Diaľnicu Turany - Hubová asi postavia s tunelom

Variant s tunelom je preferovaný v správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie.

(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie a zdravie obyvateľstva v prípade budovania diaľnice D1 v úseku Turany-Hubová odporúča stavbu s tunelom Korbeľka (V2) a nie povrchový variant údolím Váhu, ktorý by podľa ochranárov ohrozil vzácne rašeliniská, jaskyne, chránené územia aj obyvateľov.

"Na základe výsledkov hodnotenia správa odporúča s ohľadom na mieru vplyvov výstavby a prevádzky diaľnice D1 na životné prostredie realizovať trasu vo variante V2 s ekoduktami," uvádza v správe spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá hodnotenie vplyvov vypracovala na žiadosť Národnej diaľničnej spoločnosti.

Posledné slovo bude mať Ministerstvo životného prostredia, ktoré by podľa jeho tlačového odboru malo prijať záverečné stanovisko koncom leta.

"Záverečné stanovisko bude záväzné pre Ministerstvo dopravy," uviedol tlačový odbor. Odbor environmentálneho posudzovania MŽP už pred rokom uviedol, že v prípade údolného variantu diaľnice Turany-Hubová predpokladá "podstatný nepriaznivý vplyv na životné prostredie".

K správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie sa ešte môžu vyjadriť povoľujúce orgány, dotknuté orgány a obce, ako aj verejnosť. Hodnotenie posudzovalo štyri varianty výstavby diaľničného úseku Turany - Hubová.

Ide o pôvodný variant trasy V1 v dĺžke 13,52 km s tunelom Rojkov, ďalšie dva varianty V1 s odklonom, ktoré sú kombináciou pôvodného povrchového variantu údolím Váhu so subvariantmi a štvrtým je variant V2 v dĺžke 13,53 km s tunelom Korbeľka.

Trasa by cez masív Kopy viedla v tuneli Korbeľka a za premostením údolia Váhu by nasledoval ďalší tunel Havran.
 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 6 469
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 874
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 3 768
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 455
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 512
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 919
  7. Splnený sen 1 138
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 106
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 965
  10. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 915

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

AUTO

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.