Hoci sa Tesle zatiaľ nedarí dostať zo straty do čiernych čísel, jedno sa jej musí uznať. Propagovanie elektromobilov jej vychádza na jednotku.
A nie je to len prázdna bublina, jej autá na elektrický pohon ponúkajú oproti ostatným vozidlám veľmi slušný dojazd na jedno nabitie batérií. V tomto ohľade ich možno označiť za konkurencieschopné aj voči vozidlám, spaľujúcim benzín.
Ostatné elektromobily sú len spotrebiče
Dnes len ťažko nájdeme skutočne využiteľný elektromobil (mimo Tesly), ktorý zvládne výrazne viac ako len jazdu v meste a v nízkych rýchlostiach. Vo väčšine prípadov sú dnešné elektromobily len malé mestské autá s dojazdom do 200 km.
Práve do tohto faktu sa obul viceprezident Tesly Diarmuid O'Connell. Elektrické autá z dielne ostatných automobiliek prirovnal k domácim spotrebičom. Podľa Diarmuida sa kľúčoví hráči na automobilovom trhu “pravdepodobne ani nesnažia“.
„V podstate priniesli iba o málo viac ako spotrebiče. Spotrebiče sú užitočné. Ale zvyknú byť biele. Zvyknú byť bez emócií. Len si želám, nech ich (automobilky) robia lepšie a rýchlejšie“, nechal sa počuť O'Connell.
Mercedes pripravuje konkurenta
Želanie viceprezidenta Tesly sa v priebehu pár rokov zrejme naplní. Už nie sme tak ďaleko od príchodu elektrického Chevroletu Bolt s predpokladaným dojazdom cez 320 km. Zásadnejšia konkurencia pre Teslu a konkrétne Model X by mala prísť z dielne Mercedesu.
Predchodcu elektrického SUV v podobe konceptu nám Nemci ukážu na jeseň na autosalóne v Paríži. Mercedes je vo svojich vyjadreniach minimálne tak odvážny, ako Diarmuid O'Connell. Teslu chce prekonať zdvojnásobením kapacity batérií v priebehu piatich rokov.

Zdroj: carscoops.com a detroitnews.com