F1: Alonso na VC San Marina zavŕšil víťazný hetrik, SÚHRN: výsledky, poradia

Imola 24. apríla (TASR) - Víťazom Veľkej ceny San Marina, štvrtého podujatia tohtosezónneho seriálu MS pretekov F1, sa stal Španiel Fernando Alonso, ktorý ...

Imola 24. apríla (TASR) - Víťazom Veľkej ceny San Marina, štvrtého podujatia tohtosezónneho seriálu MS pretekov F1, sa stal Španiel Fernando Alonso, ktorý v Imole triumfoval časom 1:27:41,921. Jazdec Renaultu tak skompletizoval svoj víťazný hetrik, keď predtým triumfoval na VC Malajzie a VC Bahrajnu. Španielsky supertalent si vďaka zisku 10 bodov upevnil líderskú pozíciu v klasifikácii jazdcov, kde vedie s pohodlným 18-bodovým náskokom pred Talianom Jarnom Trullim na Toyote.

Dvadsaťtriročný Alonso posledných dvanásť kôl bojoval o prvenstvo s úradujúcim svetovým šampiónom, Nemcom Michaelom Schumacherom na Ferrari. Obhajca titulu preťal pomyselnú cieľovú pásku nakoniec na druhom mieste s minimálnym odstupom 215 stotín a prvýkrát v sezóne sa postavil na pódium. Na tretej priečke dojazdil Brit Jenson Button, vďaka ktorému stajňa BAR dosiahla prvé medailové umiestnenie v sezóne 2005. Premiérové tohtoročné body získal aj jeho tímový kolega Japonec Takuma Sato, ktorý skončil piaty.

Výborné štvrté miesto dosiahol Rakúšan Alexander Wurz. Testovací jazdec McLarenu v Imole nahradil zraneného Kolumbijčana Juana Pabla Montoyu (problémy s ramenom) a svoj comeback na okruhy efjednotky slávil veľkolepým spôsobom - ziskom piatich bodov. Radosť zavládla v stajni Sauber, pre ktorú získal dôležité body bývalý majster sveta Jacques Villeneuve. Posledné dve bodované pozície obsadili piloti Toyoty Jarno Trulli a Ralf Schumacher.

Imola bola svedkom mimoriadne vzrušujúcich pretekov. Odborníci, ktorí predpokladali nudný priebeh a tvrdili, že na motodróme Enzo i Dino Ferrari sa nedá predbiehať, sa mýlili. Alonsovi v nedeľu do karát zahral fakt, že už v deviatom kole musel pre technickú poruchu vzdať preteky víťaz kvalifikácie Fín Kimi Räikkönen. Okruh konkurentov sa zužoval aj ďalej, keď komplikácie s elektronikou vyradili dvojku Ferrari Rubensa Barrichella, Talian Giancarlo Fisichella opustil "pelotón" po havárii dokonca už v piatom kole. "Kompletne som stratil kontrolu nad svojim autom. Som veľmi sklamaný, je to ďalší zlý víkend. Už tri preteky som nebodoval, ale náš balík je dobrý a tak sa teším na VC Španielska," povedal jazdec Renaultu. Sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher sa zo 14. pozície na štarte dokázal počas pretekov prebojovať - vôbec prvýkrát v sezóne - až na čelo, no po boxoch sa vrátil na 1. miesto Alonso a Španiel jeho pokusy o predbiehací manéver potom až do konca úspešne kryl. "Schumi" aj tak potvrdil návrat Ferrari do špičky. V Imole nevyšiel debut nového auta Minardi PS05 - Christijan Albers musel podobne ako jeho kolega Patrick Friesacher odstúpiť pre technickú poruchu. Naplnila sa tak veštba šéfa tímu Paula Stoddarta, ktorý avizoval, že je na podobný variant pripravený.

Alonso sa na VC San Marina radoval zo svojho štvrtého triumfu v krátkej kariére. "Keď Kimi skončil, bolo mojím jediným cieľom vyhrať tieto preteky. Bojoval som do konca a nakoniec to vyšlo," povedal po pretekoch šťastný víťaz. V poradí piatymi pretekmi seriálu MS je 8. mája VC Španielska na barcelonskom okruhu Catalunya.

Výsledky VC San Marina (62 kôl, dĺžka trate 4,933 km, celková dĺžka 305,609 km): 1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 1:27:41,921, 2. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) +0,215, 3. Jenson Button (V.Brit./BAR) +10,481, 4. Alexander Wurz (Rak./McLaren) +27,554, 5. Takuma Sato (Jap./BAR) +34,783, 6. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber) +1:04,492, 7. Jarno Trulli (Tal./Toyota) +1:10,200, 8. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +1:10,800, 9. Nick Heidfeld (Nem./Williams BMW) +1:11,200, 10. Mark Webber (Austr./Williams BMW) +1:23,200, 11. Vitantonio Liuzzi (Tal./Red Bull) +1:23,704, 12. Felipe Massa (Braz./Sauber), 13. David Coulthard (V.Brit./Red Bull), 14. Narain Karthikeyan (Ind./Jordan) všetci +1 kolo, 15. Tiago Monteiro (Port./Jordan) +2 kolá, Christijan Albers (Hol./Minardi), Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), Kimi Räikkönen (Fín./McLaren), Patrick Friesacher (Rak./Minardi), Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) nedokončili

Priebežné poradie jazdcov:

1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 36, 2. Jarno Trulli (Tal./Toyota) 18, 3. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) 10, 4. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) 10, 5. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) 10, 6. David Coulthard (V. Brit./Red-Bull-Cosworth) 9, 7. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) 8, 8. Juan Pablo Montoya (Kolumbia/McLaren-Mercedes) 8, 9. Kimi Raeikkoenen (Fín./McLaren-Mercedes) 7, 10. Mark Webber (Austr./BMW-Williams) 7, 11. Nick Heidfeld (Nem./BMW-Williams) 6 a Jenson Button (V. Brit./BAR-Honda) 6, 13. Alexander Wurz (Rak./McLaren-Mercedes) 5, 14. Pedro de la Rosa (Šp./McLaren-Mercedes) 4 a Takuma Sato (Jap./BAR-Honda) 4, 16. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber-Petronas) 3, 17. Christian Klien (Rak./Red-Bull-Cosworth) 3, 18. Felipe Massa (Braz./Sauber-Petronas) 2 b.

Poradie v Pohári konštruktérov: 1. Renault 46, 2. Toyota 28, 3. McLaren-Mercedes 24, 4. Ferrari 18, 5. BMW-Williams 13, 6. Red-Bull-Cosworth 12, 7. BAR-Honda 10, 8. Sauber-Petronas 2 b.

ms jp

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 784
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 839
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 999
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 102
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 523

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

DOMOV

Návrat do čias mečiarizmu. Reakcie redakcií na sledovanie novinárov

Reagujú Aktuality.sk i týždenník .týždeň.

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.