sa vlečúcej emisnej kauze. Najnovšie spoločnosť informovala prostredníctvom tlačovej správy o zavedení filtrov pevných častíc aj pre benzínové motory s priamym vstrekovaním.

Filter pevných častíc GPF (gasoline particulate filter) má znížiť množstvo pevných častíc, vypúšťaných do ovzdušia, až o 90 percent. Do roku 2022 plánuje Volkswagen touto technológiou vybaviť až 7 miliónov svojich vozidiel.

Ako prvý príde na rad model Tiguan a jeho motor 1,4 TSI. Stane sa tak už v budúcom roku. Nasledovať bude Audi A5 s motorom 2,0 TFSI.

Článok pokračuje pod video reklamou

Verejnosťou často neobľúbené filtre pevných častíc sa bežne používajú v dnešných naftových motoroch. Postupne sa minimálne v rámci koncernu začnú montovať do všetkých benzínových TSI a TFSI motorov.

Nasadenie filtra pevných častíc v benzínových pohonných jednotkách už skôr ohlásila aj ďalšia nemecká automobilka Mercedes.

Prečítajte si tiež: Mercedes vybaví benzínové motory filtrom pevných častíc

Volkswagen nevzdáva boj s emisiami ani na poli naftových agregátov. „V budúcnosti budú všetky naše modely vybavené najnovšou technológiou SCR“, nechal sa počuť Ulrich Eichhorn, vedúci výskumu a vývoja v koncerne Volkswagen.

Pod skratkou SCR sa skrýva selektívna katalytická redukcia. Vďaka vstrekovaniu močoviny s obchodným názvom AdBlue sa pri tomto procese dosahuje znižovanie emisií NOx.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 686
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 307
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 360
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 992
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 390
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 839
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 995
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 424
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 358
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 674

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.